VOZIDLO S NÁZVOM ESPACE, IKONICKÉ MENO OSLAVUJE 40 ROKOV

08.02.2023 17:00

 

 

Od revolúcie k vízii - Renault Espace bol často napodobňovaný, no nikdy sa mu  nič nevyrovnalo. Jeho názov je ikonický a okamžite vzbudzuje emócie. Všetkých päť generácií v priebehu posledných 40 rokov úspešne reagovalo na meniaci sa svet, nové očakávania zákazníkov a spoločenské normy. Každá generácia priniesla niečo iné a vynikala svojou priestrannosťou, komfortom a ovládateľnosťou. Názov „Espace“ sa v dohľadnej dobe meniť nebude. Sylvia dos Santos, manažérka Model-naming Strategy pre spoločnosť Renault, nám odhalí viac.

 

 

V roku 1983 spoločnosť Renault predstavila vozidlo, ktoré možno považovať za prvý voiture à vivre (automobil pre život) s novým a ikonickým názvom, ktorý sa zapísal do histórie pomenovania modelov Renault - "Espace". O štyridsať rokov neskôr zostáva pripravovaná šiesta generácia modelu Espace verná tej istej koncepcii, ktorá spočíva v komforte, veľkorysosti a špičkovej výbave. Vyraziť na cesty v Renault Espace bolo vždy jedinečným zážitkom, pretože každá generácia reagovala na meniaci sa svet a zároveň robila z dlhých ciest potešenie.

 

 

„Názov modelu ‚Espace‘ je vo Francúzsku a na celom svete dobre známy. Je to už takmer všeobecný pojem."

 

Sylvia dos Santos, manažérka pre Model-naming Strategy pre spoločnosť Renault

 

 

1983: Espace I, „cesta k inováciám“

 

 

Renault obrátil európsky automobilový trh hore nohami v roku 1983, keď predstavil prvé viacúčelové vozidlo (MPV). Renault sa odklonil od svojej vtedajšej alfanumerickej stratégie pomenovávania a rozhodol nazvať tento UDO (neidentifikovaný jazdný objekt) „Espace“. Podľa Sylvie dos Santos je „Slovo ‚Espace‘ veľmi zaujímavé zo sémantického hľadiska, keďže ekvivalent tohto slova je v niekoľkých iných jazykoch dosť podobný a preto ľahko zrozumiteľný pre mnohých ľudí. Znie jemne a príjemne a okamžite sa nám vybaví komfort a technológie na palube.“ 

 

Reklamný slogan použitý vo francúzštine, ktorý sa prekladá ako "Renault Espace, cesta k inováciám", odkazoval na jedinečný dizajn one-box - podobný dizajnu prvého francúzskeho vysokorýchlostného vlaku, ktorý bol uvedený na trh niekoľko rokov predtým. Renault Espace prvej generácie, uvedený na trh v roku 1984, bol vozidlom, aké nemalo obdobu. 

 

Ponúkal vysokú úroveň modularity s vymeniteľnými a odnímateľnými sedadlami. Dve predné sedadlá sa dali otočiť o 180° a päť zadných sedadiel sa dalo vybrať, aby sa zvýšila prepravná kapacita – ako prvé vozidlo svojho druhu. 

 

Veľké okná prepúšťajú dostatok svetla do priestoru pre cestujúcich, vďaka čomu pôsobí ešte priestrannejšie a pohodlnejšie. S jazdnými vlastnosťami podobnými sedanu a s najvýkonnejšími motormi Renault sa Espace zapísal ako špičkový rodinný automobil vhodný na dlhé cesty. 

 

Všetky tieto inovatívne vlastnosti sa nakoniec stali charakteristickými znakmi modelu Renault Espace pre ďalšie generácie.  Boli kľúčom k úspechu modelu a prispeli k sile spojenej s názvom "Espace" po celom svete. 

 

 

Modularita prvej generácie modelu Espace je výnimočná: sedadlá sú vymeniteľné a odnímateľné. Dve predné sedadlá sa dajú otočiť a vytvoriť salónik.

 

 

 

 

 

1991: Espace II, "najlepšie miesto na svete je v Espace" 

 

Renault Espace sa stal spoločenským fenoménom a jeho popularita prudko stúpla. Stále viac ľudí sa s týmto názvom zoznámilo vďaka druhej generácii modelu Espace, ktorý bol premyslenejším nástupcom svojho predchodcu.

 

Hranaté tvary ustúpili zaobleným hranám a umiestnenie spätných zrkadiel predĺžilo oblasť tesne nad kapotou, čím vozidlo získalo aerodynamický nádych. Úpravou prešiel aj priestor pre cestujúcich. Pribudol ďalší úložný priestor.

 

Renault Espace sa etabloval ako vrcholný model značky uvedením verzie s pohonom všetkých štyroch kolies "Quadra" a pridaním 2,8-litrového motora V6 PRV s výkonom 153 k.

 

Slovo "Espace" evokuje pohodlie a pokoj, čím podčiarkuje zvýšenú úroveň komfortu, ktorú Renault Espace ponúka. To bolo inšpiráciou pre francúzsky reklamný slogan "najlepšie miesto na svete je v Espace".

 

 

 

1996: Espace III, "čo keby bol Espace skutočným luxusom ?"

 

Veľmi populárny Renault Espace sa takmer stal všeobecným pojmom pre akékoľvek MPV. Naďalej dominoval segmentu, ktorý odštartoval. Ponúkaná bola 5-miestna alebo o 27 cm dlhšia 7-miestna verzia s názvom "Grand Espace".

 

Vnútorný dizajn tejto generácie bol zameraný na mäkké hrany, ktoré boli doplnené prepracovanou kabínou - prístrojový štít sa presunulo do stredovej časti a použila sa technológia LCD, moduly kúrenia/klimatizácie boli nainštalované na každej strane vozidla a prístrojová doska bola zjednodušená.

 

V roku 1997 sa vo francúzskej reklame objavil slogan - čo keby bol Espace skutočným luxusom? - bol ďalšou slovnou hračkou, ktorá vyjadrovala špičkové postavenie modelu Renault Espace. Interiér stupňa výbavy "Initiale" bol vybavený kožou a vysokokvalitnými materiálmi. Názov "Espace" stúpal do nových výšin a priniesol viac významu a emócií.

 


Vnútorné usporiadanie tretej generácie Espace je veľmi inovatívne: tachometer bol presunutý do strednej časti vozidla a využíva technológiu LCD, moduly vykurovania/klimatizácie sú inštalované na každej strane vozidla

 

2002: Espace IV, najnovšie MPV

 

Vďaka širšiemu rozchodu kolies, väčším vonkajším rozmerom a čistým líniám bola štvrtá generácia modelu Renault Espace vedúcim MPV. Rovnako ako jeho predchodca bol k dispozícii ako 5-miestny alebo 7-miestny "Grand Espace". Názov "Espace" tomuto rodinnému vozidlu skutočne sedel, pretože bolo priestrannejšie ako jeho konkurenti.

 

Najluxusnejší stupeň výbavy - "Initiale Paris" - prichádzal so sklenenou strechou s plochou 2,16 m2 a táto generácia modelu Espace bola ako obývacia izba na kolesách, kde si cestujúci mohli užívať bezkonkurenčný komfort. Názov "Espace" skutočne dával zmysel.

 

 

Širší a dlhší Espace IV ponúka ešte viac priestoru a vnútorného objemu ako predchádzajúce generácie.

 

2015: Espace V, “urobte svoj čas skvelý”

 

Táto generácia, predstavená na parížskom autosalóne v roku 2014, dokázala, že Espace je schopný meniť sa spolu s dobou. Pre uvedenie tohto výrazného 7-miestneho crossoveru, ktorý poskytoval každému cestujúcemu dostatok priestoru, bol zvolený reklamný slogan "Make your time great". Kládol veľký dôraz na technológie, tabletom, systémom MULTI-SENSE a systémom riadenia štyroch kolies 4CONTROL.

 

Po dobu tridsiatich rokov sa Espace naďalej vyvíjal, pričom zostal verný svojim koreňom, historickým prvkom, svojmu postaveniu rodinného vozidla a významu svojho mena.

 

 

Espace VI, nové veľké SUV

 

Šiesta generácia modelu Espace kráča s dobou a je veľkým rodinným SUV, ktoré je k dispozícii v 5- alebo 7-miestnej verzii. Otvára novú kapitolu v príbehu modelu Espace, ktorá odráža transformáciu značky Renault, pričom rovnako ako jeho predchodcovia ponúka komfort, inovácie a špičkovú výbavu. Interiér vozidla nesie všetky charakteristické znaky spojené s názvom "Espace". Úplne nový Espace je ďalšou dokonalou voľbou na dlhé cesty.

 

 

 

Nový Renault Espace je 5- a 7-miestne rodinné SUV so statusom

 

Renault Espace vždy vynikal medzi rodinnými vozidlami à vivre.  7-miestna verzia ponúka komfort, priestrannosť, špičkovú výbavu a jazdné vlastnosti ako žiadne iné rodinné vozidlo. Renault Espace je dôkazom toho, že dlhú životnosť možno dosiahnuť prelomením generácie za generáciou a dôslednými súvislými zmenami s konkrétnym prínosom pre zákazníkov. Príbeh tohto výstižne pomenovaného modelu sa ešte neskončil!

 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode