Unisex

16.04.2012 18:15

Známy moderátor Markízy Roman Juraško si zajazdil na modeli Range Rover Evoque – World Design of the Year 2012

 

Moderujete okrem Telerána aj Zo zákulisia Markízy. Kde všade ešte moderujete?

Sedem rokov robím v médiách. Okrem Markízy moderujem v rádiu Európa 2 /Maximum muziky – od 12-tej do 15-tej hodiny/ a vaši čitatelia si nás môžu naladiť trebárs aj v aute! Moja práca je mojím koníčkom a som za to nesmierne vďačný. Je to aj o šťastí a môžem  povedať, že v pracovnom ani v partnerskom živote som zatiaľ žiadnu krízu nepocítil. Aj preto som pre bulvárne média asi málo zaujímavý. Žijem usporiadaným životom.

 

Čo by ste robili, keby ste nepracovali v médiách?

Som vyštudovaný právnik. To hovorí za všetko. Aké právo, aký druh by som robil, tak to neviem, ale určite by som týmto smerom išiel.

Vaše prvé auto v živote?

Začínal som jazdiť za volantom Škody Fabia od mojej mamy, ktoré malo najazdené okolo 11000 km, fakticky nové. Druhé v poradí je Citroen C5 a mám ho doteraz. Mal som to šťastie, že som jazdil na rôznych autách rôznych značiek. Meniť autá nejako často pre mňa nemá zmysel. A prečo mám Citroen? Páči sa mi po vizuálnej stránke a diesel mám preto, lebo to bol kompromis medzi cenou a výkonom. Urobím na ňom asi 45 000 km ročne. 

 

Dávate mená autám?

Nedávam, nie som žena ani homosexuál. A nejako citovo sa k autám neviažem.

 

Pri pokute sa snažíte policajtov „ukecávať?“

Nezjednávam a nepríde mi to normálne, keď ma zastavia a ja som niečo spáchal, tak sa netvárim, že som nič neurobil. Ak som prekročil rýchlosť, tak sa nebudem tváriť, že som to nebol ja a radšej zaplatím za priestupok. 

Na aký dopravný priestupok si pamätáte, ktorý sa vám pošťastil?

Minule som išiel podľa navigačného systému a na určitom mieste sa zmenilo dopravné značenie. Omylom som tam vbehol, kde zrazu bol zákaz vjazdu. Tam ma policajti v noci o jedenástej v Košiciach náhodou chytili. Zaplatil som pokutu, boli milí, že ma odtiaľ vyviedli tam, kam som mal ísť. Oni sa snažia pomáhať, chrániť a pri tom aj zinkasovať. Nikdy sa mi nestalo, žeby ma policajt zastavil len tak, lebo je frustrovaný, lebo potrebuje zarobiť, či mám lekárničku, trojuholník a pod. Takú skúsenosť som zatiaľ nemal.

 

V zahraničí vás už zastavili za dopravný priestupok?

V USA sa mi páčilo, že sa veci, ktoré by na Slovensku pokutovali, riešia dohovorom. Nie je nevyhnutné, že musia vždy skasírovať a za každú cenu dať pokutu. Prístup policajtov je naozaj u nich odlišný ako u nás. Amerika je postavená na cestách a diaľniciach. To je základ.

 

Prečo sú potom u nás tak zlé cesty a nič sa s tým nerobí?

To sa treba opýtať kompetentných! Pod kvalitou ciest sa napríklad nepodpíšu len zmeny počasia, ale dokonca mnohé autonehody. Treba síce prispôsobiť povahu jazdy kvalite a stavu vozovky, ale je to alibistické. Dajte nám tankodromy, ale nedáme vám tanky! Čím ďalej na východ tým sú cesty katastrofálnejšie, nie sú  tam veru cesty ako v Nemecku. Preto mnohí uprednostňujú jazdenky z Nemecka, pretože kvalita ich ciest je na inej úrovni ako u nás.   

A dopravné nehody?

Mal som dosť nepríjemnú autonehodu pred tromi rokmi v tom čase, keď bolo to nešťastie na Pohode. Aquaplaining sme dostali na diaľnici a stokrát sme sa otočili. Našťastie sa nikomu nič nestalo. Bolo to na pokraji zázraku a obrovského šťastia. Totálna škoda. U mňa jediná.

 

Aké typy áut sa vám páčia, že by ste ho chceli mať?

Žánrovo sa mi začali páčiť kabriolety. Globálnym otepľovaním a príchodom jari a leta je tento typ auta niečím vynímočný. Najbližšie si urobím radosť kúpou takéhoto sna. Raz to snáď príde.

 

Aké ešte dopravné prostriedky ste šoférovali?

Akrobatický vetroň som pilotoval, len s vetrom opreteky. Robili sme looping, vývrty a dokonca som ho chvíľu riadil. Upokojujúci pocit, nič nepočuť, len šušťanie vetra. Veľmi sa mi to páčilo, zaujímavý zážitok. Bolo to súčasťou jednej súťažnej aktivity, keď som robil v jednom nemenovanom rádiu. 

Akí vodiči sú pre vás nebezpeční?

Nevyrovnaní ľudia. Čím väčšie, výkonnejšie auto, tým väčší frajer v ňom sedí a potrebuje si niečo dokázať. Zažil som frajera na aute, ktoré skončilo na šrot. Nebezpeční sú nielen pre seba, ale hlavne pre ostatných. Aj motorky v nesprávnych rukách sú ako zápalky v rukách dieťaťa, a potom to môže veľmi zle dopadnúť. 

 

A čo ženy šoférky?

Mnohé ženy sa už tvária nebezpečne za volantom, ale niekedy je horší sebavedomý „čávo“ ako ustráchaná žena. 

 

Ako reagujete na kolóny?

Záleží od toho či sa ponáhľam, ale beriem to ako nutné zlo. Najväčšiu kolónu som zažil  z Bergama do Milána. 40 km, krok za krokom. Vtedy mi taxikár povedal, že je to štandard. Bolo to niečo neuveriteľné, to my na Slovensku potom nevieme, čo je kolóna! 

 

Mali ste zážitok z jazdy na novom modeli Range Rover Evoque 2,2 diesel?

Tak tento model som zaevidoval, že prichádza na Slovensko. Novinka s ktorou sa táto značka snaží osloviť hlavne mladých ľudí. Evoque je imidžové a zároveň luxusné auto, ktoré nie je lacné, ale ponúka všetko, čo človek od auta očakáva. Po vizuálnej stránke je úžasné! Na ceste je neprehliadnuteľné. Interiér dýchal luxusom a začínalo to výberom materiálov a ich spracovaním. Červeno-čierna kombinácia sedadiel pôsobila na mňa športovým dojmom. Páčil sa mi štandardný dotykový stredový displej a cúvaciu kameru ocení každý vodič, ale aj  ergonomické rozmiestnenie prístrojov. Prevodovka ma prekvapila technologickou vychytávkou ako bol automatický joystick, ktorý sa aktivoval hneď po naštartovaní. Systém radenia rýchlostných módov bol štandardný. Športová jazda s komfortom ponúkala radosť. Páčil sa mi spôsob zapínania 4x4 a pohodlné sedenie aj na zadných sedadlách. Po motorickej stránke to nemalo chybu. Rýchlo a okamžite to reagovalo na plynový pedál. Aj keď sa tvári ako terénne auto s vyšším posedom a dobrým podvozkom, tak je to mestské auto. Panoramatická presklenená strecha dodávala svetelnosť a priestrannosť v interiéri aj keď si ju viac užijú zadní pasažieri ako tí vpredu. Praktickým doplnkom bolo vyhrievané predné sklo, ale kufor sa mi zdal menší, ak by som chcel rodinku. Rád by som si Evoque vyskúšal v zime, ale to si budem musieť ešte počkať. Celkovo je tento model Unisex  vhodný pre mladých ľudí. Stačí v ňom sedieť a všimnete si, že pôsobí ako lapač pohľadov, som rád, že som si mohol vyskúšať jeho kvality.

 

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode