Auto je najlepšia referenčná miestnosť na počúvanie hudby

26.12.2025 20:11

Hudobný producent Peter Graus porozprával o svojej tvorbe, prečo novú pieseň počúva v aute a čo pomôže bratislavskej doprave… tak toto sa dozviete, ale aj trefné postrehy z testovania nového modelu BYD Seal 6 DM-i Touring 

 

 

Hral si na klávesy v mnohých hudobných kapelách, ale neskôr si sa začal venovať hudobnej produkcii. Tak nám v skratke priblíž tvoju hudobnú kariéru doteraz?

 

Všetky Superstar sme robili, produkciu pre Mariku Gombitovú, Helenku Vondráčkovú. Emu Drobnú, Daru Rolinc a mnoho iných. Bol som riaditeľ Fun rádia, a teraz robím v hudobnej produkcii Dunaj, čo ma veľmi baví. Sadnem za klavír, pozriem si film s esesákmi a začne moja tvorba. Pre mňa je to príjemnejšie ako robiť popmusic a hádať sa so speváčkami. Mám tam slobodu. Robil som duet Richarda Mullera s dcérou, ktorý som zhudobnil, text napísal Richard. Bola to veľmi dobrá spolupráca hudobne aj po ľudskej stránke. 

 

Viem, že rád počúvaš novú pieseň v aute. Prečo?!

 

Ak dokončujem niekomu pesničku, tak ju vezmem zmixovanú zo štúdia do auta, a počúvam ju za volantom. Auto je totiž najlepšia referenčná miestnosť na počúvanie hudby. Všetci známi muzikanti, to tak robia a samozrejme, že je dôležité, akú máš audiosústavu, aké to má ozvučenie. Veľa slávnych interprétov prvýkrát počúvalo svoje pesničky v mojom aute. Zatiaľ boli spokojní.

30 tisíc ročne si najazdil, keďže si často cestoval do Prahy, a točili ste Supertar. Pospomínaj na časy minulé, keď si naberal skúsenosti za volantom?

 

Môj učiteľ autoškoly bol starší pán a vždy, keď som mu sadol do auta, tak sa ma opýtal, či nie som umelec, lebo ich neznášal. Potom bol na mňa celý čas nepríjemný, lebo som mu to priznal. Dokonca som musel kvôli nemu opakovať parkovanie, pretože začal na mňa kričať… a ja som sa bránil, čo je pochopiteľné. Po mne robil autoškolu môj spolužiak, ktorý mal dva metre a dvesto kg. A tiež mu inštruktor niečo dohováral a v tom, ten môj spolužiak otvoril dvere, chytil ho tak, že ho zdvihol meter do vzduchu a spýtal sa ho, čo to malo znamenať… časom dal inštruktor výpoveď, tak sa mnohým uľavilo….

 

 

Mával si športové autá, tak si platil asi najviac za rýchlosť alebo za niečo iné?

 

Dávnejšie bola pokuta za rýchlosť, ale z toho som už vyrástol, pretože mám rodinu a som zodpovedný… takže nejazdím už rýchlo. Auto mi pravidelne odťahujú, nakoľko bývam na Nivách. Vzhladom na to, že už je zavedená parkovacia politika, tak je to lepšie a vždy zaparkujem. Veľa ľuďom vadí, že mám elektromobil s českou špézetkou, ale ja si platím parkovanie, ako hocikto iný.

 

Podarilo sa ti rozmlátiť auto?

 

Pamätám si, že po rodičovskom aute, som si kúpil prvé auto, športovú Alfa Romeo. A tú som kompletne rozbil. Mal som poradu v rádiu a pripojil som sa v aute na rozhovor. To som nemal robiť, lebo som sa tak rozčúlil, že som sa stretol so stĺpom zoči voči a auto som rozbil komlet na totálku. Odvtedy neriešim v aute také veci a dávam si pozor. 

 

Máš rád SUV-čka, kombíky, ale aj bicykle. Prečo sa redukuje doprava v centre mesta a začínajú sa tam objavovať cyklistické chodníky? Vznikajú potom kolóny napríklad na Vajanského nábreží…

 

Napríklad, v Amsterdame je to normálne, že v centre nie sú autá, ale majú perfektne vybudované cyklotrasy, čo odľahčuje dopravu v centre mesta. Naopak, u nás, vytlačiť autá z centra je zatiaľ obtiažne, ale vybudovanie cyklotrás je ešte na dlhé trate a nejaký čas to bude trvať. Bratislava síce nemá metro, ale petržalská električka veľmi pomohla mestu. Dôvod bol zredukovať dopravu, aby nebolo toľko áut. To sa pomaly darí a verím, že aj cyklotrasy časom budú...

 

Text, foto a video: Alena Chorvátová

 

 

 

 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode