Vesmírna loď

14.11.2021 09:45

Hyundai Tucson 1.6 TGDi Mild-Hybrid

Nová maska chladiča s denným svietením je veľmi pekná ako aj prelisy a tvary karosérie. Je vidieť nadčasový alebo skôr vesmírny dizajn. Zadné svetlá sú prepojené úzkymi pásikmi, ktoré sú síce netradičné, ale ladia so zadnou čast’ou auta. Kufor má 570 litrov s dvojitým dnom, kde sú rôzne priehradky a polystyrén, pod ktorým je uložená batéria. Asi by som ju skôr dala pod sedadlo spolujazdca, ako to majú iné automobilky a využila by som hlbší priestor na iné potrebné veci, ktoré by som tam uložila. Po sklopení sedadiel by bol natoľko veľký priestor, že dlhé predmety a inú väčšiu batožinu by nebol problém odviezť. 

Interiér pôsobí luxusne a je dokonale elektronicky vybavený oproti predchádzajúcim modelom. Pocit bol taký, že sa nachádzame už v inom a modernejšom leveli ako doteraz. Stredový panel je orientovaný na vodiča a prehľadný digitálny prístrojový štít pôsobí akoby sme sedeli v prémiovej značke. Displej infotainmentu je dostatočne veľký aj pre mňa, kedže už potrebujem okuliare na čítanie a nič mi na ňom neprekáža... ako aj grafické spracovanie je vyhovujúce. Každá žena ako ja ocení na ňom náhlad mrtveho uhla, ktorý sa zobrazuje z kamery v spätnom zrkadle. Jazdné režimy sa menia farebne a vyzerá to ozaj efektne. Dobre sa drží štvoramenný futuristický volant, na ktorý som si rýchlo zvykla ako aj na umiestnenie intuitívnych tlačidiel.

Vpredu , ale aj vzadu sa dobre sedí s vyhovujúcim nastaviteľným operadlom a hlavovými opierkami  pre vyšších pasažierov nad 180 cm, Potešia dva USB porty, dvojzonová klimatizacia, veľmi dobré spracovanie vnútroných dverí z kvalitných materiálov. Matky ocenia zadný priestor, kde sa zmestia dve detské sedačky a prostredníctvom Isofixu to ľahko zapnú. Chýbal mi head up displej, čo už v tejto kategorii by som veľmi rada uvítala. Odhlučnenie interiéru bolo na jednotku, benzínový jednašestkový motor bol veľmi tichý a kultivovaný. Nijaké nerovnosti sme počas testu necítili.

Tucson dobre sedí v zákrutách, vyskúšali sme si rôzne jazdné režimy či už eko alebo sport a rýchlejšie reakcie tiež zaznamenali kultivovaný chod motora,  ale žiadnu hlučnosť.. Ak jazdíte v sťažených podmienkach ako je blato, sneh a štrk, tak si tiež môžete prepínať na čomp ráve jazdíte. Na diaľnici sme využíli perfektný adaptívny tempomat, ale aj množstvo asistenčných systémov. Dokonalý adaptívny tempomat vám dáva komfort jazdenia na diaľnici ako aj  veľa asistenčných systémov, Pod kapotou dupotalo 180 koní v dokonalom spojení s mild-hybridnou batériou, ktorá znižuje emisie a tým aj spotrebu ponných hmôt...v preklade vašu peňaženku. 7 - stupňový automat radí hladko a výhľad z auta je jednoducho  skvelý. Cena modelu za 36 150 eur je adekvátna tomu, čo ponúka a v tomto prípade s pohonom 4x4 je to na mieste. 

Text, foto a video: Mario CHorvát

 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode