Honda NT1100 - sloboda na pohodlnom stroji!
05.07.2025 22:50
Honda NT1100
Tohtoročnú sezónu začneme testom priamo v kategórii cestovných nadšencov so športovým duchom. Odkedy prišla Honda NT 1100 v roku 2021 na trh, stala sa najpredávanejším modelom vo svojej kategórii. A môžem skonštatovať, že právom. Komfortom sa priblíži k svojmu väčšiemu bratovi, modelu Gold Wing, ale svojimi kompaktnejšími rozmermi je dosť obratná a ľahko ovládateľná.
A do tretice to, čo ju robí výnimočnou, sú kostra a srdce. Čiže rám a motor, ktoré majú základ v Africe Twin. Vďaka tomu má vodič priamy posed, ktorý aj na dlhej ceste neunaví, priam naopak, robí ju zábavnou. Pomocou príplatkového elektronicky nastaviteľného podvozku aj ľahko ovládateľnou, ako už bolo spomenuté. A vďaka dizajnu a výškovo nastaviteľnému štítu sú vodič a spolujazdec chránení pred poveternostnými vplyvmi.
Pre tento rok prešiel model menšími dizajnovými zmenami, vďaka čomu je prúdenie teplého vzduchu cítiť na nohách. Tým sa zvýšil teplotný komfort a motorka je využiteľná aj za chladného počasia. Bohužiaľ, aj keď za cenu ohrievania nôh počas letných horúcich dní.
Bočné kufre narástli do strán. Hoci sú dodávané sériovo a sú odopínateľné, za príplatok sa k ním dajú dokúpiť originál tašky na mieru, ktoré uľahčia balenie. Za príplatok je k dispozícii balík Urban, ktorý obsahuje okrem predných hmloviek aj pohodlné stupačky pre spolujazdca a zadný kufor s integrovanou opierkou. Chvíľami som spolujazdkyni závidel jej pohodlný posed a možnosť kochania sa okolitou prírodou.
A mínusy?
Nájdu sa aj tie, najvýraznejší je spojenie dvojvalca s automatickou prevodovkou. Ako už bolo spomenuté, motor pochádza z Africy a aj keď bol naladený na náš model a na hltanie kilometrov, tak prevodovka mala tendenciu motor podtáčať. Vtedy sa prejavil nervóznymi vibráciami, ktoré sa preniesli do celej motorky. Osobne by som volil radšej manuálnu prevodovku alebo v automate jazdiť v režime šport, aj keď za cenu vyššej spotreby. Toto je jediné výraznejšie mínus tejto motorky, ktoré je markantnejšie.
Spotreba sa mimochodom pohybovala na úrovni 6-6,5 litra, čo je vzhľadom na výkon a veľkosť celkom prijateľné. Prístrojový displej ponúka prepojenie telefónu na rozhraní Android Auto alebo Apple CarPlay, takže už nič nebráni vyraziť na dlhé cesty a užívať si slobodu na pohodlnom stroji.
Text, foto: Martin Solár
Honda NT1100
Honda NT1100 DCT |
|
Zdvihový objem cm3 |
1084 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
75 /7500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
112/6250 |
Výška sedadla v mm |
820 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) |
238 |