ZNAČKA RENAULT OZNAMUJE VEĽKÝ NÁVRAT SVOJHO IKONICKÉHO MODELU DO INDIE: DUSTER
29.10.2025 15:41
-
Renault oznámil návrat modelu Duster do Indie – ikonického vozidla a veľkého úspechu od roku 2012.
-
Duster nebol len názov – v roku 2012 vytvoril na indickom trhu úplne nový segment SUV.
-
Nový model je súčasťou stratégie Renault International Game Plan 2027, ktorej cieľom je navrhovať, vyvíjať a vyrábať vozidlá čo najbližšie k trhom, kde sa predávajú, aby lepšie reagovali na potreby zákazníkov.
-
Spolu s návratom modelu Duster do Indie otvorí Renault svoj piaty priemyselný hub mimo Európy.
-
Nový Renault Duster bude v Indii predstavený 26. januára 2026.
“Renault Duster nie je len meno, je to skutočná legenda. Symbol dobrodružstva, spoľahlivosti a inovácií. Jeho návrat ukazuje náš záväzok voči indickému trhu a túžbu ponúkať vozidlá, ktoré spĺňajú potreby našich zákazníkov. Nový Renault Duster nadviaže na svoje ikonické dedičstvo, pričom prinesie moderný dizajn, pokročilé technológie a vylepšený výkon.
![]()
Stéphane Deblaise, CEO Renault India
Renault oficiálne oznamuje návrat svojho bestselleru na indický trh. Ikonický model, z ktorého sa lokálne predalo viac než 200 000 kusov, sa vracia s menom, ktoré ho preslávilo.
India bola v roku 2024 najrýchlejšie rastúcim automobilovým trhom na svete (+7 %) a momentálne je tretím najväčším trhom, s reálnym potenciálom pre ďalšiu expanziu značky Renault.
Model Duster, uvedený v Indii v roku 2012, bol prvým SUV v krajine a vytvoril segment B+ SUV, ktorý dnes tvorí takmer štvrtinu maloobchodného predaja. Duster zanechal trvalý dojem – nebol to len automobil, ale symbol ambície, úspechu a slobody. Jeho úspech je globálny: takmer dva milióny predaných kusov v približne stovke krajín po celom svete.
Nový Renault Duster sa bude montovať v závode Chennai (RNAIPL). Po Latinskej Amerike, Južnej Kórei, Turecku a Maroku Renault aktivuje svoj piaty a posledný výrobný uzol mimo Európy v rámci svojej medzinárodnej expanzie.
Vo videu Sylvia dos Santos, vedúca stratégie pomenovávania v globálnom marketingovom tíme Renault, vysvetľuje, prečo sa značka rozhodla opäť staviť na meno Duster.
Rozhodli sme sa využiť meno Duster, pretože ide o silný a ikonický názov, ktorý je súčasťou histórie značky Renault v Indii. Je ľahko vysloviteľný a zapamätateľný v akomkoľvek jazyku. Duster je názov, ktorý sa stal celosvetovo známou kapitolou značky. Pochádza z anglického slova „dust“ (prach) a odkazuje na prašné cesty, po ktorých dokáže jazdiť – čím vyjadruje robustnosť a dobrodružnú povahu vozidla.
Sylvia Dos Santos, riaditeľka pre stratégiu názvov značky Renault
Úplné detaily nového modelu budú odhalené 26. januára 2026 v Indii.





