V jednoduchosti je krása

14.11.2021 19:01

 „V jednoduchosti je krása!“ Tento výrok platí pre Hyundai Bayon, hlavne kvôli jeho vlastnostiam, ktoré úplne stačia pre bezpečnú, ekonomickú a pohodlnú jazdu. Hyundai Bayon bez predchodcov môžeme kľudne zaradiť medzi zlatý stred medzi i20-tkou a Konou.

Na prvý pohľad vidíme jednoznačne vzhľad, ktorý sme tu ešte nemali. Prednú masku by sme mohli porovnávať s maskou Hyundai Kona, ale ak sa zameriame na „zadnicu“ Bayon-u, jedná sa úplne o unikátny vzhľad. Svetlá v tvare bumerangu, prepojené odrazovou lištou, podložené na čiernom paneli s elegantným spojlerom na vrchu. Testovaná verzia bola obalená v dračej červenej s čiernymi doplnkami, ktoré jednoznačne vzbudzovali niektoré pohľady. Celkový výzor by som vyhodnotil ako, „sto ľudí, sto chutí“, ale každopádne v testovanej farbe vyzerá príťažlivo.

Vec, ktorá ma veľmi milo prekvapila, bol interiér. Akonáhle som sadol za volant, som vedel, že so štvoramenným volantom budem kamarát. Umiestnenie dolných dvoch ramien je v mojom podaní perfektné uloženie rúk počas dlhších výletov a trás. Multifunkčný volant vybavený 12-timi ovládačmi je ľahko ovládateľný a prehľadný. Ako v každom novom aute, veľké plus dávam za manuálne ovládanie klimatizácie. Dosť ma prekvapila funkcia menenia tém budíkov, ako napríklad klasická téma, športová a dokonca aj taká futuristická, kde sa vám zobrazuje rýchlosť v kocke, fakt zaujímavé… nfotainment vo veľkosti 10,25 palca je prehľadný, jednoduchý a zreteľne čitateľný. Sedenie v Bayon-e je pohodlné, ale na dlhšie trasy by som odporučil krátku prestávku. Na zadných sedadlách je pomerne dosť miesta, kde sa aj pasažier nad 180 cm v pohode usadí. Taká čerešnička na torte je 411-litrový kufor, ktorý sa vždy hodí pri akciách v supermarkete.

Testovaný Hyundai Bayon s atmosférickým štvorvalcovým motorom v objeme 1,2 litra s výkonom 62kW (84k) vám už hovorí, že sa nejedná o druhé „ferari“. Je to skôr auto, ktoré vás bezpečne prepraví kam potrebujete bez žiadneho odvrávania. Bayon je skôr stavaný pre mestský ľud, ktorý nepotrebuje veľký výkon na pretekanie sa po diaľniciach. Samozrejme dopraví vás kam len budete chcieť, len jediná vec, čo by som vám chcel pripomenúť sú vyššie otáčky (4-tisíc) na piatom stupni pri rýchlosti 130km/h. Každopádne by som chcel vyzdvihnúť spotrebu a pri normálnom jazdení sa bez problémov dostaneme na hodnotu 5 litrov. Taktiež eliminácia zvuku v kabíne je výborná s výnimkou vyšších otáčok okolo 6-tisíc. 

Základná cena modelu začína od 14 490€, čo je zaujímavé pre zákazníkov, ktorí sa v tomto segmente rozhodujú pre daný typ auta. 

Text a foto: Mário Chorvát

 

Zdvihový objem 

1197 cm3

Výkon

62kW (84k)

Krútiaci moment

118 nm

Spotreba

5,5 – 5,7 l/100 km

zrýchlenie z 0 – 100km/h

13,5 s

Batožinový priestor

411 l

Pohotovostná hmotnosť

1045 – 1155 kg

Rozmery d/š/v (mm)

4180/1775/1490

Pneumatiky 

195/55 R16

Cena od

14 490€

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode