Volvo V60 Cross Country - správna voľba

01.10.2023 00:00

Volvo V60 Cross Country na prvý pohľad vyzerá ako “obyčajné” kombi, ale tento dojem pominie ihneď, ako si všimneme neprehliadnuteľné detaily na karosérii. K nim patria plastové doplnky okolo blatníkov, nárazníkov a prahoch dverí. Okrem nich, je to aj svetlá výška, ktorá je až o 75 mm vyššia ako u bežného modelu. 

 

Týmto nám Volvo naznačí, že je pripravené nielen na asfaltové, ale aj na nespevnené cesty. Vo vnútri ostalo klasickým kombi so všetkým komfortom, ktorý ponúkne cestujúcim vo svojej triede. Interiéru dominuje veľký 9-palcový dotykový displej, cez ktorý sa ovládajú takmer všetky systémy, dokonca aj klimatizácia. 

Trochu nevýhodou je to,  že v prípade letných horúčav treba počkať, kým sa po naštartovaní aktivuje displej a až potom sa dá nastaviť. Vodičovi je k dispozícií plne digitálny prístrojový panel, na ktorom sa zobrazujú všetky potrebné údaje počas jazdy, dokonca aj navigácia. Volvo ponúka počas prvých 4 rokov od kúpy služby Google, čiže aj mapy sú pripojené online a ponúka všetky služby ako vo vašom smartfóne. Aj cestujúci vzadu majú dostatok priestoru vo všetkých smeroch. Kufor sa otvára elektricky a nakladacia hrana je rovná. Obrovským plusom je možnosť kúpiť si rezervné koleso. Jazdu nám spríjemňoval doplnkový Harman Kardon a počas noci adaptívne LED svetlá, ktoré v režime automatických diaľkových svetiel disponujú funkciou aktívneho svietenia. 

Auto bolo vybavené vyhrievaním čelného skla a práve tento prvok počas stmievania sa a v noci, keď vás osvetľujú protiidúce vozidlá, môže pôsobiť rušivo, pretože je vtedy vidieť vykurovacie drôty. Na diaľnici nám bol nápomocný čiastočne autonómny systém, ktorý funguje do rýchlosti 140 km/h. Po jazde na okreskách sme ho deaktivovali práve kvôli prejazdom zákrutami. A tu sme zistili, že aj napriek väčšej svetlej výške je auto dosť pokojné, aj keď sme sa oveľa ľahšie dostali na hranu podvozku. Ak sme chceli využiť dynamiku motora v celom jeho rozsahu, museli sme si prepnúť jazdný režim na dynamický, inak prevodovka radila tak, že držala motor v nižších otáčkach. Aj keď radí celkom rýchlo, počas bežnej jazdy to vodič nepostrehne, bolo cítiť, že auto je skôr určené na plynulú a kľudnejšiu jazdu po cestách/necestách. Ak sa rozhodnete chodievať aj na výlety do terénu a pritom si ponechať komfort a výhody kombi, je toto tá správna voľba.

 

 

Volvo V60 Cross Country  
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1591
Prevodovka: 7-stupňová automatická
Krútiaci moment (Nm/ot.): 420
Výkon (kW/ot.):  145
Maximálna rýchlosť (km/h): 180
Cena testovanej verzie: 71 560 €

Text: Alena Chorvátová

Fotky: Alena Chorvátová

 

 

Späť

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode