KGM Actyon
15.06.2025 10:33
Pokiaľ budete na našej novej testovačke hľadať starý známy názov Ssangyong, budete sa snažiť márne. Automobilka sa po premenovaní volá KG Mobility alebo KGM. A najnovší model s menom Actyon vychádza z modelu Torres. Ani sa tým netají, akurát ponúka v modeli Actyon výbavu a komfort luxusnejšieho SUV pre náročnejších. Dokazuje to nielen priestorovo, s dĺžkou vyše 4700 mm a rázvorom 2680 mm ponúka veľkorysý priestor pre cestujúcich aj na zadných sedadlách. V ponuke nájdeme iba 5-miestnu verziu, preto má veľký batožinový priestor, dokonca s rezervným kolesom. Zozadu svetlami pripomína skôr model Range Rover.
Vpredu nájdeme štýlový svetelný pás s denným svietením a stretávacie a diaľkové svetlá sú umiestnené dolu v nárazníku, ako sme u Kórejcov zvyknutí. Pri odomknutí sa vynorí pamätníkom spomienka na starý seriál Knight Rider a to vďaka animácii. 20-palcové disky dodávajú šmrnc a aj napriek rozmerom auto „nepláva“ po ceste.
V interiéri sme mali k dispozícii perforované kožené sedadlá s výhrevom vpredu aj vzadu a pre predných pasažierov dokonca s vetraním. O zobrazení všetkých potrebných informácii sa postarajú dve 12,3-palcové obrazovky. Na tom by automobilka mohla zapracovať, lebo navigácia miestami mala náznaky neposlušnosti. Stredová konzola ponúka elektronický volič rýchlosti. Ten vám pripomenie, že sa netreba ponáhľať s radením a má sa s ním narábať s trpezlivosťou. Pod kapotou dýcha 1,5-litrový benzínový preplňovaný motor, ktorý spolu so 6-stupňovou prevodovkou dávajú tento koráb do pohybu. Zatiaľ je to jediná voľba, v budúcnosti by mal pribudnúť aj hybrid. Osobne by som prijal väčší objem, predsalen „jednapäťka“ dostala v tomto kolose zabrať. Spotreba sa pohybovala niečo cez 11 litrov, preto ten väčší objem, ten by možno nebolo potrebné toľko vytáčať.
Počas jazdy sú k dispozícii mnohé asistenčné systémy, či to je sledovanie mŕtveho uhla, držania sa v jazdnom pruhu, výstraha pred prekročením rýchlosti, ale aj nápomocné, ako je adaptívny tempomat a 360-stupňová kamera. Pasažieri majú vzduchový komfort v podobe dvojzónovej klimatizácie. A na záver len toľko, že sa dá navoliť niekoľko režimov upozornení a uvítacej melódia podľa nálady.
KGM Actyon 1,5 Turbo GDI 4WD |
|
Zdvihový objem cm3 |
1497 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
120/5000-5500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
280/1500-4000 |
Objem batožinového priestoru dm³ |
668/1568 |
|
|
Cena testovaného modelu |
40980,- |
Text, foto: Martin Solár a montáž: Mário Chorvát