Vodičom v krízových situáciách zimné pneumatiky nepomôžu

15.05.2013 09:56

 Už takmer mesiac panuje jarné počasie, čo by mal byť automaticky signál pre vodičov, aby svoje vozidlá prezuli späť do letných pneumatík. Prieskum výrobcu pneumatík Dunlop v minulom roku však odhalil, že takto racionálne sa správa iba 55 % vodičov. Ostatní prezúvajú svoje pneumatiky nepravidelne alebo vôbec.

Používanie letných pneumatík nie je, na rozdiel od zimných, stanovené zákonom a závisí len od rozhodnutia vodiča. Z tohto dôvodu existuje stále početná skupina vodičov, ktorí jazdia na zimných pneumatikách po celý rok. Títo vodiči si však neuvedomujú, že zimné a letné pneumatiky sa nelíšia len názvom, ale aj dezénom a zmesou, z ktorej sú vyrobené.

Jazda na zimných pneumatikách v letnom období pritom spôsobuje predĺženie brzdnej dráhy, horšie ovládanie na mokrej vozovke, rýchlejšie opotrebovávanie či väčšiu spotrebu pohonných hmôt. Pri testoch sa preukázalo, že pri brzdení zo 100-kilometrovej rýchlosti je pri teplote 20 °C rozdiel v brzdnej dráhe na letných a zimných pneumatikách 6 metrov. Znamená to okrem iného, že miesto, kde auto s letnými pneumatikami celkom zastaví, auto so zimnými pneumatikami ešte stále ide rýchlosťou 37 km za hodinu. V krízovej situácií to môže mať tragické následky.

 

„Ľudia, žiaľ, nepochopili, že i produkty ako pneumatiky sa neustále vyvíjajú. Letné pneumatiky sa špeciálne vyvíjajú tak, aby poskytovali čo najlepšie výkonnostné parametre v teplotách nad 7 °C. Prispôsobuje sa tomu nielen dezén pneumatiky, ale aj jej zmes. To isté platí i pre zimné pneumatiky a teploty pod 7 °C,“ uvádza Lenka Majková, marketingová špecialistka zo spoločnosti Goodyear Dunlop a dodáva „Domnievame sa, že široká verejnosť je o tejto problematike stále málo informovaná. Vzhľadom na to, že bezpečnosť na cestách patrí medzi naše dlhodobé priority, považujeme za povinnosť oboznámiť vodičov s týmito skutočnosťami.“

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode