Zapínajte hmlovky počas hustého dažďa…. Je to dôležité!
12.07.2025 22:12
Pod pseudonymom Vec je známy slovenský rapper, DJ, hudobný producent a moderátor Branči Kováč, ktorý v rozhovore prezradí, čo ho pracovne čaká do konca roka, ale aj jeho pohľad na tému auto-moto. Vyskúšal si nový Renault Kangoo a jeho postrehy z testovania si môžete pozrieť vo videách a veríme, že vás exteriér, interiér a jazdné vlastnosti jeho očami zaujmú tak, ako nás. :)
Na scéne slovenského hip-hopu si legendou od polovice deväťdesiatych rokov, a kalendár sa ti každý rok poriadne napĺňa. Ako je to v tomto roku, hlavne teraz, keď začínajú festivaly?
Za posledný rok som mal voľné možno dva alebo tri víkendy. Mám hudobnú skupinu s Tónom S, ale aj hudobné projekty so Šimonom Švidraňom, vystupujeme so Škrupom a minulý rok som nahral so Supom a s kapelou Moja reč, posledný album Námestie Slobody. Tento rok sme mali jarné turné, ktoré bude pokračovať na jeseň. Momentálne sme na Pohode, nasleduje Grappe, Uprising a mnohé iné podujatia, ktorého budem súčasťou.
Aj preto, k tvojej práci patrí jednoznačne cestovanie a presúvanie sa z bodu A do bodu B. Viem o tebe, že vodičák na motorku, si si robil ako študent na strednej škole, ak sa nemýlim?!
Som fanúšik motoriek, pretože to má výhodu, že nestojíš v kolóne a dáva ti to pocit slobody. Aj preto, som si vodičák urobil na malú motorku, keď som mal 16 rokov, nevedel som už vydržať tie dva roky. Začal som jazdiť na Mustangu, a neskôr som urobil vodičák na auto a veľkú motorku. Časom si možno urobím aj céčko na nákadné autá, či kamión, ale zatiaľ na to nie je čas.
Priznaj sa, aké to bolo, keď ste s kamošmi jazdili na motorke a na akej motorke momentálne jazdíš?
V tej našej dobe sme sa s kamošmi začali preháňať na pionieroch, ale aj sme sa vybúrali a ohli stupačku, blatník, ktorý sme dali na miesto, akoby sa nič nestalo. Otec toho chlapca to podľa mňa doteraz nezistil...po desiatich rokoch som si kúpil väčšiu motokrosovú motorku Yamahu YZ426F a jazdil som na nej, hoci toho času bolo málo. Vždy som z nej spadol, ale mal som také oblečenie, ktoré som k tomu potreboval / kolenačky, kombinézu/. Potom som ju predal a kúpil som si retro enduro.
Pozri sa z pohľadu vodiča auta na motorkárov. V čom robia chybu, že ich tak málo tolerujú na cestách?
Práveže je to naopak, že vodiči áut sa už postupne naučili nechávať priestor medzi dvoma pruhmi, aby sme my motorkári mohli ísť rýchlejšie. Motorka by mala ísť vždy dopredu s autom smerom k semafóru, aby nikomu nezavadzala. Nezabudnúť aj na to, že vodiči by mali púšťať chodcov na prechode, pretože tí, sú nechránení a mali by sme k nim takto pristupovať a viac si to uvedomovať, čo nie je vždy samozrejmosťou.
Hovoríš o sebe, že si skúsený, ale hlavne bezpečný vodič, hoci sa ti pritrafili ťukesy alebo pokuty za tvoj šoférsky život?
Ťukesy som mal viacmenej z nepozornosti a dal som si ich spraviť, v priemere, raz za tri roky. Auto nemám na to, aby som ho mal vo vitríne alebo ho stále leštil, pretože je to pre mňa praktická vec, ktorá plní jasný účel. Pokutám sa nevyhnem, keď sa ponáhľam na koncerty, tak väčšinou prešvihnem rýchlosť. Teraz mi to policajti, tak neodpúšťajú ako kedysi, keď som bol viac na očiach. Celkovo už je polícia oveľa prísnejšia a nedáva veľký priestor na riešenie pokuty dohovorom, čo si myslím, že je svojím spôsobom správne.
Za zlých poveternostných podmienok si mal aquaplaining s následnou kolíziou. Čo sa stalo?
V Prahe, za dažďa som na diaľnici, pri aquaplainingu nabúral do iného auta. Viditeľnosť bola zlá a nemal som ani hmlovky. To by som dal ako povinné nielen, keď hmla, ale mať ich zapnuté aj za silného dažďa! Neskoro som toho vodiča zbadal. rozbil som dve svetlá a ohol kapotu. Urobil som chybu, lebo som mal veľmi malý dezén na pneumatikách, pod 2 mm, skutočne to bolo na hrane a mal som ich vymeniť. Potom by sa to možno nestalo...
Text, foto a video: Alena Chorvátová