Volvo predstavilo koncept vysokovýkonného motora HighPerformanceDrive-EPowertrain s výkonom 450 konských síl

08.10.2014 09:29

  • Technológia trojitého preplňovania dodáva štvorvalcovému zážihovému motoru Volvo Drive-E výkon 450 koní (BHP).
  • Ďalší dôkaz odhodlania spoločnosti Volvo poskytovať radosť z jazdy aj pri zmenšovaní zdvihového objemu.

Volvo ponúka vodičom jedinečné spojenie výkonu a hospodárnosti v podobe konceptu HighPerformanceDrive-EPowertrain – 2-litrového zážihového štvorvalca s trojitým preplňovaním, schopného vyvinúť neuveriteľných 450 konských síl.

Po úspešnom uvedení sortimentu motorov Volvo Drive-E v roku 2013 tím výrobcov motorov spoločnosti Volvo opäť dokazuje svoje vedúce postavenie v oblasti vývoja technológií preplňovania, zameraných na znižovanie emisií.

 

„Keď sme vyvíjali rodinu motorov Drive-E, naším cieľom bolo ponúknuť tie najvyspelejšie štvorvalcové motory, pokiaľ ide o pomer emisií a spotreby paliva voči výkonu a hnacej schopnosti. Vedeli sme, že 320 koní bol v prípade našich zážihových motorov iba základ, na ktorom sme mohli ďalej stavať. 450-koňový koncept HighPerformanceDrive-EPowertrain je dôkazom našich ambícií a flexibility motorov Drive-E,“ hovorí Dr. Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo CarGroup pre výskum a vývoj.

Koncept motora HighPerformanceDrive-EPowertrain s výkonom 450 k je postavený na kombinácii technológií, s akou sa pri štvorvalcových motoroch bežne nestretneme. Motor využíva dve paralelné turbodúchadlá, ktoré sú napájané z elektricky poháňaného kompresora. Stlačený vzduch z tohto kompresora sa neprivádza do valcov, ale pomáha roztáčať dve paralelné turbodúchadlá. O prísun paliva sa stará dvojité palivové čerpadlo, pracujúce pri tlaku 250 barov. Kombinácia trojitého preplňovania s jedinečným palivovým systémom prináša vysokú hustotu výkonu, zaručujúcu mimoriadnu dynamiku bez oneskorenia reakcií, typického pre motory s jediným turbodúchadlom.

„V súčasnosti je na trhu niekoľko malých motorov s veľkým výkonom od iných výrobcov, ktorí využívajú konštrukciu s jedným veľkým turbodúchadlom. Pocit z jazdy však kazia pomalé reakcie takýchto motorov. Cítili sme, že ako jeden z prvých výrobcov automobilov ponúkajúcich motory s rôznymi typmi turbodúchadiel s tradíciou už od roku 1981 dokážeme ponúknuť niečo lepšie,“ povedal Michael Fleiss, viceprezident skupiny Volvo CarGroup pre konštrukciu motorov.

Koncept HighPerformanceDrive-EPowertrain hneď od začiatku zaujal a vtiahol do spolupráce aj dodávateľov spoločnosti Volvo Cars ako AVL, Denso alebo Volvo PolestarRacing, vďaka čomu bolo možné pri vývoji využiť aj poznatky a technológie zo sveta automobilových súťaží.

„Bol to veľmi vzrušujúci projekt, keďže sme v ňom použili hneď niekoľko revolučných technológií a podarilo sa nám vytvoriť motor ponúkajúci jedinečnú kombináciu vysokého výkonu a rýchlych reakcií. Jeho malé rozmery navyše prinášajú lepšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou a zníženie ťažiska, čo sú dva faktory s kľúčovým významom z hľadiska ovládateľnosti vozidla, či už ide o automobil na súťaženie alebo na bežné cestovanie,“ povedal MattiasEvensson, riaditeľ pre vývoj súťažných motorov Volvo PolestarRacing.

„Môže to znieť zvláštne, ale tento 450-koňový motor je len čiastkový výsledok. Zmenšovanie motorov musí zákazníkom ponúknuť atraktívny a použiteľný výkon, aby sme mohli uspieť v snahe o zníženie emisií v širšom meradle. Použitie menšieho motora znamená úsporu hmotnosti a zisk priestoru v konštrukcii vozidla, ktorý sa dá využiť na elektrifikáciu, a tým aj ďalšie zníženie emisií. A to je náš hlavný cieľ,“ uzatvára Dr. Mertens.

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode