„Final Edition“ modelu Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ si možno objednať už teraz
07.07.2025 07:29
-
Mimoriadna edícia k dispozícii pre kupé a Shooting Brake
-
Široká ponuka prvkov výbavy pre exteriér a interiér
-
Na želanie s lakom MANUFAKTUR vo farbe horská sivá magno alebo s jednovrstvovým lakom vo farbe nočná čierna
-
Exkluzívne 19-palcové kované disky AMG
Prvotriedna výkonnosť, bezkonkurenčná jazdná dynamika a výrazný dizajn exteriéru – výkonný model Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ poskytuje ako 4-dverové kupé (kombinovaná energetická spotreba: 9,0 – 8,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 205 – 201 g/km)1 a ako Shooting Brake (kombinovaná energetická spotreba: 9,2 – 9,1 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 209 – 206 g/km)1 pôžitok z jazdy na najvyššej úrovni. „Final Edition“ teraz ponúka ešte exkluzívnejšiu výbavu s množstvom prvkov špecifických pre edíciu. Mimoriadny model si možno objednať okamžite. Expedícia prebieha po prijatí zákazky. Ponuka platí do konca roka 2025.
Vďaka svojmu vysokovýkonnému štvorvalcovému motoru, inteligentnému náhonu na všetky kolesá, jazdnej dynamike športového vozidla a dizajnu špecifickému pre vozidlá AMG si model CLA 45 S 4MATIC+ vytvoril vernú komunitu fanúšikov. Dvojlitrový motor AMG je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým turbomotorom na svete. Okrem CLA sa používa v modeloch AMG Triedy A a Triedy C (vrátane kombi) a vo vozidlách GLA a GLC (vrátane kupé), a to v rôznych výkonnostných stupňoch. V modeli CLA 45 S 4MATIC+ dosahuje výkon 310 kW (421 k). Superšportové vozidlo z kategórie kompaktných vozidiel je tak vybavené vysokovýkonnou motorizáciou. Oba modely zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 270 km/h. Okrem samotných hodnôt výkonu si vás štvorvalcový turbomotor podmaní aj spontánnou odozvou a vysokým maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Ďalšou zvláštnosťou je, že kompaktnú hnaciu sústavu montuje v prevádzke na výrobu motorov v Affalterbachu na vysokomodernej výrobnej linke vždy len jeden zamestnanec podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“.
Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT-8G s ôsmimi prevodovými stupňami zaručuje dokonalý prenos výkonu vo všetkých jazdných situáciách a bleskurýchle zmeny prevodových stupňov. Aktívny, plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je vybavený systémom AMG TORQUE CONTROL, ktorý rozdeľuje silu selektívne na jednotlivé kolesá – s cieľom najvyššej trakcie a pôsobivého šmykového modusu.
Oba modely majú povesť výrazných dizajnových ikon. Zdobí ich obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG s vertikálnymi ramenami, erb AMG na kapote motora a spojler predného nárazníka AMG ako jasný prejav príslušnosti k rodine AMG Performance. K tomu sa pridávajú ostro tvarované svetlomety, nové disky AMG z ľahkej zliatiny, ako aj zadné svietidlá s technológiou LED. Shooting Brake prepája dynamické tvary športového vozidla s ďalšími funkčnými prvkami prostredníctvom pretiahnutej strechy, veľkých zadných výklopných dverí a variabilného interiéru.
Tmavé farby a svetlé kontrasty
Pre „Final Edition“ je k dispozícii odtieň laku MANUFAKTUR vo farbe horská sivá magno alebo jednovrstvový lak vo farbe nočná čierna. Súčasťou sú aj fólie s veľkým nápisom „45 S“ v čiernej alebo žltej farbe na dverách, ako aj žlté logo AMG na telesách vonkajších zrkadiel. „Final Edition“ prichádza s matnými čiernymi 19-palcovými kovanými diskmi AMG s dizajnom krížových lúčov. Na krytoch nábojov kolies špecifických pre edíciu je umiestnené žlté logo AMG kombinované s prvkami so vzhľadom vavrínového venca. Lesklé čierne brzdové strmene vysokovýkonnej brzdovej sústavy AMG ladia s farbou kolies a majú biele logá AMG. Rafinovaným prvkom je veko palivovej nádrže v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG a dizajnovými prvkami v čiernej farbe.
S balíkom AMG Night sú exteriérové prvky ako telesá vonkajších zrkadiel a ozdobné lišty vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe. Spolu s tmavými pochrómovanými koncovkami výfuku vytvárajú plynulé prechody. K dispozícii je aj balík AMG Night II. Je ideálny pre individualistov, ktorí vedia oceniť prvotriedne dizajnové prvky. Vďaka ďalším prvkom ako ramená obloženia chladiča či označenie typu, ktoré sú vyhotovené v čiernom chróme, je „Final Edition“ skutočným magnetom pre oči.
Na želanie je k dispozícii aj aerodynamický balík AMG. V aerodynamickom tuneli vyvinuté konštrukčné diely zlepšujú jazdné vlastnosti pri vysokej rýchlosti a vytvárajú základ pre ešte väčší pôžitok z jazdy:
-
spojler predného nárazníka so zväčšeným predným rozdeľovačom prúdenia a prídavnými krídelkami vo vysokolesklej čiernej farbe
-
zväčšená odtrhová hrana AMG na veku batožinového priestoru (kupé) alebo strešnom spojleri (Shooting Brake) vo vysokolesklej čiernej farbe
-
bočné odtrhové hrany okolo vizuálnych otvorov výstupu vzduchu na spojleri zadného nárazníka vo vysokolesklej čiernej farbe
-
lišta difúzora vo vysokolesklej čiernej farbe
Športový interiér so žltými zvýrazňujúcimi prvkami
Nezameniteľný je aj interiér edície „Final Edition“: sedadlá AMG Performance sú čalúnené v kombinácii imitácia kože ARTICO/mikrovlákno MICROCUT v čiernej farbe. Žlté ozdobné švy na sedadlách, obloženiach dverí a prístrojovej doske vytvárajú atraktívne kontrasty. To platí aj pre vyšitý nápis„45 S“ na predných opierkach hlavy. Na stredovej konzole odkazuje na edíciu plaketa „45 S Final Edition“.
Ďalšími výraznými prvkami v interiéri sú volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT so žltým ozdobným švom, ako aj ozdobné prvky AMG z hliníka so vzorom AMG a žltými nápismi AMG. Zmysel pre detail vyjadrujú aj nástupné lišty AMG. v čiernej farbe s nažlto osvetleným logom AMG. Interiér zušľachťujú podlahové rohože AMG s nápisom „45 S“ a ozdobnými švami v žltej farbe.
1 Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Energetická spotreba a emisie CO2 v prípade osobného motorového vozidla závisia nielen od efektívneho využívania paliva, príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.