Za volantom nového Renault Austral: vylepšený komfort a efektivita hybridu

04.06.2025 14:32

  • Nový Renault Austral je sebavedomejší a modernejší, pričom využíva nový dizajnový jazyk značky. Vyniká prepracovanými prednými a zadnými časťami a novým svetelným podpisom. Jeho vzhľad je tak viac v súlade s modelmi Rafale a Nový Espace.

  • Pokračujúce úsilie v segmente C prináša vylepšený zážitok na palube, ktorý sa zameriava na komfort a užitočné technológie. Medzi nové funkcie patrí automatický systém rozpoznávania vodiča, ktorý zabezpečuje personalizované privítanie.

  • Či už je vozidlo v pohybe alebo zaparkované, pasažieri si môžu užívať väčší komfort na palube vďaka novým, ergonomickejším predným sedadlám a vylepšenej výkonnosti NVH.

  • Nové tlmiče a väčšie pneumatiky zlepšujú ovládateľnosť a presnosť riadenia. Pohonný systém full hybrid E-Tech s výkonom 200 koní poskytuje výnimočný pomer výkonu a efektivity. Ovládateľnosť bola od uvedenia na trh ešte lepšie optimalizovaná, s plynulejšími zmenami prevodových stupňov a zrýchlením.

  • V závislosti od trhu ponuka zahŕňa aj Mild Hybrid pohonný systém s výkonom 160 koní a automatickou prevodovkou (nie je dostupný vo Francúzsku).

  • Nový Renault Austral je naďalej mimoriadne praktický. Naplno využíva sklopnú a polohovateľnú zadnú lavicu, posuvnú až o 16 cm, ktorá umožňuje prispôsobenie veľkosti batožinového priestoru podľa potreby. Objem batožinového priestoru sa pri verzii full hybrid E-Tech 200 pohybuje v rozmedzí 527 až 1 736 litrov.

 

S viac ako 200 000 predanými kusmi od uvedenia na trh v roku 2022, Renault Austral urýchlil posun značky Renault do vyššej triedy. Ako súčasť hybridnej vetvy radu Renault, spolu s modelmi Nový Espace a Rafale, Renault Austral poskytuje doplnkovú podporu v ofenzíve segmentov C a D, ktorá bola oznámená v strategickom pláne Renaulution. Dnes si až 44 % zákazníkov vyberá najvyššiu špecifikáciu Esprit Alpine. Pohonný systém full hybrid E-Tech s výkonom 200 koní tvorí 80 % predaja.

 

Austral je unikátnym SUV. Zvonku je kompaktný, no zvnútra priestranný a modulárny, čo ho robí najuniverzálnejším vozidlom vo svojom segmente. Nový Renault Austral prešiel modernizačnou premenou, ktorá zahŕňa úplne prepracovanú prednú časť vozidla. Prvky nového dizajnového jazyka Renault sú viditeľné na väčšine karosérie, čo mu dodáva vzhľad, ktorý je v súlade s ostatnými modelmi v segmentoch C a D.

 

Atmosféra interiéru s novými prednými sedadlami a čalúnením odráža eleganciu vonkajšieho dizajnu. Nový Renault Austral tiež získava technológie, ktoré konkurujú vyšším trhovým segmentom, vrátane rozpoznávania vodiča a nových aplikácií dostupných cez systém OpenR Link s integrovaným Google.

 

Ultra-všestranný Nový Renault Austral poskytuje výnimočný zážitok z jazdy na dlhých cestách aj pri každodennom dochádzaní. S pohonným systémom full hybrid E-Tech 200 a bezspojkovou multimodálnou automatickou prevodovkou optimalizovanou počas celého životného cyklu ponúka jeden z najlepších pomerov výkonu/ palivovej efektívnosti/ komfortu jazdy na trhu. 4Control Advanced, Multi-Sense a 32 asistenčných systémov vodiča (ADAS) novej generácie tiež prispievajú ku komfortu a bezpečnosti na palube, porovnateľnej s najlepším na trhu.

 

Nový Renault Austral je dostupný v troch úrovniach výbavy: Evolution, Techno a Esprit Alpine. Stále sa vyrába v závode Palencia v Španielsku a v niekoľkých európskych krajinách bude dostupný už pred letom.

 

 

Renault Austral zohráva kľúčovú úlohu v našej ofenzívnej stratégií v segmente C. Je to jedinečné, kompaktné vozidlo s veľkými ambíciami. Nový Renault Austral je mimoriadne praktický vďaka posuvnej zadnej lavici a je vybavený vysoko efektívnym pohonným systémom full hybrid E-Tech s výkonom 200 koní, ako aj palubným vybavením, ktoré konkuruje vyšším trhovým segmentom: 4Control Advanced, rozpoznávanie vodiča s automatickým načítaním profilu a OpenR Link s integrovaným Google. Nový Renault Austral je ultra všestranný a vďaka svojmu modernému vzhľadu ešte atraktívnejší. Má všetky predpoklady na to, aby zaujal ešte viac kupujúcich.

 

Bruno Vanel, product VP , značka Renault

 

Štýlový a elegantný dizajn exteriéru

 

Kompletná premena 

Dizajn exteriéru Nového Renault Austral prešiel výraznými zmenami. Nová kapota, nárazník a mriežka chladiča nadobudli výraznejší charakter, podobne ako na modeloch Rafale a Nový Espace. Jasným vyjadrením identity sú malé reliéfne 3D diamanty roztrúsené okolo centrálneho loga na nárazníku. Precíznosť týchto detailov sa snúbi s high-tech dizajnom nových predných a zadných svetiel. Táto stylingová modernizácia sa týka aj mnohých ďalších prvkov karosérie. Predovšetkým vzadu získala horná a stredná časť zadných dverí elegantnejšie línie.

 

Nový Renault Austral je stále dostupný v sivej schiste, čiernej étoilé, bielej nacré a červenej flamme. Teraz prichádza aj s dvoma novými farbami karosérie: modrou naxos a saténovou bielou nacré. Saténová sivá schiste a saténová biela nacré sú vyhradené pre verziu Esprit Alpine. Dvojfarebná kombinácia s čiernou strechou, ktorá sa stala medzi zákazníkmi veľmi obľúbenou, je teraz dostupná od výbavy Techno.

 

Nové čierne lišty s vysokým leskom sú integrované do nižšej bočnej ochrany karosérie a chránia zadné blatníky pred štrkom. Ich dizajn dodáva novému Renault Austral športový vzhľad. Podbehy kolies a spodná ochrana karosérie sú tiež v lesklej čiernej farbe, zatiaľ čo mriežka chladiča je v metalickej sivej farbe vo výbave Techno a v lesklej metalickej čiernej farbe vo výbave Esprit Alpine.

 

Nový Renault Austral je vyjadrením dynamickej a duchaplnej značky, s veľkorysým priestorom a výraznými, precíznymi líniami, ktoré sú zvýraznené high-tech detailmi. Interiér vozidla ponúka sofistikovanú, high-tech kabínu, ktorá sľubuje vylepšený zážitok z jazdy, kde sa inovácia a komfort spájajú do jedného celku.

 

 

Agneta Dahlgren, Riaditeľ projektu Renault Design

 

 

 

 

Úplne nový svetelný podpis

 

Jedinečný predný a zadný svetelný podpis Nového Renault Austral vytvárajú nové svetlomety a denné (DRL) svetlá v tvare polovičných diamantov. 

 

Svetlomety ponúkajú dve technológie, pričom adaptívne Full LED Pure Vision je súčasťou sériovej výbavy. Matrix LED Vision riadi väčší počet svetelných diód, vďaka čomu poskytuje lepší svetelný výkon a vodičovi ponúka vyšší vizuálny komfort bez toho, aby boli rušení vodiči protiidúcich vozidiel. Vďaka tejto technológii vodič môže zostať v režime diaľkových svetiel pre maximálnu viditeľnosť bez ohľadu na okolitú premávku.

 

Keď sú nové zadné svetlá zapnuté, pripomínajú čínsku tangramovú skladačku, so štvorcom rozdeleným na sedem častí. Keď sú vypnuté, majú veľmi moderný vzhľad, pripomínajúci "vznášajúce sa kocky ľadu".

 

Za volantom: lepšia ovládateľnosť a komfort na cestách

 

Komfort ako základ

Nový Renault Austral prináša väčší komfort pre cestujúcich vďaka novým sedadlám, ktoré poskytujú lepšiu bočnú a ramennú oporu a lepšiu jazdnú pozíciu. Zároveň je teraz radiaca páka ergonomicky umiestnená ďalej na volante, aby sa predišlo zámene s ovládačom stieračov čelného skla.

 

Zlepšenia v akustickom komforte sú badateľné hneď po naštartovaní vozidla. Vonkajší hluk pohonnej jednotky pri voľnobehu (1 400 ot./min.) bol znížený o šesť decibelov vďaka novej remenici kľukového hriadeľa a krytu remenice, ako aj inštalácii zvukovej izolácie v priečke a káblových puzdrách.

 

Zlepšená akustika je na ceste citeľná aj v kabíne. Hluk vetra vo vnútri vozidla sa znížil o dva decibely, pričom nové tesnenia dverí a nové spätné zrkadlá majú aerodynamickejší dizajn. Vo verzii Esprit Alpine s laminovanými bočnými oknami vpredu sa vďaka trojvrstvovej konštrukcii a zvýšenej hrúbke skla zlepšuje akustický komfort pre cestujúcich vpredu až o šesť decibelov.

 

Vďaka všetkým týmto technickým vylepšeniam sa aerodynamický hluk a hluk hnacieho ústrojenstva znížili na polovicu.

 

K tichšej jazde prispieva aj zníženie mechanických vibrácií. Pod kapotou sa vďaka novému uchyteniu hnacieho ústrojenstva a rekalibrácii hybridného riadiaceho systému na základe fázovej rýchlosti znížil hluk pri ustálenej rýchlosti až o osem decibelov.

 

Väčší pôžitok z jazdy

Nový Renault Austral, stále vybavený systémami 4Control Advanced a Multi-Sense, posúva dynamickú jazdu na novú úroveň vďaka dorazom z modelu Rafale a úplne novým tlmičom. Tieto tlmiče boli špeciálne naladené na zlepšenie tlmenia a riadenia.

 

Nový Renault Austral je tiež vybavený väčšími pneumatikami pre lepšiu priľnavosť na ceste. Výbava Evolution teraz prichádza s 18-palcovými pneumatikami. Pre väčšiu všestrannosť je systém Extended Grip teraz kompatibilný s 18- a 20-palcovými pneumatikami. Verzia s 20-palcovými pneumatikami tiež získava nové celoročné pneumatiky, ktoré sú kompatibilné s zimnými predpismi a majú minimálny vplyv na emisie CO2 (maximálne +1 g/km).

 

Okrem pohonnej jednotky full hybrid E-Tech 200, ktorá bola už od svojho príchodu do ponuky vylepšená, získal Nový Renault Austral aj nový softvér pre automatickú prevodovku. Tento softvér prispieva k rýchlejšej reakcii bez hluchých miest pri prudkom zrýchlení alebo akcelerácii. Jazda je plynulejšia, dynamickejšia a príjemnejšia, najmä pri zrýchľovaní medzi 40 a 80 km/h.

 

 

Pohon full hybrid E-Tech 200, pre pripomenutie, pozostáva z 3-valcového 1,2-litrového preplňovaného benzínového motora s výkonom 130 koní (96 kW) a krútiacim momentom 205 Nm, a dvoch elektromotorov:

  • Hlavný elektromotor má výkon 50 kW (70 koní) a krútiaci moment 205 Nm, napájaný je 2 kWh/400V lítium-iónovou batériou. Tento motor je určený na elektrickú jazdu.

  • Sekundárny elektromotor alebo vysokonapäťový štartér-generátor (HSG) má výkon 25 koní a krútiaci moment 50 Nm. Tento motor štartuje spaľovací motor a riadi zmeny prevodových stupňov.

Tento pohon spĺňa najvyššie štandardy efektívnosti a už teraz je v súlade s budúcou emisnou normou Euro 6 E bis. Pohon full hybrid E-Tech 200 sa môže pochváliť kombinovanou spotrebou paliva podľa WLTP len 4,7 litra/100 km (106 g CO² na km*).

 

 

*čaká na homologizáciu

Inteligentná automatická prevodovka automaticky volí prevádzkový režim pre pohon full hybrid E-Tech 200 z nasledujúcich možností:

 

  • plne elektrický (kolesá poháňa výlučne elektromotor)

  • dynamický hybridný (spaľovací motor a elektromotor spolu poháňajú kolesá)

  • e-drive (elektromotor poháňa kolesá, zatiaľ čo spaľovací motor nabíja batériu)

  • spaľovací (benzínový motor poháňa kolesá a/alebo nabíja batériu)

  • rekuperácia energie (kolesá poháňajú elektromotor, ktorý nabíja batériu)

Automatická prevodovka s rýchlym radením a inteligentným ovládaním zabezpečuje presvedčivý rozbeh (0-100 km/h za 8,4 sekundy) a vynikajúce zrýchlenie (80-120 km/h za 5,6 sekundy). Radenie prevodových stupňov je optimalizované na dosiahnutie vysokej úrovne výkonu bez kompromisov v oblasti komfortu.

 

Pohonná jednotka Mild Hybrid 160 

 

V závislosti od krajiny môže byť modelový rad Austral k dispozícii s druhou pohonnou jednotkou: Mild Hybrid 160 (nie je k dispozícii vo Francúzsku).

 

Tento pohonný systém pozostáva zo 4-valcového 1,3-litrového preplňovaného benzínového motora s priamym vstrekovaním, ktorému asistuje štartér-generátor spojený s automatickou CVT prevodovkou, a 12V lítium-iónová batéria. Dosahuje kombinovanú spotrebu 6,2 l/100 km a emisie CO2 140 g/km.

 

* čaká na homologizáciu

Agilita a radosť z jazdy v kombinácií s funkciami 4Control Advanced a Multi-Sense 

Vďaka novej generácii systému 4Control Advanced je Nový Renault Austral dynamickejší na otvorenej ceste a agilnejší v meste. Táto funkcia, unikátna v segmente C, ponúka viacprvkové zadné zavesenie pre väčšie potešenie z jazdy, vyššiu bezpečnosť a menší polomer otáčania. Riadenie vozidla je sebaisté a zároveň dynamické, s lepšou kontrolou náklonu karosérie pri zatáčaní alebo zmene smeru jazdy. 

 

Progresívne riadenie zadných kolies optimalizuje ich polohu na nerovných alebo hrboľatých cestách. Pre dosiahnutie novej úrovne stability natáča aktuátor riadenia zadné kolesá veľmi mierne v rovnakom smere ako predné kolesá (až o 1 stupeň) pri vysokých rýchlostiach alebo pri prejazde zákrutou rýchlosťou nad 50 km/h. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere až o 5 stupňov, čo zaručuje bezkonkurenčnú agilitu, najmä v mestách. Polomer otáčania medzi obrubníkmi so systémom 4Control Advanced je len 10,1 metra v porovnaní s 11,2 metra pri riadení dvoch kolies. 

 

Funkcia Multi-Sense, prístupná z multimediálnej obrazovky, umožňuje používateľom vybrať si preferencie jazdy (tuhosť riadenia, odozva motora, agilita podvozka), ako aj farbu ambientného osvetlenia interiéru a zobrazenia na prístrojovej doske na základe štyroch režimov: Eco, Sport, Comfort a MySense (Personalizovaný). 

 

Prediktívna údržba s My Renault

Systém OpenR Link s integrovanými službami Google je pripojený ku cloudu a využíva technológiu FOTA (firmware over the air) na automatickú aktualizáciu operačného systému. Toto pripojenie umožňuje aj prediktívnu údržbu. Už sa nemusíte starať o najbližší servis alebo o to, či je čas vymeniť brzdové doštičky.

 

  • Údržba vozidla: Zákazníci si môžu naplánovať servisné úkony pomocou plánu údržby a servisnej knižky. Následne si môžu jednoducho rezervovať termín v najvhodnejšom čase prostredníctvom aplikácie My Renault*. 

  • Personalizované upozornenia: Ak si vozidlo z akéhokoľvek dôvodu vyžaduje osobitnú pozornosť, zákazníci dostanú upozornenie e-mailom, SMS správou alebo prostredníctvom aplikácie My Renault. To im umožní kontaktovať zákaznícku podporu alebo si pozrieť používateľské príručky. V aplikácii My Renault môžu tiež spustiť kontrolu vozidla v reálnom čase. 

  • Predvídanie opotrebovania dielov: Renault zaviedol funkcie na predvídanie opotrebovania dielov, ktoré zákazníkov informujú o stave ich bŕzd alebo batérie a v prípade potreby navrhnú ich výmenu.

 

*Funkcie My Renault sú k dispozícii v troch krajinách (Francúzsko, Taliansko a Holandsko) od 18. februára 2025 pred postupným rozšírením do ďalších krajín.

 

32 jazdných asistentov (ADAS) s prioritou bezpečnosti

 

My Safety Switch: 5 ADAS, 1 tlačidlo

Európska norma GSR2 (General Safety Regulation) vyžaduje, aby boli niektoré jazdné asistenty (ADAS) štandardne aktivované pri každom naštartovaní vozidla. Tlačidlo na ľavej strane volantu – My Safety Switch – umožňuje vodičom aktivovať preferované nastavenia piatich systémov ADAS súčasne. Prispôsobené nastavenia dostupné z multimediálnej obrazovky zahŕňajú, či sa má funkcia aktivovať, na akej úrovni, či sa majú povoliť zvukové upozornenia atď.

 

Aktívny asistent vodiča, autonómne riadenie úrovne 2

S funkciou Active Driver Assist dokáže Nový Renault Austral skenovať cestu pred sebou. Táto funkcia kombinuje adaptívny tempomat s asistentom udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a geolokačnými údajmi zo špecifických máp. Funkcia rozpoznávania dopravných značiek s upozornením na prekročenie rýchlosti (OSP), ktorá je integrovaná s funkciou Active Driver Assist, sa môže používať aj samostatne alebo v spojení s obmedzovačom rýchlosti alebo tempomatom.

 

Skóre bezpečnosti a Safety Coach, dve pomôcky pre lepšiu jazdu

Skóre bezpečnosti analyzuje údaje týkajúce sa rýchlosti, udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a dodržiavania bezpečnej vzdialenosti na ceste. Na konci každej jazdy zobrazí skóre od 0 do 100 s personalizovanými tipmi, ako bezpečne zlepšiť váš štýl jazdy.

 

Safety Coach využíva údaje zo snímačov vozidla na vyhodnocovanie rizík, s ktorými sa vodič stretáva v reálnom čase, predovšetkým na základe rýchlosti, dodržiavania vzdialenosti, udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a zmien jazdného pruhu. Systém Safety Coach, víťaz ocenenia Road Safety Innovation Award 2024, sa zameriava na hlavné príčiny dopravných nehôd, ako je nadmerná alebo neprimeraná rýchlosť, či rozptýlenie vodiča. 

 

Ostatné systémy ADAS 

  • Pre bezpečnosť: Systém aktívneho núdzového brzdenia s funkciou prejazdu križovatkou (AEBS a zadný AEB) / Varovanie pred mŕtvym uhlom (BSW) / Asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKA) / Varovanie pred opustením jazdného pruhu (LDW) / Varovanie pred zmenou jazdného pruhu (LCW) / Systém sledovania pozornosti vodiča (DAA) / Asistent stability prívesu (TSA). 

  • Pre zážitok z jazdy: Tempomat a obmedzovač rýchlosti / Adaptívny tempomat (ACC) s funkciou Stop & Go / Upozornenie na bezpečnú vzdialenosť (DW) / Asistent rozjazdu do kopca (HSA). 

  • Na parkovacie manévre: Predné, zadné a bočné parkovacie senzory / Upozornenie na premávku za vozidlom (RCTA) / Asistent bezpečného vystupovania (OSE).

 

 

Interiér s viacerými užitočnými technológiami

 

Inovatívny systém rozpoznávania vodiča

Nový Renault Austral má, ako prvý v tomto modelovom rade, systém rozpoznávania vodiča využívajúci kameru v ľavom A-stĺpiku. Ak chce vodič aktivovať túto funkciu, musí si najprv vytvoriť profil na multimediálnej obrazovke. Po nastúpení do vozidla sa môžu automaticky aktivovať nasledujúce personalizované nastavenia: domovské menu, obľúbené rozhlasové a multimediálne stanice, poloha pri riadení (elektrické ovládanie sedadla vodiča a spätných zrkadiel) a aplikácie využívané prostredníctvom systému OpenR Link s integrovanými službami Google. 

 

Kamera vykoná rozpoznávacie skenovanie vždy, keď sa otvoria dvere vodiča. Ak chce používateľ používať túto funkciu, musí si najprv vytvoriť profil na multimediálnej obrazovke a vykonať skenovanie tváre palubnou kamerou. Údaje sa neodosielajú na servery, ukladajú sa iba vo vozidle. 

 

Príjemnejšia kabína

Nové predné sedadlá sú nielen atraktívnejšie, ale aj lepšie obopínajú telo cestujúceho, s kvalitnejšou bočnou oporou a oporou ramien. Sedadlá získali aj nové čalúnenie vrátane 98 % recyklovanej látky Egée, ktorá je k dispozícii vo výbavových stupňoch Evolution a Techno.

 

Vozidlo, ktoré je v segmente C jedinečné svojim priestranným, modulárnym interiérom

Nový Renault Austral je v segmente C výnimočný vďaka zadnej lavici delenej a sklopnej v pomere 60:40, ktorá je posuvná v rozmedzí 16 cm a sklopná v troch polohách (25°/27°/29°). Cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii priestor na kolená až 27,4 cm a priestor nad hlavou viac ako 90 cm, čo zaručuje pohodlné sedenie aj na dlhých cestách. 

 

Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru umožňujú jednoduchý prístup. Objem batožinového priestoru sa líši v závislosti od pohonnej jednotky: pri mild hybridnom pohone s výkonom 160 k je to od 555 litrov do 1 761 litrov (v závislosti od konfigurácie lavice) a pri plne hybridnom pohone E-Tech s výkonom 200 k od 527 do 1 736 litrov. V batožinovom priestore je k dispozícii aj 12V zásuvka.

 

Tri úrovne výbavy so špecifickými charakteristikami

Nový Renault Austral vo výbave Evolution, obutý na 18-palcových kolesách, ponúka multimediálny systém OpenR Link so zabudovanými službami Google, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vložky dverí v čiernej farbe s vysokým leskom a stredovú konzolu s rafinovaným textilným (TEP) povrchom.

 

Výbava Techno sa dodáva s chrómovanými strešnými lištami, bezpečnostným balíkom (sledovanie mŕtveho uhla, núdzové brzdenie pri cúvaní, upozornenie na križujúcu premávku za vozidlom) a vložkami dverí zo saténového chrómu.

 

Esprit Alpine je teraz samostatnou úrovňou výbavy s čiernymi strešnými lištami, čiernym lemovaním okien a novými 20-palcovými kolesami „Altitude“ s dizajnom inšpirovaným snehovou vločkou. Interiér vozidla pôsobí športovo. Keprové čalúnenie inšpirované karbónovými vláknami dopĺňa prešívanie na sedadlách a lemovanie bezpečnostných pásov v ikonickej modrej farbe Alpine. Predné sedadlá s vyšitým písmenom A na operadle sú vyhrievané a elektricky ovládané. Tento exkluzívny vzhľad dopĺňa interiér s obložením Alcantara na vrchnej časti sedadiel, na spodnej časti volantu, na palubnej doske a na paneloch dverí, prahy dverí s logom Alpine a hliníkové športové pedále.

 

Pokročilá konektivita na palube

Dvojitá obrazovka OpenR kombinuje 12-palcový digitálny prístrojový panel s 9 alebo 12,3-palcovou multimediálnou obrazovkou, v závislosti od verzie. S 9,3-palcovým head-up displejom dosahuje celková plocha zobrazenia 1 000 cm², čo zodpovedá trom tabletom s dotykovou obrazovkou.

 

Okrem vylepšenej konektivity Bluetooth, Carplay a Android Auto získava multimediálny systém novú grafiku a uvítaciu zvučku vyvinutú v spolupráci s Jean-Michel Jarrom. 

 

Stredová konzola obsahuje indukčnú nabíjačku, dva porty USB-C a 12V zásuvku. Cestujúci vzadu majú k dispozícii dva porty USB-C a 12V zásuvku na zadnej strane stredovej lakťovej opierky.

 

Multimediálny systém OpenR link so zabudovanými službami Google ponúka to najlepšie zo služieb a aplikácií Google, vrátane navigácie Google Maps, hlasového ovládania Google Assistant a Google Play s viac ako 100 aplikáciami, vrátane Nextory pre správy (Francúzsko, Nemecko, Španielsko, Švédsko, Dánsko, Fínsko, Holandsko, Nórsko, Švajčiarsko, Rakúsko), Canal+ (Francúzsko, Poľsko, Švajčiarsko) a TF1+ (Francúzsko, Belgicko, Luxembursko, Švajčiarsko) pre video obsah. Podium, Amazon Music a SongPop for Renault pre hudbu, L'Équipe for Renault a AS (Španielsko) pre športové správy.

 

Pravidelne aktualizovaná aplikácia Google Maps teraz zahŕňa:

 

  • Funkciu, ktorá umožňuje odoslať cieľ cesty z telefónu do vozidla.

  • Plánovanie trasy s viacerými bodmi, čo umožňuje meniť trasu počas jazdy a napríklad pridať alebo zmeniť body zastavenia.

  • Plánovanie ekologickej trasy: trasa s najnižšou spotrebou paliva je teraz zahrnutá v zozname možností.

  • Podobne ako v aplikácii Waze, vodiči môžu nahlasovať incidenty na ceste a zdieľať ich s komunitou používateľov (rýchlostné radary, prítomnosť polície, uzávierky ciest atď.).

 

Renault tiež pravidelne sprístupňuje nové exkluzívne funkcie, ako napríklad „Dajte si pauzu!“ (Take a break!). Kamera na rozpoznávanie tváre zisťuje, či vodič zatvára oči, často žmurká alebo zíva. V prípade potreby aplikácia na centrálnom displeji zobrazí navrhované miesta na oddych pozdĺž trasy. Táto aplikácia ilustruje záväzok Renault k bezpečnosti a vývoju nových, užitočných a exkluzívnych funkcií.

 

Kompletný sortiment personalizovaného príslušenstva

 

Exteriér Nového Austral je možné prispôsobiť pomocou farebných balíkov pre prednú časť vozidla, zadné ochranné kryty nárazníkov a kryty vonkajších spätných zrkadiel. Tento balík je dostupný v dvoch verziách: „s karbónovým efektom“ a „svetlosivá“.

 

Pre zväčšenie prepravnej kapacity je možné na ťažné zariadenie Renault namontovať box Renault aero cargo box™. Tým sa zvýši prepravná kapacita o 310 litrov. Je navrhnutý tak, aby zachoval prístup do zadnej časti vozidla bez negatívneho vplyvu na aerodynamický výkon alebo dojazd.

 

Pre vzhľad SUV sú k dispozícii aj kovové bočné nášľapy a strešné lišty.

 

V interiéri sortiment príslušenstva zahŕňa organizér a podložku na stredovú konzolu, držiak na tablet (napr. iPad) upevniteľný na opierku hlavy predného sedadla pre cestujúceho vzadu, súpravu športových pedálov, osvetlené prahy dverí, ochrannú lištu prahu batožinového priestoru a vaničku do batožinového priestoru.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode