Tichý dravec

29.01.2017 09:01

V poslednej dobe sa nejako roztrhlo vrece s autami na hybridný pohon. Už nehrozí situácia nájsť rýchlo nejakú pumpu, aby ste neostali stáť na ceste. Dnešné hybridy vďaka kombinácií spaľovacieho motora s elektrickým, vám predĺžia dojazd aj o 50 kilometrov. A pri tom články môžete nabíjať aj z bežnej zásuvky.

Koncern Volkswagen prišiel na trh s hybridnou verziou Passat Variant GTE a verte, že je ťažké ju rozoznať od klasického modelu. Už na prvý pohľad  vyzerá naozaj nádherne a jazdí ešte lepšie. Prvou viditeľnou zmenou boli predné LED svetlá pre denné svietenie v oblasti hmloviek. Od klasiky sa odlišoval výraznou modrou linkou tiahnucou sa nad čelnou maskou. Typickým tvarom písmena C sa označujú všetky elektromobily tejto značky. Kapacita kokpitu bola bohato priestorná a v pohode zvládla päticu urastených pasažierov. Zmenšil sa len batožinový priestor kvôli batériám a palivovej nádrži. Nové GTE ponúka 483 litrov a sklopením zadných sedadiel disponuje objemom 1 613 litrov. Sedadlá s modrým prešívaním boli pohodlné a takým komfortom nepohrdne žiadny chrbát.

V interiéri sa sa toho veľa nezmenilo až na pár detailov. Ide hlavne o multifunkčný trojramenný volant potiahnutý kožou pekne prešívaný modrou niťou. To isté prešívanie sa vyskytovalo aj na hlavici riadiacej páky s koženým rukávom. Na displeji palubovky sa nachádzajú budíky s nádhernou grafikou tiež v modrom prevedení. Všetky údaje poskytovali vodičovi potrebné údaje počas jazdy a týkalo sa to aj funkcie hybridného systému. Grafika budíkov sa mení podľa nastavenia jazdného režimu pomocou troch tlačidiel naľavo riadiacej páky. Prvé štartovanie bolo pre nás prekvapením. Štartoval totiž elektromobil, ktorý v kabíne nebolo vôbec počuť. Spotreba je dosť kolísavá a záleží na tom, aký režim zo štyroch možných si vyberiete.

K dispozícií boli E-Mode, Hybrid, Battery Charge a ten najpôsobivejší GTE. S nabitým akumulátorom sme si v E-Mode vychutnávali bezhlučnú spanilú jazdu. V hybridnom režime spolupracujú obidva motory, keď spaľovací motor potrebuje pomoc k slovu sa prihlási elektromotor. Ten keď urobí čo má, okamžite sa vypne a všetku prácu vykoná spaľovací motor. Keď potrebujete nabiť akumulátory využijete režim Battery Charge. Nevýhodou je však vyššia spotreba. A na záver štvrtý najušľachtilejší režim GTE. Po stlačení tlačidla sa auto okamžite prepne do športového režimu. Stáva sa z neho dravá rýchla šelma, pri ktorej pracujú oba motory spoločne. Stlačením plynového pedálu GTE vystrellilo vpred ako raketa a impozantne predbiehalo všetko, čo mu stálo v ceste. Podvozok s označením DCC mal dokonalé vyladenie a jeho váhu 1 735 kg nebolo vôbec cítiť. Každú nerovnosť zvládalo rozumne eliminovať a v ostrých zákrutách sme sa mohli na neho 100% spoľahnúť. Je to aj vďaka množstvom bezpečnostným a asistenčným systémom, ktorým táto šelma disponuje. Všade kde sa s ním objavíte bude vzbudzovať rešpekt a obdiv. A právom si to aj zaslúži, lebo je to nádherný a pohodlný klenot, v ktorom nájdete tú pravú radosť z jazdy.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Volkswagen Passat Variant GTE  
Zdvihový objem cm3   1 395
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 115/5 000-6 000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 250/1 500-3 500
Maximálna rýchlosť v km/h 225
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h      7,6
Priemerná spotreba (l/100km)      1,7
Základná cena modelu od 40 880 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode