Výsledky pre Peugeot TotalEnergies v Bahrajne.

10.11.2025 12:31

  • PEUGEOT 9X8 #93 (Di Resta/Jensen/Vergne) ukončil sezónu 2025 deviatym miestom.

 

  • PEUGEOT 9X8 #94 (Duval/Jakobsen/Pourchaire) preťal cieľovú čiaru na desiatom mieste na pretekoch 8 hodín Bahrajnu 2025.

 

  • Po desiatich umiestneniach v Top 10 v tejto sezóne sa Peugeot dočasne umiestnil na siedmom mieste v Majstrovstvách sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch konštruktérov 2025.

Len asi sto kilometrov od okruhu Losail a 253 dní po úvodnom preteku sezóny v Katare sa sezóna 2025 FIA WEC skončila v Bahrajne na okruhu Sakhir.

 

Obe vozidlá PEUGEOT 9X8 vybavené tvrdými pneumatikami na trati s teplotou nad 40 °C odštartovali 8 hodín Bahrajnu z druhého radu po presvedčivej kvalifikácii.

 

Loïc Duval (#94) a Paul Di Resta (#93) udržali PEUGEOT 9X8 #94 a #93 v Top 5 po vyčerpávajúcom dvojitom stinte v Sakhir pred odovzdaním tímovým kolegom Jeanovi-Éricovi Vergneovi, ktorý bude v roku 2026 viesť vývoj modelu PEUGEOT Hypercar, a Théovi Pourchairemu, ktorý bude mať svoj pretekársky debut za volantom vozidla PEUGEOT 9X8.

 

Tím Peugeot TotalEnergies sa potom rozhodol predvídať zastávky v boxoch pre obe autá, aby kompenzoval svoje pretekárske stratégie. Teraz na stredne tvrdých pneumatikách jazdili PEUGEOT 9X8 v bahrajnskej noci pod radarom a ich pozície kolísali, keď ostatné hyperautá dokončovali svoje zastávky.

Po solídnom dvojitom stinte mal Théo Pourchaire tú česť viesť preteky dve kolá predtým, ako odovzdal #94 Malthe Jakobsenovi na trojitý stint. Paul Di Resta opäť prevzal volant #93 na druhý dvojitý stint (127 kôl, celkovo 687 km!) predtým, ako ho nahradil Mikkel Jensen vo svojej poslednej jazde s PEUGEOT 9X8.

Dánski jazdci, penalizovaní virtuálnym safety carom a safety carom necelú hodinu pred cieľom, bojovali až do posledných sekúnd o to, aby sa oba vozidlá PEUGEOT 9X8 dostali do Top 10. Mikkel Jensen preťal cieľovú čiaru na deviatom mieste, dve sekundy pred svojím krajanom, ktorý skončil desiaty.

 

"Boli to dosť sklamaním z pretekov, najmä po umiestnení oboch áut v druhom rade štartového roštu. Rozhodli sme sa pre rozdelené stratégie a mohli sme dúfať v Top 5. Bohužiaľ, naši súperi využili Safety Car, aby získali 'voľnú' zastávku v boxoch a stratili sme asi štyri pozície," zhrnul Jean-Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport. "To neuberá na výkone áut a celého tímu. Potenciál tu určite je a nemôžeme sa dočkať, až ho ukážeme v roku 2026. Chcem poďakovať značke Peugeot a celému tímu Peugeot TotalEnergies za ich tvrdú prácu počas celej sezóny."

 

Po 72 hodinách pretekov, dvoch pódiových umiestneniach, desiatich umiestneniach v Top 10, desiatich hyperpóloch, 12 870 km najazdených v pretekoch s vozidlom #93 a 12 575 km s vozidlom #94 dosiahol Peugeot stabilný pokrok a získal konkurencieschopnosť. Nasledujú záverečné testy sezóny s Nickom Cassidym, Mathiasom Becheom, Alexom Quinnom a Malthe Jakobsenovou za volantom dvoch vozidiel PEUGEOT Hypercars. Tím Peugeot TotalEnergies by sa chcel poďakovať všetkým svojim partnerom za ich podporu počas celého obdobia rok.

Olivier Jansonnie (technický riaditeľ, Peugeot Sport)

"Boli to pre nás veľmi ťažké preteky, aj keď sme mali rýchlosť na dosiahnutie lepšieho výsledku. Ku koncu sme sa snažili kompenzovať naše stratégie optimalizácie používania pneumatík, ale dve Safety Car prišli v najhoršom možnom momente a vyradili nás z vedúceho kola. Potom už nebolo možné vyšplhať sa späť v poradí."

Paul Di Resta (#93 PEUGEOT 9X8)

"Dosť sklamaním z pretekov. Je to škoda, pretože na štarte sme mali dobrú pozíciu a od São Paula sme mali dobrú jazdu. Bohužiaľ, dnes to jednoducho nevyšlo. Napriek tomu to bola pozitívna sezóna a budeme pokračovať v tlačení do roku 2026."

Théo Pourchaire (PEUGEOT 9X8 #94)

"Mojím hlavným cieľom bolo učiť sa a získavať skúsenosti pre budúcu sezónu. Samozrejme, som trochu sklamaný z konečného výsledku, ale mali sme smolu pri poslednom Safety Car, ktorý prišiel tesne po našej zastávke v boxoch. Napriek tomu bolo naše tempo na začiatku pretekov sľubné a vieme, že existuje skutočný potenciál ísť ďalej. Teraz sa všetka pozornosť sústreďuje na rok 2026."

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode