TWINGO GT - Radosť z jazdy so štipkou športového korenia z kuchyne RENAULTu

24.06.2016 10:16

TWINGO GT, naplno využívajúce výhody usporiadania s motorom vzadu, je vyladené v záujme maximálnej radosti z jazdy.
Vďaka presným reakciám podvozka v spojení s komfortom odpruženia ponúka pôžitok za volantom v súlade s tradíciou modelov GT, navrhovaných tímom Renault Sport. A to všetko za prijateľnú cenu.
TWINGO GT poháňa turbodúchadlom preplňovaný motor TCe s výkonom 110 koní, schopný vyvinúť krútiaci moment 170 Nm.
Aby ste si tento extra výkon mohli užívať v úplnom bezpečí, podvozok modelu TWINGO GT má upravený systém zavesenia kolies, špecifické nastavenia systému ESP a posilňovač riadenia s variabilným prevodom.
TWINGO GT, inšpirované konceptom Twin’Run, vždy ľahko rozpoznáte vďaka 17-palcovým diskom kolies, postrannému nasávaciemu otvoru a dvom koncovkám výfuku.
TWINGO GT sa verejnosti predstaví na podujatí Goodwood Festival of Speed (West Sussex, Anglicko), ktoré sa bude konať od 23. do 26. júna.



Za posledných približne dvadsať rokov nadobudla divízia Renault Sport jedinečné skúsenosti pri vývoji športových automobilov. Rôzne R.S. a GT verzie modelov Twingo, Clio a Mégane využívali predný náhon. Tretia generácia modelu Twingo však konštruktérom priniesla novú výzvu.
„Práca na automobile s motorom vzadu bola pre tím Renault Sport skutočnou výzvou. Jazdné vlastnosti vozidla so zadným náhonom sa totiž značne líšia od toho, na čo sme zvyknutí. Museli sme sa do toho vrhnúť, takpovediac, po hlave, a myslím, že sme to nakoniec zvládli na výbornú! TWINGO GT je vyvážený automobil, ktorý ponúka zábavu za volantom a jazdné parametre veľmi podobné parametrom modelu Twingo R.S. druhej generácie.“
Patrice Ratti – riaditeľ divízie športových automobilov Renault
Dúšok čerstvého vzduchu pre motor
Twingo využíva rovnaké konštrukčné usporiadanie ako niektoré z najúspešnejších športových vozidiel z dielne Renault Sport, ako napríklad R5 Turbo alebo Clio V6. Pritom však ostáva malým mestským automobilom s precíznou ovládateľnosťou a prekvapujúco priestranným interiérom. Trojvalcový motor využíva všetok dostupný priestor medzi zadnými kolesami a v záujme kompaktnosti je naklonený do uhla 49 stupňov.
Pre TWINGO GT sa konštruktéri rozhodli optimalizovať najvýkonnejšiu dostupnú pohonnú jednotku, teda motor TCe so zdvihovým objemom 898 cm3.
 Medzi charakteristické prvky modelu TWINGO GT patrí nasávací otvor na ľavom zadnom blatníku, ktorý nahrádza pôvodný nasávací otvor nad blatníkovým oblúkom. Táto zmena mala zásadný vplyv na zlepšenie výkonu motora, pretože priniesla zníženie teploty vzduchu vstupujúceho do turbodúchadla približne o 12 %. V kombinácii s horným prívodným kanálom tento dynamicky pôsobiaci nasávací otvor navyše pomáha zvýšiť prietok vzduchu do motora o 23 %.
Aby mohol motor naplno využiť tento príval čerstvého vzduchu, zvýšili sa aj otáčky turbodúchadla. Taktiež sa použilo špeciálne navrhnuté palivové čerpadlo, schopné dodávať viac paliva, a to isté sa týka aj vodného čerpadla, ktoré musí byť schopné zaistiť účinnejšie chladenie pohonnej jednotky.
Špeciálne navrhnutý je aj výfukový systém s upravenou kalibráciou prietoku a protitlaku, zakončený dvomi tlmičmi.
Úpravou mapovania sa podarilo výkon motora zvýšiť na 110 koní; maximálny krútiaci moment má hodnotu 170 Nm.
Živý, športový charakter vozidla dotvára päťstupňová manuálna prevodovka s upravenými prevodovými pomermi.





 
Precízne reagujúci, no komfortný podvozok
Rovnako ako motor, aj podvozok si zachováva veľa z pôvodného konštrukčného riešenia. Jednako je však cítiť, že ho inžinieri divízie Renault Sport podrobili špeciálnemu ladeniu.
Nové tlmiče sú skombinované s pôvodnými pružinami, ale s vyššou tuhosťou. Priečny stabilizátor sa zasa vyznačuje zväčšeným priemerom. TWINGO GT má o 20 mm menšiu svetlú výšku než Twingo a 17-palcové disky kolies Twin’Run, obuté do pneumatík Yokohama BluEarth, vďaka čomu výborne sedí na ceste.
Zmeny sa rovnako dotkli aj elektroniky vrátane úprav kalibrácie systému ESP. „Bez toho, aby sme akokoľvek znížili úroveň bezpečnosti, sme sa sústredili na zlepšenie trakčnej schopnosti pri športovej jazde, pričom sme museli zohľadniť nové charakteristiky podvozka a pneumatík,“ vysvetľuje Matthieu Métivier, hlavný konštruktér, zodpovedný za splnenie celkových požiadaviek na model TWINGO GT. „Inak povedané, keď vodič pri výjazde z ostrej zákruty prudko zošliapne plynový pedál, najprv pocíti mierny drift a až potom ESP skoriguje stopu vozidla, ale bez dramatického zníženia rýchlosti. Vďaka tomu si môžete vychutnať typický charakter vozidla so zadným náhonom.“
O finálne doladenie modelu TWINGO GT sa postarali testovací jazdci divízie Renault Sport, ktorí majú na starosti všetky varianty R.S. a GT.



Vozidlo, ktoré je radosť šoférovať od prvého momentu
TWINGO GT sa môže pochváliť vynikajúcim pomerom hmotnosti a výkonu, a to 8,5 kg/k (na porovnanie: v prípade modelu Twingo II GT to bolo 9,8 kg/k). Vďaka tomuto zníženiu hmotnosti sa podarilo dosiahnuť ohromujúce jazdné parametre, ktoré sa dokonca približujú k parametrom modelu Twingo II R.S.
So zrýchlením z 0 na 100 km/h za menej ako desať sekúnd nastavuje TWINGO GT novú výkonnostnú latku v kategórii malých mestských automobilov. Aj zrýchlenie z 80 na 120 km/h za menej ako deväť sekúnd patrí medzi najlepšie hodnoty v tejto triede – určite je to viac než dosť, aby ste mohli bez problémov prekĺznuť cez hustú premávku. Motor má dostatok výkonu v každej situácii a dokáže zabezpečiť svižnú akceleráciu na každom prevodovom stupni.
Robustný podvozok modelu TWINGO GT precízne reaguje na pohyby volantu, čo vo vodičovi vzbudzuje úžasnú sebaistotu. Podobne ako v prípade modelu Twingo II R.S., aj TWINGO GT výborne tlmí nakláňanie karosérie. Rýchlejšiu jazdu v zákrutách vďaka tomu zvládnete s ľahkosťou  a v maximálnom pohodlí.
 

Späť

Advertisement

 

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode