Nový štandard v kompaktnej triede: Audi Q3

17.06.2025 23:10

  • Audi Q3 sa predstavuje v špičkovej forme. Dynamické a atletické proporcie SUV ukrývajú veľkorysý interiér

  • Efektivita, jazdná dynamika a komfort: nový systém tlmičov pruženia, výkonný pohon plug-in hybrid a efektívne spaľovacie motory

  • Digitálni sprievodcovia na každý deň: asistenčné systémy a osvetľovacia technológia z vyššej strednej triedy a inovatívna koncepcia ovládania pre ešte väčší komfort

Audi Q3 je vyše desať rokov bestsellerom a konštantnou veličinou v kompaktnom segmente premium. Teraz tretia generácia posúva latku na novú úroveň v mnohých oblastiach. Navonok sa moderné SUV prezentuje sebavedomo a emocionálne. Rozličné inovatívne funkcie Audi Q3 zabezpečujú optimálne ovládanie, rozmanité asistenčné systémy zvyšujú komfort a bezpečnosť posádky, ako aj bezpečnosť iných účastníkov cestnej premávky. Okrem harmonicky vyladeného podvozka umocňuje zážitok z jazdy aj digitalizované osvetlenie. Umožňuje vysokú mieru individualizácie a adaptívne osvetľovacie funkcie s vysokým rozlíšením vďaka novej technológii Mikro LED v digitálnych svetlometoch Matrix LED. Na pohon nového Audi Q3 je okrem zdokonalených štvorvalcov TDI a TFSI k dispozícii aj efektívny, čiastočne elektrifikovaný benzínový motor s technológiou mild-hybrid a pohon plug-in hybrid s elektrickým dojazdom do 120 kilometrov.

Gernot Döllner, predseda predstavenstva AUDI AG: „S celosvetovo vyše dvoma miliónmi predaných exemplárov od uvedenia prvej generácie, je Audi Q3 jedným z našich aktuálne najpopulárnejších modelov a má vysokú dôležitosť v portfóliu produktov. Treťou generáciou Audi Q3 obnovujeme v rámci našej produktovej ofenzívy dôležitý modelový rad, pričom posilňujeme našu ponuku výkonným pohonom plug-in hybrid a efektívnymi spaľovacími motormi. Nový model kombinuje efektivitu, jazdnú dynamiku a komfort.“ Okrem efektívnych a čiastočne elektrifikovaných spaľovacích motorov Audi Q3 tretej generácie ponúka aj nový adaptívny podvozok, ktorý umožňuje široké rozpätie nastavenia medzi komfortom a dynamikou. Geoffrey Bouquot, člen predstavenstva AUDI pre technický vývoj, dopĺňa: „Modelom Audi Q3 prenášame v interiéri Digital Stage z vyššej strednej triedy do kompaktného segmentu. Inovatívna koncepcia ovládania a rozličné asistenčné systémy zvyšujú bezpečnosť i komfort a robia z Q3 ideálneho digitálneho spoločníka na každý deň.“ 

V porovnaní s predchodcom je dizajn nového Audi Q3 ešte emocionálnejší. Široká maska Singleframe a dvojdielne svetlomety so zvýšenými šípovými dennými svetlami sú dôsledne integrované do koncepcie aerodynamiky vozidla. 

Na bokoch horizontálna línia medzi svetlometmi a zadnými svetlami vizuálne rozdeľuje automobil na dve časti, čím vytvára osobitné delenie svetla a tieňa.

Zadná časť môže byť na želanie vyzdobená voliteľnými digitálnymi OLED zadnými svetlami, prepojenými svietiacim LED pásom a osvetlenými kruhmi loga Audi. Tento stupeň osvetľovacej technológie je po prvý raz dostupný u Audi v kompaktnom segmente v novom modelovom rade Audi Q3.

Na prednej časti kompaktného SUV sú digitálne svetlomety Matrix LED, ktoré po prvý raz v Audi Q3 využívajú modul Mikro LED. Použitie technológie Mikro LED umožňuje výrazne lepšie osvetlenie a vytvára silný kontrast na ceste. Funkcie vodiaceho osvetlenia sú teraz výraznejšie spriahnuté s asistenčnými funkciami. Digitálne LED denné svetlá, ktoré sú tvorené 23 segmentmi na každej strane, vytvárajú digitálne svetelné grafiky, zabezpečujúce vysokú rozpoznateľnosť.

interiéri, nový stĺpik riadenia vytvára viac miesta na stredovej konzole. Na stĺpiku sú dve nové páčky so zmenenými funkciami. Pravá páčka slúži na voľbu jazdného režimu štandardnej dvojspojkovej prevodovky S tronic, ľavá páčka integruje okrem ovládania osvetlenia aj ovládanie stieračov. Po prvý raz v kompaktnom segmente Audi, si zákazníci môžu objednať akusticky tlmiace sklo okien v predných dverách, prispievajúce k lepšej akustike v kabíne, najmä pri vysokých rýchlostiach. Úžitkovú hodnotu nového Audi Q3 dokumentuje aj základný objem batožinového priestoru 488 litrov. Pri sklopenom operadle zadného sedadla, ktoré je sériovo posuvné a dá sa nastavovať aj sklon jeho operadla, vzrastie objem batožinového priestoru Audi Q3 až na 1386 litrov. SUV má v závislosti od motorizácie povolenú maximálnu hmotnosť brzdeného prívesu až do 2100 kilogramov. 

Vstup do modelového radu predstavuje Audi Q3 SUV TFSI s výkonom 110 kW (150 k), ktoré poháňa štvorvalcový benzínový motor s technológiou mild-hybrid. Model zvlášť vhodný pre jazdy na dlhé trasy je Audi Q3 SUV TDI s výkonom 110 kW (150 k)Audi Q3 SUV e-hybrid so systémovým výkonom 200 kW (272 k) je výkonnejšie a efektívnejšie ako v predchádzajúcej generácii. Má novú vysokonapäťovú batériu pohonu so zväčšenou kapacitou na 25,7 kWh (19,7 kWh netto), ktorá umožňuje elektrický dojazd do 120 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP. Za ideálnych podmienok sa batéria dá dobíjať jednosmerným prúdom (DC) výkonom do 50 kW.

Zdokonalený štandardný podvozok zabezpečuje lepší zážitok z jazdy. Na želanie Audi montuje športový podvozok a adaptívny podvozok s dvojventilovou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia pre harmonické jazdné vlastnosti. V oblasti asistenčných systémov je novinkou napríklad adaptívny asistent jazdy plus. Pre zvýšenie bezpečnosti v premávke kamera asistenta pozornosti vodiča navyše oproti doterajšiemu systému monitoruje vodiča, či sa u neho neprejavujú známky únavy alebo znížená pozornosť. Zdokonalený parkovací asistent umožňuje naučiť Audi Q3 individuálne parkovacie manévre a nový asistent pre cúvanie pomáha spoľahlivo vycúvať zo slepej ulice. 

Uvedenie nového Audi Q3 sa začína v októbri, objednávať sa bude dať od leta. Audi Q3 novej generácie sa bude vyrábať v materskom závode v Ingolstadte a v závode Audi Hungaria v maďarskom Győri.

Na nasledujúcich stranách nájdete podrobné informácie k novému Audi Q3.

Dynamický dizajn

V porovnaní s predchodcom je dizajn nového Audi Q3 ešte atletickejší a emocionálnejší. Jeho karosériu definuje perfektná kombinácia zaoblených povrchov a precíznych línií. Široká jednodielna maska chladiča Singleframe je vysoko posadená, dvojdielne svetlomety so zvýšenými šípovými dennými svetlami sú dôsledne integrované do koncepcie aerodynamiky vozidla a vytvárajú ostrý výzor vozidla pri pohľade spredu. Dizajn súčasne zabezpečuje zvlášť efektívne obtekanie prednej časti karosérie vzduchom. V oblasti pod maskou Singleframe je zabudovaný regulovaný (uzatvárateľný) otvor na vstup chladiaceho vzduchu, ktorý zabezpečuje, že vzduch v tejto časti obteká s malými stratami. V tejto oblasti sú umiestnené aj ultrazvukové senzory parkovacieho asistenta. Radarový senzor adaptívneho tempomatu a protikolízneho systému je inštalovaný za logom štyroch kruhov na maske Singleframe.

Na bokoch, horizontálna línia medzi svetlometmi a zadnými svetlami vizuálne rozdeľuje automobil na dve časti, čím vytvára osobitné delenie svetla a tieňa. Horná časť odráža svetlo a spodná strana je v tieni. V kombinácii s výrazne sklonenými zadnými stĺpikmi päťdverovej karosérie (tzv. D-stĺpiky) pôsobí zasklená časť kabíny ešte dynamickejšie. Nad prednými a zadnými kolesami energicky vystupujú z bočnej plochy karosérie tzv. blistre, ktoré sú reminiscenciou legendárneho prvého modelu Audi quattro z roku 1980.

Aj zadná časť karosérie je čisto členená. Od dvojdielnych zadných skupinových svetiel je oddelený úzky svietiaci pás, vytvárajúci ostrý rez po celej šírke zadnej časti karosérie. Pod ním prebieha široká, vizuálne pokojná plocha. Vo vysoko pretiahnutom zadnom nárazníku je integrovaný difúzor.

Zákazníci si ako alternatívu k štandardnému vyhotoveniu karosérie môžu objednať exteriér S line s odlišným predným a zadným nárazníkom v kombinácii s plastovými obkladmi karosérie vo farbe Selenite silver. Okrem toho je na výber aj exteriérový paket schwarz, zahŕňajúci obklady čiernej farby. Pre novú generáciu Audi Q3 je k dispozícii 11 farieb, pričom základný je biely lak Arkona white. Ako metalizované laky sú na výber odtiene Glacier white, Mythos black, Arrow gray, Tambora gray, Progressive red a Navarra blue. K tomu pristupujú nové farby Sage green a Madeira brown. Exkluzívne pre nové Audi Q3 je odtieň Madeira brown vytvorený ako matný lak. Vozidlá s dizajnovým kompletom S line môžu mať okrem toho metalizovaný lak Daytona gray. Farebný odtieň Tambora gray je vyhradený exkluzívne pre vyhotovenie exteriéru advanced line. 

Ponuka diskov kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom siaha od sériového formátu 17 palcov až po maximálne 20 palcov. Šírka pneumatík rastie so zväčšujúcim sa priemerom kolies z 215 až na 235 milimetrov. Ponuku dopĺňajú aerodynamicky optimalizované disky kolies priemeru 18 a 19 palcov. 

Divízia Audi Sport ponúka 5 druhov kolies formátu 19 a 20 palcov. Medzi nimi sú aj dve tmavé verzie lakované čiernou metalízou – 20-palcový disk s päťramenným dizajnom Tripod a 20-palcový disk s mnoholúčovým dizajnom S.

Oproti predchádzajúcej generácii Audi Q3 bola výrazne zdokonalená aerodynamika aj aeroakustika. Koeficient aerodynamického odporu má teraz hodnotu 0,30. 

Po prvý raz v kompaktnom segmente si zákazníci Audi Q3 môžu objednať akusticky tlmiace sklo okien v predných dverách. V kombinácii s optimalizovaným tesnením a akustickým tlmením karosérie tým vzniká celostná koncepcia akustiky, prispievajúca k citeľnému zvýšeniu komfortu jazdy. 

Osvetľovacia technológia z vyššej strednej triedy mení noc na deň 

Osvetľovacia technológia nového Audi Q3 po prvý raz zahŕňa v automobile Audi kompaktného segmentu digitálne svetlomety Matrix LED prevzaté z vyššej strednej triedy. Na to nový model Q3 po prvý raz u Audi využíva modul Mikro LED, ktorý nahrádza modul DMD. Na module širokom iba 13 milimetrov je koncentrovaných 25 600 Mikro LED. Každá jednotlivá svietiaca dióda Mikro LED má veľkosť približne 40 mikrometrov, čo predstavuje zhruba polovicu hrúbky ľudského vlasu. Použitie tejto technológie zabezpečuje výrazne lepšie osvetlenie a veľmi výrazný kontrast na ceste – čo predstavuje práve za zníženej viditeľnosti pri nepriaznivom počasí osobitnú výhodu.

Funkcia vodiaceho osvetlenia, označovaná ako orientačné svetlo alebo svetelné značenie jazdného pruhu, je teraz výraznejšie prepojené s asistenčnými funkciami. Osvetľovacie funkcie prispievajú k ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti jazdy aj zobrazovaním dôležitých informácií asistenčných systémov pred vozidlom v  zornom poli vodiča a v bezprostrednom vizuálnom vzťahu k infraštruktúre. 

Novinku predstavuje aj zrkadlenie aktívnej výstrahy asistenta pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu v osvetlení jazdného pruhu na diaľnici, keď chce vodič Audi Q3 zmeniť jazdný pruh a v mŕtvom uhle spätného zrkadla sa nachádza iné vozidlo. Okrem toho podporuje vodiča aj zobrazenie upozornenia na opustenie jazdného pruhu v orientačnom osvetlení na mimomestských cestách a diaľniciach. Aktivuje sa súčasne so zobrazením vizuálneho upozornenia v digitálnom združenom prístroji keď vozidlo neúmyselne prejde vodorovné dopravné značenie jazdného pruhu na ceste. Navyše sa vďaka rozšíreným dopravným informáciám pri rýchlosti od cca 70 km/h v prípade hroziacej námrazy premieta na cestu ako výstraha symbol ľadovej vločky.

Zdokonalené bolo aj vodiace svetlo na cestných staveniskách. Pretože na staveniskách väčšinou chýba prehľad, digitálne svetlomety Matrix LED tu prispôsobia osvetlenie tak, že vypnú svetlá vedenia v jazdnom pruhu v prospech orientačného svetla aby v zúžených jazdných pruhoch uľahčili udržiavanie vozidla v správnom smere. Po prvý raz si zákazníci Audi môžu jednotlivé funkcie digitálnych svetlometov Matrix LED, napríklad svetlo na vedenie v jazdnom pruhu, deaktivovať prostredníctvom MMI. 

Pomocou ovládacieho systému MMI sa po prvý raz dajú nastaviť tri rozličné verzie svetelnej dynamickej animácie funkcie Coming-Home a Leaving-Home pri odomknutí vozidla, resp. vypnutí motora. Tým sa digitálna technológia Matrix LED veľmi pôsobivo prezentuje aj pri stojacom vozidle. 

Digitálne svetlomety Matrix LED so svetelnými zdrojmi Mikro LED zabezpečujú veľmi precízne rozloženie svetelných lúčov diaľkových svetiel a ešte lepšie vykrývanie iných účastníkov cestnej premávky pre zvýšenie bezpečnosti. 

Vysokú mieru rozpoznateľnosti nového Audi Q3 zaručujú aj digitálne denné LED svetlá, tvorené na každej strane 23 segmentmi. Podľa vybavenia vozidla môžu byť k dispozícii až štyri rozličné svetelné grafiky („svetelné podpisy“) so zladenými inscenáciami svetiel Coming- a Leaving-Home vpredu a vzadu, ktoré sa dajú nastaviť prostredníctvom MMI. Na zadnej časti môže mať Audi Q3, na želanie, digitálne OLED zadné svetlá. Na šiestich digitálnych paneloch je umiestnených celkovo 36 rozličných segmentov, vytvárajúcich svetelnú grafiku koncových svetiel. Atraktívnym prvkom sú osvetlené kruhy loga Audi na dverách batožinového priestoru, ktoré sa rozsvietia pri zapnutí tlmených svetiel (logo svieti iba pri zapnutých stretávacích svetlách).

Funkčný a čisto koncipovaný interiér

Oproti predchádzajúcej generácii boli dizajn a funkčnosť interiéru výrazne zdokonalené. Kontrastné usporiadanie cielene kladie určité prvky do popredia a tým vytvára útulnú atmosféru. 

Veľkorysá plocha tzv. Softwrap prechádza od dverí vodiča cez celú šírku prístrojovej dosky po dvere spolujazdca, čím zvýrazňuje horizontálnu architektúru kokpitu a vizuálne rozširuje interiér kabíny. Naplocho ležiace vnútorné kľučky dverí a moderná stredová konzola s čistým dizajnom umocňujú pocit veľkého vnútorného priestoru.

Nad líniou, ktorú vytvára Softwrap, je umiestnené tzv. Digitálne pódium. Audi ho v modelovom rade Q3 prenáša z vyššej strednej triedy do kompaktného segmentu. Tvorí ho zakrivený panoramatický displej, integrujúci digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 30,2 cm (11,9 palca) a dotykový displej MMI touch s uhlopriečkou 32,5 cm (12,8 palca). Zobrazovacie prvky dopĺňa head-up displej, premietajúci najdôležitejšie informácie na predné okno v bezprostrednom zornom poli vodiča.

Nový stĺpik riadenia obsahuje dve nové páčky so zmenenými funkciami. Pravá páčka slúži na voľbu jazdného režimu štandardnej dvojspojkovej prevodovky S tronic, ľavá páčka integruje okrem ovládania osvetlenia aj ovládanie stieračov. Premiestnením voliacej páky prevodovky na stĺpik riadenia sa v stredovej konzole uvoľnil priestor, ktorý obsahuje dva držiaky na nápoje, chladenú indukčnú nabíjačku smartfónu s výkonom 15 W a dva konektory USB-C. Tieto prvky sa dajú v prípade potreby uzavrieť roletou. V zadnej časti kabíny sú ďalšie dva konektory USB-C pre spolujazdcov.

V tme, rozličné pakety osvetlenia (ambientné osvetlenie plus, resp. pro) osvetlením línií prístrojového panelu a stredovej konzoly, vrátane nepriameho ambientného osvetlenia pod panoramatickým displejom MMI a na dverách, zvýrazňujú architektúru interiéru.

Ako nový dizajnový prvok môžu byť aj predné dvere veľkoplošne osvetlené. Na to je v textilnom obložení dverí laserom vytvorených 300 otvorov. Svetelný zdroj v obložení dverí presvecuje päť segmentov, ktorých rozličné veľkosti vytvárajú dynamický priebeh – aj pri odomknutí a zamknutí vozidla. Prostredníctvom systému MMI môže vodič nastaviť 30 rozličných farieb osvetlenia interiéru.

V hornej časti dverí sú umiestnené reproduktory nového voliteľného ozvučovacieho systému premium značky SONOS, ktorý svojim novým virtuálnym priestorovým zvukom zabezpečuje intenzívny zážitok z hudby. Celkovo 12 vysoko výkonných reproduktorov, vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera napája multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 420 W. Vodič môže nastaviť jeden zo štyroch predkonfigurovaných zvukových profilov (Neutral, Koncert, Lounge a Podcast). Okrem toho si zákazníci môžu zvukový zážitok umocniť ďalšími funkciami, ktoré sa dajú na želanie kedykoľvek dodatočne aktivovať za príplatok (tzv. Functions on Demand, FoD). Sú to tri funkcie: 1) zvýšenie intenzity basov, 2) automatické prispôsobenie hlasitosti aby bola pri zmene zdroja zachovaná vždy rovnaká hlasitosť a 3) revitalizáciu hudby na zlepšenie zvuku komprimovaných hudobných súborov.

Systém infotainmentu Audi Q3 využíva operačný systém Android Automotive OS. Aplikácie tretích strán ako napríklad YouTube si zákazník môže stiahnuť z Audi Application Store priamo do systému MMI a preto na ich využívanie nie je potrebný smartfón vodiča. 

Audi assistant s funkciou strojového učenia umožňuje ovládať rozličné funkcie vozidla pomocou hlasových povelov. Tento systém, integrovaný do vozidla, je prepojený s umelou inteligenciou a po prvý raz má svojho avatara na centrálnom displeji MMI. Keď je aktívny, zobrazuje sa ako ikona v head-up displeji a na displeji Audi virtual cockpit, na ktorom sa navyše zobrazuje aj povel, resp. otázka rozpoznaná systémom.

Pre nové Audi Q3 je na výber celkovo 9 interiérových paketov. Pri nich sa v širokej miere využívajú udržateľné materiály. Na drevené obklady sa používa drevo z rýchlo rastúcich a odolných stromov. Poťahová látka Impressum, použitá na rozličných častiach interiéru, je vyrobená zo 100 percent recyklovaného polyestra. Aj poťahové látky Passage, Impressum a mikrovlákno sú takisto vyrobené kompletne z recyklovaného polyestra. Velúrové rohožky na podlahu sú z materiálu Econyl, ktorého surovinou sú recyklované nylonové vlákna zo starých rybárskych sietí, zvyškov kobercov a okrajov textílií. Tým Audi aj v novom modelovom rade Q3 uplatňuje zodpovedné a efektívne využívanie surovinových zdrojov.

Úžitkovú hodnotu nového Audi Q3 dokumentuje aj základný objem batožinového priestoru 488 litrov. Keď je sériovo posuvné zadné sedadlo, v prednej polohe a jeho operadlo je nastavené najstrmšie, objem batožinového priestoru dosahuje 575 litrov. Pri sklopenom operadle zadného sedadla je k dispozícii maximálny objem batožinového priestoru 1386 litrov. V závislosti od motorizácie má Audi Q3 povolenú maximálnu hmotnosť brzdeného prívesu až do 2100 kilogramov, povolené zvislé zaťaženie ťažného zariadenia je 90 kilogramov. 

Široká ponuka vysoko efektívnych motorov

Vstup do modelového radu predstavuje Audi Q3 SUV TFSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorého predné kolesá poháňa štvorvalcový benzínový motor s technológiou mild-hybrid a sériovou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Motor 1.5 TFSI je vybavený systémom Cylinder on demand (COD), ktorý pri nízkom a strednom zaťažení dočasne odpája druhý a tretí valec. Špičkovým modelom so spaľovacím motorom je Audi Q3 SUV TFSI quattro. Poháňa ho benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 195 kW (265 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ktorý sa adaptívne prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom elektronicky ovládanej multilamelovej spojky. Aj tento motor sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Model zvlášť vhodný pre jazdy na dlhé trasy je Audi Q3 SUV TDI, poháňaný naftovým motorom 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Jeho krútiaci moment, dosahujúci maximum 360 Nm, sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky S tronic. Táto kombinácia pohonu sa vyznačuje zvlášť nízkou spotrebou paliva.

Na dlhé trasy je vďaka elektrickej podpore rovnako vhodný aj model Audi Q3 SUV e-hybrid s pohonom plug-in hybrid. Oproti predchodcovi v druhej generácii Audi Q3 je výkonnejší a súčasne efektívnejší. Motor 1.5 TSI s výkonom 130 kW (177 k) podporovaný elektromotorom (výkon 85 kW, maximálny krútiaci moment 330 Nm) poskytuje celkový systémový výkon 200 kW (272 k) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm. Hybridný agregát poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic.

Vysokonapäťová batéria pohonu má kapacitu brutto 25,7 kWh, čo predstavuje takmer dvojnásobnú hodnotu oproti predchádzajúcej verzii – pri takmer identických rozmeroch. Netto kapacita batérie je 19,7 kWh. Batéria sa skladá z 96 článkov hranolového tvaru, ktoré sú rozdelené do štyroch modulov. Vďaka optimalizovanej chémii článkov a lepšiemu využitiu priestoru sa zvýšila kapacita modulov z pôvodných 37 Ah (ampérhodín) na 73 Ah. Tým sa dojazd s elektrickým pohonom predĺžil až do 120 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP. Audi Q3 SUV e-hybrid umožňuje dobíjať batériu za ideálnych podmienok jednosmerným prúdom (DC) výkonom do 50 kW. Takýmto spôsobom sa batéria vybitá na 10 percent kapacity (SoC) za menej ako pol hodiny dá opäť dobiť na 80 percent. Vlastná služba Audi charging umožňuje na želanie prístup k veľkému počtu nabíjacích staníc so striedavým prúdom (AC) v 28 európskych štátoch. 

Nový systém tlmičov pruženia pre komfort a vysoký výkon

Okrem nových motorov má nové Audi Q3 aj výrazne zvýšenú jazdnú dynamiku. Zdokonalený štandardný podvozok zabezpečuje lepší zážitok z jazdy. Nové SUV s dynamickým dizajnom je rodinný a cestovný automobil, ktorý dokáže imponovať aj svojou agilitou. Okrem štandardného podvozka si zákazníci môžu objednať aj športový podvozok a podvozok s adaptívnymi tlmičmi pruženia.

Adaptívna regulácia tlmičov permanentne reaguje na stav cesty a momentálnu jazdnú situáciu, pričom pri nastavovaní charakteristiky zohľadňuje aj ďalšie parametre ako natočenie predných kolies, brzdenie a zrýchľovanie. Riadiaca jednotka v zlomku sekundy vypočítava a individuálne nastavuje ideálnu charakteristiku tlmenia pre každý tlmič. 

Nastavovanie charakteristiky sa uskutočňuje rýchlo reagujúcimi elektromagnetickými ventilmi, pričom v každom tlmiči sú dva ventily pre oddelené nastavenie v ťahu a tlaku. To umožňuje efektívnu elimináciu neželaných pohybov karosérie a súčasne optimalizovanú jazdnú dynamiku. Široké spektrum medzi komfortom a športovými jazdnými vlastnosťami je veľmi dobre citeľné. 

K zvýšeniu agility nového Audi Q3 prispieva aj voliteľné zdokonalené progresívne riadenie. V stredovej polohe má presný ale nie veľmi bezprostredný prevodový pomer. Smerom ku krajným polohám je prevodový pomer čoraz menší pre lepšiu obratnosť a pohyby volantu sa na kolesá prenášajú bezprostrednejšie. Okrem toho zdokonalené progresívne riadenie poskytuje vodičovi lepšiu spätnú väzbu od cesty. Zníženie trenia v systéme riadenia umožňuje citlivejšie ovládanie.

V systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select nového Audi Q3, nahradil režim „auto“ nový režim „balanced“. Tento režim predstavuje optimálny kompromis medzi jazdnou dynamikou a komfortom. Pri každom naštartovaní motora sa režim „balanced“, ktorý sa navyše dá konfigurovať podľa individuálnych potrieb, nastaví vždy automaticky. Prostredníctvom systému MMI sa pri verziách s pohonom všetkých kolies quattro, dá navyše k štandardným režimom aktivovať aj osobitný režim „offroad plus“.

Asistenčné systémy

V oblasti asistenčných systémov nové Audi Q3 využíva množstvo systémov, ktoré výrazne uľahčujú prácu vodičovi v každodennej premávke a tým zvyšujú bezpečnosť.

Od spustenia predaja bude súčasťou sériového vybavenia parkovací systém plus s grafickým zobrazovaním vzdialenosti od prekážky, tempomat (s obmedzovačom rýchlosti) s prípravou pre adaptívny asistent jazdy, systém monitorovania jazdného pruhu vrátane núdzového asistenta, rozpoznávanie dopravných značiek, asistent pozornosti vodiča, aktívny protikolízny systém s asistentom vyhýbania a odbočovania vpredu, ako aj funkciou automatického núdzového brzdenia.

Významným prvkom zvyšujúcim komfort jazdy je napríklad voliteľný adaptívny asistent jazdy plus, podporujúci vodiča pri vedení vozidla v pozdĺžnom a priečnom smere, doplnený o funkciu asistovanej zmeny jazdného pruhu.

Systém na vhodných úsekoch cesty pri rýchlosti jazdy do 210 km/h ovláda zrýchľovanie, brzdenie, udržiavanie rýchlosti a nastaveného odstupu od vozidla idúceho vpredu, ako aj vedenie vozidla v jazdnom pruhu. Okrem toho systém od rýchlosti jazdy 90 km/h na diaľnici umožňuje asistovanú zmenu jazdného pruhu. Táto funkcia sa dá aktivovať v systéme MMI a na základe dát zadných radarových senzorov indikuje bielymi šípkami v združenom prístroji a v head-up displeji, či je možná bezpečná zmena jazdného pruhu a ktorým smerom. Keď vodič krátko stlačí páčku smerových svetiel na príslušnej strane, systém aktívnym ovládaním riadenia podporí zmenu jazdného pruhu. 

Pri využití online dát dokáže adaptívny asistent jazdy udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu aj bez rozpoznaných čiar vodorovného dopravného značenia jazdného pruhu, čo zvyšuje komfort pri jazde mimo mesta (mimo diaľnice) i na mestských uliciach.

Využívanie online dát pre adaptívny asistent jazdy je bezplatné tri roky od dodania vozidla. Potom si zákazník môže predĺžiť využívanie dát za poplatok.

Núdzový asistent (iba v kombinácii s paketom Tech pro) je teraz po prvý raz schopný pri náhlej zdravotnej indispozícii vodiča, prevziať riadenie a automaticky kontrolovane zaviesť Audi Q3 do odstavného pruhu a tam ho zaparkovať. Asistent pri tom upozorňuje vodiča na stratu schopnosti ovládať vozidlo vizuálne, akusticky a hapticky trhnutím brzdami. Keď vodič určitý čas nereaguje na upozornenia, systém automaticky zavedie Audi Q3 do odstavného pruhu, zastaví ho, aktivuje výstražné svetlá a prostredníctvom núdzového volania E-Call upovedomí záchranný dispečing 

Kamera pokročilého asistenta pozornosti vodiča v interiéri navyše oproti doterajšiemu systému monitoruje vodiča, či sa na u neho neprejavujú známky únavy alebo znížená pozornosť. 

Funkcia trénovaného parkovania umožňuje vodičovi naučiť Audi Q3 individuálne parkovacie manévre. Pri komplikovanom príjazde do garáže alebo prístrešku na auto stačí jednorazové zaučenie a Audi Q3 v budúcnosti zaparkuje pod dohľadom samočinne. Do pamäte parkovacieho systému sa dá uložiť až päť parkovacích manévrov v dĺžke do 50 metrov. Keď vodič musí vojsť do slepej ulice, spoľahlivo mu pomôže nový cúvací asistent. Pri rýchlosti do 35 km/h si asistent dokáže zapamätať trasu dlhú približne 50 metrov a samočinne vycúvať rýchlosťou približne 10 km/h.

Parkovací asistent plus v mestskej premávke pomáha automaticky zaparkovať ovládaním riadenia keď ultrazvukové senzory okolo vozidla zaregistrujú dostatočne veľké parkovacie miesto priečne alebo pozdĺžne k smeru jazdy.

Parkovací asistent rovnako pomáha vodičovi aj pri vyparkovaní, dá sa dodatočne aktivovať aj počas prebiehajúceho manuálneho parkovacieho manévra. Vodič pri tom musí sledovať pokyny systému na displeji a ovládať akcelerátor a brzdu. Štyri širokouhlé kamery pokrývajú celú oblasť v bezprostrednom okolí vozidla a pre pohodlné manévrovanie poskytujú niekoľko rozličných pohľadov. Vodič ich môže prepínať na displeji MMI, aby ľahšie zaviedol vozidlo na parkovacie miesto.

Systém rozpoznávania dopravných značiek teraz okrem značiek obmedzujúcich rýchlosť jazdy zobrazuje aj výstražné značky. Je to napríklad značka „daj prednosť v jazde“, značka upozorňujúca na stavenisko na ceste, upozornenie na chodcov alebo zvieratá, ako aj upozornenie na železničný prejazd.

Uvedenie na trh 

Nové Audi Q3 sa začne predávať v Európe od októbra, objednávať sa bude dať od leta.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode