Vášnivý bodyguard
24.10.2011 16:55
Sexy muzikálový a činoherný herec Pavol Plevčík si užil športovú jazdu na sexi modeli Volvo S 60 R –design
Ste členom hereckého súboru na Novej scéne, kde účinkujete vo viacerých tituloch. Sú to aj hlavné postavy?
Na Novej scéne hrám v hlavných postavách a to v Báthoryčke, kde hrám hrbáča Ficka a v Boybande som líder kapely Igor. V činohernej komédii Figarova svadba som si zahral Figara. A hrám v novo naštudovanej anglickej situačnej komédii Charlieho teta. Tento titul bol viackrát sfilmovaný pre svoju popularitu. Okrem toho sa veľa venujem dabingu, som hlasom v rôznych reklamách a diváci ma mohli vidieť aj v Paneláku.
Ako je to u vás s jazdením na autách? Dnešné autoškoly dobre pripravia mladých vodičov do cestnej premávky?
No nejaký čas som jazdil s otcom, pretože som nemal takú istotu ešte jazdiť sám. Plánoval som si vždy trasu a dokonca som mal presne naplánované do ktorého pruhu prejdem. Vždy som vedel kam idem. Určite sú dnes autoškoly na výbornej úrovni a ako pripravia vodičov, tak to je asi individuálne.
Vaše prvé auto?
Moje prvé auto bola Škoda Fabia. Zvykol som si na ňu, ale rozbil som ju asi po roku. V Petržalke som sa dostal do protismeru, do známeho esíčka na križovatke a ďalej v smere na námestie Hraničiarov. Za dažďa som sa ocitol v šmyku a dostal som sa do protismeru, keď zo zákruty vybehol na mňa autobus. Neviem ako, ale nič sa mi nestalo, pretože všetci anjeli strážni pri mne boli. Auto bolo na totálku. Ešteže bolo poistené. Potom som mal Škodu Octaviu. A teraz jazdím na Honde Accord 2,2i-CDTi, ktorá je nielen motoricky, ale aj dizajnovo dobre zmáknutý voz.
Hovorí sa, že „japonci“ sú drahí aj na náhradné diely. Máte nejakú skúsenosť?
Sú naozaj drahé súčiastky. Hneď aj 2000 eur! Takže keď odíde stabilizačný systém, ABS, tak dovidenia. V zime som nahratý! Mám najazdených vyše stotisíc km, tak asi to potrebuje aj niečo opravovať.
Čo „trpíte“ na vašich cestách?
Kolóny, arogancia a s ňou spojené ohrozovanie na ceste. Človek si aj na ceste môže dávať pozor, ale zabije ho niekto iný. To je nespravodlivé. Už sa arogancia neodráža od tých „bavorákových vodičov“, ale už to robí hocikto! Nnemusím ešte veľký lejak a keď nevidím meter od seba. A ľadové krúp!. Naopak mám rád jazdu v noci. Vtedy si ulice inak vychutnávam.
Aké štýly vám hrajú v aute?
V aute počúvam všetky štýly muziky. Tanečná hudba ma preberie. Pokiaľ nejdem na tempomat, ktorý mi drží rýchlosť a drží ma na uzde, tak pri rôznych štýloch hudby cítim spotrebu. Vie ma to vyhecovať k vysokej spotrebe, ale pri pokojnej sa blížim k úspore.
Ako sa pozeráte na ženy v autách?
Závidím niektorým ženám v dobrých autách a rozmýšľam, ako si na to sama zarobila?! Je to taká ješitnosť, lebo autá sa spájajú s mužmi, ale dnešná doba ukazuje, že to tak nie je, či je to SUV alebo iná kategória auta. Sedia tam aj ženy, ale to je v poriadku. Aspoň je na čo pozerať.
Sú podľa vás ženy lepšie vodičky ako muži?
Každý človek je iný charakter, iná povaha. Ženy okolo mňa sú výborné vodičky, ale niekedy vidím také „opice“ za volantom, že nechápem, čo dokážu v premávke narobiť. S telefónom vo veľkom Jeepe, zdržiavajú premávku. Ťažko parkujú a vtedy sa čudujem, kto im dal vodičák. Je otázka času, kedy buchne ona alebo niekto do nej. To ma vytáča, keď žena sleduje len to čo robí ona a nesleduje čo sa robí za ňou.
V ktorej krajine sa vám dobre jazdilo?
Nemecko má výborné cesty. Majú neobmedzenú rýchlosť, ale policajti sú dosť tolerantní, pokiaľ to vodiči nezneužívajú. V Bavorsku sú menšie obce a v tých dedinkách sa naozaj dobre jazdí.
Mali ste už niekedy mikrospánok?
S Oktaviou som išiel sedem hodín z východu a na diaľnici pred Bratislavou som dostal mikrospánok. Púšťal som si hudbu, otváral okno, ale nič nepomohlo ani spolujazdec nemal vodičák, tak mi nepomohol. Našťastie som precitol o štvrť sekundy skôr, inak by som tu už nebol, ale pod kolesami kamióna. Keby som sedel v takom aute ako je Volvo S 60, tak je možné, že vďaka všetkým bezpečnostným systémom by som určite nezaspal.
Aké pocity vo vás zanechal športový benzínový štvorvalec Volvo S 60 R - design 2,0 T5?
Perfektné! Naposledy som sedel v sedmičkovom BMW s automatickou prevodovkou a teraz vo Volve. Doteraz som sa s tým stretával iba ako spolujazdec. Do R - dizajnu Volva S 60 som sa doslova zamiloval a tak neviem či sa nerozídem so svojou priateľkou a nekúpim si tento model... Zvonku pôsobí dojmom športového žihadla, ale vo vnútri je prekvapivo veľký priestor pre štyri osoby, ktoré sa tam hravo usadia. Krásne disky, /nízkoprofilové gumy/, najmodernejší dizajn elektrónov ladený s kontinuitou športového auta. Bezkľúčové otváranie auta i štartovanie gombíkom ma milo prekvapilo, lebo som sa s tým esšte nestretol.
Vo vnútri auta ma prekvapil veľkolepý komfort, množstvo odkladacích priestorov. Autorádio bolo kvalitné a na volante sme mohli regulovať hlasitosť a vidieť na veľkej obrazovke hudobné stanice. Vedľa pravej nohy je typický stredový panel v športovom prevedení. Pekné karbónové a titánové doplnky v kombinácii moderne mäkčených plastov. Športové budíky s digitálnymi ukazovateľmi boli prehľadné a variabilita prístrojovky ponúkla veľa systémov, ktoré sú potrebné k bezpečnosti v jazde. Všade všetko pípalo, keď sme prechádzali z pruhu do pruhu, tak signalizácia nás neustále upozorňovala, čo sa deje na ceste. Páčilo sa mi, že si môžem prepínať mody štýlu jazdy.V mojom prípade hlavne športový. Benzínový motor bol tichý a zároveň mrštný, pritom si držal odhlučnenie kabíny napriek živelnosti. Naozaj pri dupnutí na plyn bolo cítiť výrazne zrýchlenie motora pri nízkej hlučnosti. A pri tom ma oprelo do sedadla. To mám rád. K tomu brzdy rýchlo reagovali na jednotku!
Pohodlné sedenie so športovým vystužením bolo cítiť v zákrutách, že ma to držalo. Dokonca som mal opretú hlavu a cítil som, že mi to vyvažuje tvar chrbtice. Veľakrát mávam bolesti krku, ale v tomto aute pociťujem pohodlie a úľavu pri šoférovaní aj na dlhších trasách. Na nohy bolo tiež dostatok miesta.
R- design je pre ľudí, ktorí majú radi komfort, bezpečnosť a sú aj finančne nezávislí. Je určené cieľovej skupine, ktorá vie čo od tejto značky dostane. Poskytuje možnosť zvyšovať sebavedomie tým ľuďom, ktorí to potrebujú a tým, ktorí sa neboja objavovať nové veci.
Ja uvažujem nad kúpou auta skôr s manuálnou prevodovkou, lebo si rád regulujem jazdu sám, aj otáčky motora. Či už chcem jazdiť šetrne alebo si to vytočiť. Uznávam, že je to ale o zvyku, akú prevodovku pravé šoférujem. Naozaj som bol veľmi rád, že som si S – šesdesiatku aj v automate mohol vyskúšať a užiť čaro športovej jazdy skvelého modelu.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka