Čo znamená „Pro Power Onboard“ v modeli Ford Ranger PHEV?
31.07.2025 21:01
Či už pracujete na odľahlom mieste a potrebujete napájanie pre svoje nástroje, alebo si chcete nabiť elektrobicykel pred celodennou výpravou za dobrodružstvom, nový pickup Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) vám s tým pomôže.
-
„Pro Power Onboard“ je systém novej plug-in hybridnej verzie pickupu Ranger, vďaka ktorému môžete vozidlo používať ako mobilný zdroj energie mimo elektrickej siete.
-
Systém „Pro Power Onboard“ poskytuje elektrickú energiu z akumulátora modelu Ranger PHEV s kapacitou 11,8 kWh a je k dispozícii s dvomi úrovňami výkonu: 2,3 kW a 6,9 kW.
-
Výroba nového variantu Ranger PHEV aktuálne beží naplno a vozidlá sú už na ceste k európskym zákazníkom.
Vďaka systému „Pro Power Onboard“ môžete Ranger PHEV používať ako mobilný zdroj energie, takže sa nemusíte spoliehať na samostatný prenosný generátor. Voliteľná technológia „Pro Power Onboard“, ktorá využíva akumulátor modelu Ranger PHEV s (využiteľnou) kapacitou 11,8 kWh, ponúka na výber dve úrovne výkonu – 2,3 kW alebo 6,9 kW, pričom dostupná energia sa delí medzi tri 230-voltové zásuvky.
Výkonnejší systém (6,9 kW) ponúka jednu zásuvku v kabíne vozidla (10 A; 2,3 kW) a dve na korbe (15 A; 3,45 kW na každú zásuvku), aby spĺňal energetické požiadavky vysokovýkonného vybavenia.
Výroba nového modelu Ranger PHEV1 momentálne beží naplno a vozidlá sú už na ceste k európskym zákazníkom, ktorí si našu technológiu „Pro Power Onboard“ budú môcť sami vyskúšať.
Prísun energie, keď ju potrebujete
Predstavte si tú slobodu, keď vám vozidlo slúži ako vlastná súkromná elektráreň. Ranger PHEV so systémom „Pro Power Onboard“ otvára celý svet nových možností.
Nachádzate sa kilometre od najbližšieho zdroja energie a potrebujete opraviť kovovú bránu alebo osadiť stĺp. Ak použijete elektrickú zásuvku s výkonom 3,45 kW na korbe modelu Ranger PHEV, získate energiu na pohon zváračky, brúsky, vŕtačky alebo kompaktnej miešačky – aby ste prácu mohli dokončiť rýchlo a efektívne.
Kempovanie v divočine prerušil dážď, takže solárne panely nevygenerovali dostatok energie na úplne nabitie batérií, ktoré napájajú vybavenie karavanu. Namiesto predčasného ukončenia výletu postačí, ak využijete jednu zo zásuviek modelu Ranger PHEV. Systém „Pro Power Onboard“ udrží batérie nabité a dobrodružstvo bude môcť pokračovať.
Ak deti nemajú náladu na pokojný víkend, prečo ich nezobrať do zablateného terénu na horských elektrobicykloch? A zábava sa nemusí skončiť, ani keď sa vybijú batérie. Vďaka systému „Pro Power Onboard“ si ich môžete dobiť a pokračovať v zábave.
Každé táborisko môžete zmeniť na amfiteáter a zažiť nezabudnuteľný filmový večer. Napájanie projektora, obrazovky i reproduktorov zabezpečí systém „Pro Power Onboard“. Prípadne môžete sprevádzkovať elektrickú pec na pizzu alebo elektrický gril a ako dokonalý exteriérový šéfkuchár pripraviť kdekoľvek na cestách výborné pokrmy.
Ako sa používa?
Systém „Pro Power Onboard“ v modeli Ranger PHEV môžete obsluhovať cez informačno-zábavný systém SYNC 4 vo vozidle,2 pričom na dotykovej obrazovke sa zobrazuje energetický odber pripojených zariadení. V predvolenom nastavení je systém „Pro Power Onboard“ vypnutý a zásuvka v zadnej časti kabíny poskytuje elektrický výkon 400 W. Ak chcete aktivovať „Pro Power Onboard“ pomocou systému SYNC 4, stlačte tlačidlo generátora. Keď je systém v prevádzke, majiteľ môže pomocou softvérových tlačidiel na dotykovej obrazovke systému SYNC 4 zapnúť jednu alebo obidve zásuvky na korbe.
Po zaparkovaní modelu Ranger PHEV odoberá systém energiu z akumulátora. Keď sa však akumulátor vybije, systém naštartuje benzínový motor vozidla, aby sa zabezpečil neustály prísun energie. Keď kombinovaný dojazd na benzín a elektrinu klesne pod 80 km, systém sa prepne do nízkoenergetického režimu, aby ste mali istotu, že dorazíte do cieľa.
1 Ford Ranger Plug-In Hybrid: homologizované emisie CO2 (WLTP) 70 – 72 g/km, homologizovaná spotreba paliva (WLTP) 3,1 – 3,2 l/100 km a dojazd na elektrinu (WLTP) až 43 km. Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu na elektrinu podľa WLTP boli stanovené v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami európskeho nariadenia (ES) 715/2007 a (EÚ) 2017/1151 v platnom znení. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú porovnávať rôzne druhy vozidiel od rôznych výrobcov. Dojazd až 43 km je možné dosiahnuť s plne nabitým akumulátorom – v závislosti od aktuálnej série vozidla a konfigurácie akumulátora. Skutočný dojazd sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov (napr. poveternostných podmienok, štýlu jazdy, profilu trasy, stavu vozidla či veku a stavu lítiovo-iónového akumulátora).
2 Počas jazdy sa nenechajte nerozptyľovať a nepoužívajte mobilné zariadenia. Ak je to možné, používajte hlasové ovládanie. Niektoré funkcie môžu byť zablokované, ak nie je zaradený neutrál. Nie všetky funkcie systému SYNC sú kompatibilné so všetkými telefónmi. Vzhľad a funkcie obrazovky systému SYNC sa postupom času môžu meniť v dôsledku aktualizácií softvéru.