Trendy

14.12.2014 18:44

Herec a humorista René Štúr si zajazdil na Škode Octavii G-TEC s pohonom CNG a pospomínal zážitky, ktoré ako každý motorista na cestách zažíva  

René, trošku nám prezraďte niečo o sebe, kde vás diváci môžu vidieť okrem televízie, kde ste populárny so Sveťom Malachovským ako dvojica nešikovných robotníkov v seriáli Panelák...

So Sveťom nie som len v Paneláku, ale máme aj predstavene Ooops! WOKSHOP v Zrkadlovom háji. V Radošínskom naivnom divadle pôsobím od roku 1996 aj s menšími prestávkami, teraz tam hrám v známom predstavení Jánošík po 300 rokoch. Vyskúšal som si aj účinkovanie v muzikáloch West Side Story, Cigáni idú do neba či Klietka bláznov na bratislavskej Novej scene a hral som v Jakubiskovom filme Bathory a v televízii som účinkoval v seriáloch Medzi nami, Vyprávěj, Gympel TV či Horúca krv.

Tak to je slušné na umelca na voľnej nohe. Ak by sme vás našim čitateľom priblížili z inej stránky, napríklad motoristickej, tak čo nám o sebe poviete?

Asi, že mám rád väčšie autá. Starý otec mal Volgu a rýchlosti sa tam hádzali pod volantom, no keď zložil  sedačky, tak sa tam zmesilo 50 klátov dreva! Také to bolo multifunkčné auto... Ja preto jazdím na Opli Omega, pretože mám veľa športových aktivít a potrebujem veľký kufor na prevážanie od hokejovej výstroje až po potapačskú. A do Omegy sa všetko zmestí. Zvyknem hovoriť, že sa mi do kufra vmestia aj dve väčšie mrtvolky. Priznám sa, že som lajdák a auto nemám nejako upratané, lebo ho beriem ako premiestňovadlo.

Vaše prvé autíčko, ktoré vás premiestňovalo?

Mitsubishi Galant s tempomatom a iným vychytávkami na tú dobu naozaj super auto, ktoré išlo do „nemlátom.“

Dodržiavate dopravné predpisy alebo vám občas ujde rýchlosť?

Cez dediny idem tak ako sa má, ale diaľnici idem trošku rýchlejšie. Ak nemám stres, tak idem v kľude, aj predvídam. Raz som zrušil jedno auto na diaľnici, za mnou vyblikovalo, tak som sa mu vyhol, vrátil som sa potom naspäť do pruhu a on zabrzdil a bola nehoda. Odvtedy sa snažím dodržiavať odstupy.

Pokutám sa viete vyhnúť?

Išiel som z divadla a bol som zamyslený a nezapol som si hneď svetlá. Na rohu boli policajti a stalo sa, že ma zastavili, ale mal som šťastie, lebo som počul, ako mu do vysielačky niekto hovoril, toho nechaj toho máme radi.

Okrem áut vás lákajú aj motorky?

Občas si zajazdím na mojej crosske Yamahe, ale moc na ňu čas nemám, ale verím, že časom ju znovu popreháňam. Pri motorkách je pravidlo, že nikdy nie ste na hlavnej ceste. Inak my sme taká motoristická rodina, mama jazdí na motorke Puch 150 veteránske preteky.

Kde všade ste cestovali autom a zažili ste príjemných vodičov?

S priateľkou sme boli pozrieť rodinu v Macedónsku až do Grécka. Sú tam celkovo milí a príjemní ľudia. V Albánsku sa snažia naštartovať turistiku, tak, ak vás tam zastaví policajt, tak len napomenie, ale nedá pokutu. V Grécku sú vodiči takí machri, že s autobusom ide tak na tesno a neškrkne, že klobúk dolu. Je tam aj veľa motorkárov, ktorí hrajú takú hru, že ani v zátačke nedá nohu dole a ide stále dopredu. Neni to síce podľa predpisov, ale...videl som aj v Malajzii a v Thajsku, čo dokážu na motorkách. Tam musíte mať odvahu vyjsť na cesty, tiež tam nikto nedodržiava pravidlá, ale premávka fungovala bez nehôd.

A čo cesty a diaľnice, sú lepšie v zahraničí?

Diaľnice už máme lepšie ako v Nemecku. Tam som zažil, že každú chvíľu tam niečo prerábali alebo boli kolóny. U nás máme najdrahšie diaľnice, tak snáď budú dobré a ničo nám vydržia.

Zastavili by ste na ceste, keby bol niekto v núdzi?

Raz som zastavil v noci Favoritke s defektom. Z auta vystúpilo 5 rómov a pomohol som im, veď potrebovali pomoc, aj na pumpu som ich odviezol. Inokedy sme s mamou zastavili autu, ktoré stálo na diaľnici a pozeráme, že kórejcom došiel benzín. Zobrali sme ich tiež na pumpu a odviezli naspäť k autu. Dostal som vizitku na ktorej bolo napísané šéf konštruktér v Kii. Aj také sa stáva.

A čo naše ženy vodičky?

Myslím si, že sú dobré vodičky, ale niekedy aj zbrklé a nerozhodné. Nepustil by som ženu z autoškoly pokiaľ nezacúva bez problémov. Nedajbože sa dostane do stresu a za ňou auto, tak to je tragédia. Normálne by som jej vzal vodičák s tým, že ho dostane, keď sa naučí poriadne cúvať a parkovať.

Škoda Octavia na zemný plyn s prepnutím na benzín. Bolo to prvýkrát, čo ste také auto šoférovali?

Určite áno. Prekvapila ma najviac akcelerácia pri šoférovaní na plyn a neskôr keď bola nádrž CNG prázdna, tak sa to preplo na benzínovú jednaštvorku, ktorá bola tichá a tiež výborne akcelerovala a mala dobrý ťah. Na palubnom počítači nás ukazovatele informovali súčasne, ci sme jazdili na CNG alebo na benzín. Ľahko ovládateľné bolo radenie 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a palubný počítač ukazoval dobrú spotrebu auta hlavne na plyn. Priemerka 4,5 kg/ 100 km a na benzín sme sa dostali pod 6 l/100 km. Určite je úspornejšie tankovať zemný plyn.  Dojazd udávaný výrobcom by mal presahovať 1300 km s oboma nádržami.Celkovo sa mi tento typ Octavie páčil aj s výbavou a nazozaj musím povedať, že Škoda napreduje a stále bude mať prvé miesta na našom trhu.  

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode