Šiesta generácia ikonického modelu Renault Clio!
10.09.2025 22:12
Nové Clio má úplne inak prepracovaný dizajn, ktorý je veľmi ľúbivý, pôsobivý a nájde si svojich fanúšikov, či už medzi mužmi alebo ženami. Model na CMF-B platforme chce ponúknuť úžasný zážitok z jazdy, a vďaka integrácii služieb Googlu chce byť zároveň na vrchole technologického rebríčka. Dva spojené displeje s uhlopriečkou 10 palcov a v nich až 100 apiek tretích strán. Google mapy, Google asistent, kamerový pohľad okolo celého auta, výrazné laky, výrazné disky, kvalitné materiály v kabíne. Výroba bude v tureckej Burse, kde sa už vyrobilo 5 miliónov áut tejto značky. Auto je medzigeneračne väčšie a s dĺžkou 4116 mm a rázvorom 2591 mm patrí k väčším autám v triede.
Nový Renault Clio prichádza s tromi motormi a s tromi výbavami. Výbavy štartujú na Evolution, stred má na starosti Techno a vrchol tvorí Esprit Alpine. Motory v ponuke začínajú na novom 1,2 litrovom turbotrojvalci, ktorý bol doteraz len súčasťou hybridného systému pre veľké autá. Tu funguje samostatne a môže byť spojený ako s manuálnou 6-stupňovou, tak s automatickou EDC prevodovkou. Ten istý motor by mal byť pripravený aj na "hybridnú" prevádzku kombinujúc benzín s LPG. Takýto model bude len s automatom EDC.
Zároveň bude nový full hybridný systém, ktorý bude mať medzigeneračne vyšší výkon, ale aj vyšší objem spaľovacieho motora. 1,8 litrový atmosférický štvorvalec ponúkne v kombinácii s elektromotormi a multimódovou prevodovkou systémový výkon 160 koní. Vrchol krútiaceho momentu od spaľovacieho motora je 172 Nm, trakčný elektromotor ponúkne 205 Nm. Tu systémový krútiaci moment nemožno priamo zrátať, no o zlepšení svedčí zrýchlenie pri šprinte z 0 na 100 km/h o 1 sekundu medzigeneračne, a teraz to Clio zvládne za pekných 8,3 sekundy a pritom vďaka atkinsonovmu cyklu a 1,4 kWh baterke dokáže priemerne jazdiť za 3,9 l/100 km. Dojazd na diaľnici by mal byť cca 1000 km a v meste systém sľubuje 80% jazdy v elektrickom režime.
ZDROJ: Renault