Dongfeng posúva hranice elektromobility. Nová batéria prináša dojazd až 1 000 kilometrov a nabíjanie s výkonom 2 MW
28.11.2025 17:19
Značka Dongfeng oznamuje zásadný technologický prelom v oblasti elektromobility. Najnovšia generácia batérií s pevným elektrolytom, ktorú aktuálne vyvíja koncern Dongfeng Motor Corporation, prináša kombináciu extrémneho dojazdu, ultra-rýchleho nabíjania a vyššej bezpečnosti. Nová technológia má potenciál zásadne zmeniť vnímanie elektromobilov a odstrániť najčastejšie bariéry ich každodenného používania.

„Nová generácia batérií predstavuje zásadný míľnik v rozvoji elektromobility. Dongfeng ňou reaguje na tri najčastejšie obavy zákazníkov, akými sú dojazd, čas nabíjania a spoľahlivosť v reálnych podmienkach. Dojazd na úrovni 1 000 kilometrov a možnosť ultra-rýchleho nabíjania posúvajú elektrické vozidlá z technologickej alternatívy na plnohodnotnú voľbu pre každodenné aj dlhé cestovanie. Pre slovenský trh je to jasný signál, že elektromobilita vstupuje do novej, praktickejšej fázy a je sa na čo v budúcnosti tešiť,“ uvádza Branislav Kocper CEO Plastonic s.r.o. – Importér vozidiel Dongfeng pre SK trh.
Kľúčovým benefitom novej batérie je dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie, čím sa elektromobily Dongfeng dostávajú na úroveň, ktorá bola ešte donedávna vyhradená výlučne pre vozidlá so spaľovacím motorom. Batéria zároveň podporuje nabíjací výkon až 2 megawatty vďaka modernej 1 200-voltovej architektúre. V praxi to znamená, že vodič dokáže nabiť stovky kilometrov dojazdu v priebehu niekoľkých minút, pričom každá sekunda nabíjania predstavuje nárast dojazdu o viac než dva kilometre.
Nová technológia využíva tzv. solid-state riešenie s pevným elektrolytom, ktoré oproti tradičným lítiovo-iónovým batériám ponúka vyššiu energetickú hustotu, dlhšiu životnosť a významne vyššiu úroveň bezpečnosti. Energetická hustota dosahuje hodnotu približne 350 Wh/kg, čo umožňuje nielen predĺženie dojazdu, ale aj lepšie využitie priestoru a nižšiu hmotnosť batériového systému.
Významným aspektom je aj funkčnosť batérie v náročných podmienkach. Aj pri extrémnych mrazoch okolo –30 °C si batéria zachováva viac než 70 % svojej kapacity, čo je citeľné zlepšenie oproti bežným riešeniam. Zároveň úspešne prešla testami vysokých teplôt až do úrovne približne 170 °C, čím prekonáva štandardné bezpečnostné limity používané v automobilovom priemysle.
Dongfeng už spustil pilotnú výrobu novej batérie a masová produkcia je plánovaná na druhú polovicu roka 2026. Prvé sériové vozidlá využívajúce túto technológiu budú postavené na novej generácii elektrických platforiem koncernu a postupne sa dostanú aj na európske trhy. Technologický pokrok zároveň stavia Dongfeng do pozície silného konkurenta etablovaných prémiových európskych značiek a potvrdzuje ambíciu značky patriť medzi lídrov budúcnosti elektromobility.
Pre slovenský trh ide o jasný signál dlhodobého záväzku značky Dongfeng prinášať moderné, technologicky vyspelé a prakticky využiteľné elektrické vozidlá. Nová batéria je odpoveďou na najčastejšie obavy zákazníkov týkajúce sa dojazdu, času nabíjania a použiteľnosti elektromobilu počas celého roka. Dongfeng tak výrazne približuje elektrickú mobilitu každodenným potrebám vodičov.






