Zelená lahôdka

04.06.2015 12:00

Šéfkuchár zo stajne Škoda Jozef Kabaň, predniesol automobilovému svetu svoj najnovší recept, ktorý vyzerá výborne a chutí ešte lepšie.

Malý zelený koláčik s bielou šlahačkovou penou na vrchu má veľký potenciál stať sa obľúbenou pochutinou nielen medzi ženami. Kvalitné namiešané ingrediencie bodujú aj u mužskej populácie. Tak sme sa rozhodli vyskúšať jednu porciu.

Prvým signálom nového trendu je svieži mladistvý a športový dizajn. Charakterovou zmenou je absencia oblín, ktoré nahradili ostré hrany na ktorých by sa dalo porezať. Ďalšia výrazná zmena sa udiala v prednej časti auta. Vyniká tu hlavne mohutná maska, ktorá pekne lícuje s novými svetlometmi a mriežka chladiča s vertikálnymi lamelami s schrómovým lemovaním. Úplne nová je aj grafika predných svetiel a hmloviek. Široké kontúry a ostré hrany s tmavým podkladom vytvárajú tajomný magický efekt. Sú dokonca vybavené integrovanými LED-kami pre denné svietenie.

V zadnej časti dominuje ostrý prelis pod ktorým sú posadené  zadné svetlá v tvare C, lemované čiernym okrajom. Je na čase nazrieť do vnútra.

Interiér v tmavom prevedení dýcha eleganciou a dopĺňajú ho obklady s imitáciou karbónu. Ponúka bohatý priestor pre pasažierov a špičkové prevedenie vás určite dostane. Kvalita použitých materiálov je na veľmi dobrej úrovni a to posúva fabiu o krok vpred. Škodovka myslela aj na pitný režim pasažierov a preto 1,5 litrové fľaše možete uložiť do uložnej schránky spolujazdca alebo výplní dverí. Sedadlá sú pohodlné a svojou veľkosťou dokážu pokryť každý kúsok vášho tela. Ergonómia je ich silnou stránkou a bočné vedenie vás podrží pri akomkoľvek štýle jazdy. Trojramenný kožený volant má ideálnu hrúbku venca a parádne sedí v rukách. Tlačidlä sú dômyselne rozložené a ich obsluha je príjemná a jednoduchá. Dvojica budíkov má pekne čitateľnú grafiku, čo je pre vodiča prvoradé. Perličkou stredového panelu je multifukčný dotykový displej s technológiou MirrorLink. Umožňuje prepojiť automobil s telefónom a zobraziť a ovládať aplikácie z telefónu a displeja rádia.

Čo najviac zákazníka zaujme je batožinový priestor s objemom 330 litrov a to je o 50 litrov viac ako konkurenčné Polo. Sklopením zadných sedadiel dosiahnete skvelých 1150 litrov čo postačí aj pre menšiu rodinku. No najviac sme boli zvedaví na najdôležitejší článok pod označením EA211. Ten sa doteraz používal iba u Golfa a Octavie. Prvýkrát ho nájdeme pod kapotou Fabie a bolo to správne riešenie. Jedná sa o dieselový turbomotor s obsahom 1,2 litra a výkonom 81 kW. Kultivovaný motor takmer nepočuť a jeho jemné pradenie nenasvedčuje, že sa jedná o 110 koní. No stačí razantne stlačíť plynový pedál a motor sa zmení na neúnavnú šelmu, prahnúcej po rýchlosti. Musíme pochváliť jeho mimoriadnu akceleráciu a je isté, že športová rýchla jazda mu najviac vyhovuje ako aj nám. Šesťstupňová manuálna prevodovka má dlhšie odstupňovanie a rýchlosti si nájdu svoju cestu bez problémov. Čo sa týka jazdných vlastností fabia s elektrickým posilovačom patrí k tým najlepším. Taký pôžitok pri šoférovaní sme už dlho nemali. Auto robí presne to čo mu zadáte a nemusíte s ním zápasiť. Na ceste sa správa ako gentleman, ale pod maskou sa skrýva aj kúsok rebelstva. Podvozok dokáže prekvapivo tlmiť nerovnosti a pri rezaní ostrých zákrut drží skvelo stopu.

Na záver musíme po každej stránke pochváliť prácu konštruktérov. Nová Fabia je oveľa vyspelejšia, komfortnejšia a hlavne bezpečnejšia.  V hodnotení v crash testoch dostala päť hviezdičiek, čo hovorí samo za seba. A z pohľadu dizajnu, ceny, jazdných vlastností a spotreby môžeme len odporučiť.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Škoda Fabia 1,2 TSI  
Zdvihový objem cm3          1197
Max. výkon v kW (k) pri 1/min    81/4600
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min   75/1400-4000
Maximálna rýchlosť v km/h     197
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h    9,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)  6,1/4,0/4,8
Základná cena od  12 740 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode