Nový Fiat 500 Hybrid

24.11.2025 20:35

 

  • Fiat 500 Hybrid oslavuje svoje hlboké prepojenie so závodom Mirafiori, kde sa tradícia, vášeň a inovácie spojili do ikonického modelu, nanovo interpretovaného s osvieženým dizajnom, zvýšeným komfortom a inteligentnou technológiou. 

  • Nový model bude v ponuke ako Hatchback, 3+1 a Cabrio v troch rozličných verziách výbavy – POP, ICON a LA PRIMA, ako aj v špeciálnej uvádzacej verzii TORINO. 

  • Výroba už bola spustená v polovici novembra s cieľom do konca roka 2025 vyrobiť vyše 5000 vozidiel.

Fiat 500 pokračuje v získavaní sŕdc zákazníkov na celom svete vďaka premiére nového modelu Fiat 500 Hybrid, ktorý má v dňoch 21. – 28. novembra jazdnú prezentáciu pre médiá. Fiat 500 Hybrid predstavuje novú kapitolu značky FIAT, kombinujúc bohatú tradíciu značky s najmodernejšou technológiou, pričom oslavuje nadčasovú krásu a ducha talianskeho dizajnu.

 

Táto premiéra súčasne dokumentuje prepojenie nového modelu s výrobným závodom Mirafiori v Turíne, kde sa v roku 1957 zrodila prvá generácia radu 500. Výroba nového modelu 500 Hybrid už bola v polovici toto mesiaca oficiálne spustená s cieľom do konca roka 2025 vyrobiť najmenej 5000 exemplárov. Po úplnom nábehu výroby by malo z montážnych liniek závodu Carrozzerie Mirafiori v Turíne schádzať približne 100 000 exemplárov hybridného modelu, čo posilní strategickú rolu značky FIAT v rámci talianskeho priemyslu a zvýrazní väzbu značky na jej domovské mesto.

 

Tri verzie karosérie a tri verzie výbavy

Nový Fiat 500 Hybrid sa bude predávať s troma verziami karosérie, rovnako ako elektrická verzia 500e. Na výber 3-dverová uzavretá karoséria Hatchback, otvorená Cabrio a od roku 2026 sa bude dať objednať aj verzia 3+1 s malými zadnými bočnými dverami na strane spolujazdca („Magic Door“). Interiér je s výnimkou radiacej páky vo zvýšenej stredovej konzole a troch pedálov zhodný s elektrickou verziou. Karoséria dlhá 3,63 m, široká 1,88 m a vysoká 1,53 m má variabilný batožinový priestor s objemom 183 – 440 litrov. K dispozícii je sedem živých a súčasne elegantných farieb karosérie, ktoré sú rovnaké ako pri elektrickej verzii. Fiat 500 Hybrid bude vyrábať v troch verziách výbavy, označených POP, ICON a LA PRIMA. Určitý čas po spustení predaja bude v ponuke aj uvádzacia verzia TORINO.

 

Úsporný pohon spĺňajúci najaktuálnejšiu emisnú normu

Na pohon modelu Fiat 500 Hybrid slúži benzínový trojvalec Fiat FireFly s objemom 1,0 litra, doplnený 12-voltovým systémom mild hybrid tvoreným štartovacím generátorom pripojeným k motoru drážkovaným remeňom. Pohonný agregát, zhodný s aktuálnym modelom Fiat Pandina, spĺňa najaktuálnejšiu emisnú normu Euro 6e. Dosahuje maximálny výkon 48 kW (65 k) a maximálny krútiacim moment 92 Nm, ktorý sa prenáša na poháňané predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky.

 

Karoséria a podvozok modelu Fiat 500 Hybrid vychádzajú z elektrickej verzie 500e a sú adaptované pre použitie spaľovacieho motora. Vyladenie podvozka je prispôsobené hmotnosti vozidla nižšej oproti elektrickej verzii o vyše 200 kg (1055 – 1102 kg). Osvedčené komponenty podvozka elektrickej verzie ako elektrický posilňovač riadenia Dualdrive a elektrická parkovacia brzda zostali zachované.

Fiat 500 Hybrid zrýchľuje z 0 na 100 za 16,2 sekundy (Hatchback), resp. 17,2 sekundy (Cabrio) a dosahuje maximálnu rýchlosť 155 km/h (Cabrio 150 km/h). Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) sa podľa verzie karosérie a výbavy pohybuje od 5,2 do 5,4 litra na 100 km, čomu zodpovedajú kombinované emisie CO2 119 – 123 g/km. Palivová nádrž s objemom 37 litrov zabezpečuje dlhý dojazd. 

 

Fiat 500 Hybrid POP: oslava jednoduchosti a šarmu

Základná verzia POP má 15-palcové disky kolies z oceľového plechu s veľkoplošnými ozdobnými plastovými krytmi a pneumatikami 185/65 R 15, halogénové svetlomety s LED dennými svetlami a LED zadné svetlá. Pred vodičom je digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) a dvojramenný multifunkčný volant, namiesto systému infotainmentu je vozidlo vybavené držiakom na smartfón Smart Audio prepojeným so zosilňovačom a štyrmi reproduktormi. Dvojfarebné sedadlá sú z väčšej časti potiahnuté čiernou látkou s vyšitými monogramami FIAT. Sériová výbava zahŕňa manuálnu klimatizáciu, tempomat, zadné parkovacie senzory a tlačidlo na štartovanie a motora. 

 

Fiat 500 Hybrid ICON: technológia v spojení so sofistikovanosťou

Verzia ICON má navyše oproti verzii POP systém infotainmentu Uconnect 5 s dotykovým displejom 26 cm (10,25 palca), prijímačom analógového (FM) i digitálneho (DAB+) rozhlasového vysielania a štyrmi reproduktormi, podporujúci Apple CarPlay a Android Auto, ako aj konektory USB A + C. Sériová výbava zahŕňa aj automatickú klimatizáciu a dažďový senzor. Vonkajší dizajn dopĺňajú 16-palcové zliatinové disky s pneumatikami 195/55 R 16, v kabíne je obklad prístrojovej dosky vo farbe karosérie. 

 

Fiat 500 Hybrid LA PRIMA: najvyšší prejav elegancie a exkluzivity

Najvyššia verzia LA PRIMA sa navonok od verzie ICON líši dvojfarebnými 17-palcovými zliatinovými diskami s pneumatikami 205/45 R 17, chrómovanými lištami na bokoch karosérie a okolo bočných okien, tmavo tónovanými sklami v zadnej časti kabíny a pevným strešným oknom (Hatchback), resp. plátennou strechou s monogramami FIAT (Cabrio). V interiéri je obklad prístrojovej dosky v matnej slonovinovej farbe, dvojfarebný volant a stredová konzola s odkladacími priestorom uzatvárateľným roletou. Sedadlá majú luxusné dvojfarebné čierno-biele poťahy z pozdĺžne prešívanej látky (dizajn „canneloni“). Predné sedadlá sú vyhrievané a dajú sa manuálne nastavovať v 6-smeroch, sklopné operadlo zadného sedadla je delené v pomere 50/50. Bohatá štandardná výbava zahŕňa navyše oproti verzii ICON svetlomety Full LED, vyhrievané predné okno v oblasti stieračov, navigáciu, systém monitorovania mŕtvych uhlov, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém odomykania bez kľúča, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a cúvaciu kameru.

 

Fiat 500 Hybrid TORINO: taliansky štýl v najkrajšej podobe

Uvádzacia verzia TORINO svojim označením vzdáva hold mestu Turín, kde bola talianska značka v roku 1899 založená a doteraz má v ňom svoju centrálu. Bude k dispozícii v obmedzenom počte a výlučne s trojdverovou karosériou Hatchback. Sériová výbava vychádza z verzie ICON a je doplnená niektorými prvkami z verzie LA PRIMA ako napríklad svetlomety Full LED. Na karosérii i v interiéri sú špecifické dizajnové detaily. Pod zadným bočným oknom je podlhovastá plaketa s nápisom „500 Torino“ a siluetou veže Mole Antonelliana, ktorá je architektonickým symbolom mesta. Sedadlá majú dvojfarebný poťah z čiernej a sivej vzorovanej (tzv. „kohútia stopa“) látky s výšivkou „500 Fabbrica Italiana Automobili Torino“ v hornej časti.

 

 

Konfigurátor modelu Fiat 500 Hybrid pre taliansky trh bol spustený súčasne so svetovou premiérou, prvé vozidlá zákazníci dostanú vo februári 2025. 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode