Technológia Plug-in Hybrid: v službách životného prostredia a potešenia z jazdy

 

S technológiou Full-hybrid Plug-in sa štúdia Numéro 9 naplno radí k vozidlám, ktorými značka Citroën potvrdzuje svoje snahy o ochranu životného prostredia. Nabíjateľný hybridný pohon sa vyznačuje zabudovaním elektromotora do konštrukcie zadnej nápravy. Táto jednoduchá no veľmi účinná konštrukcia vynikajúco dokresľuje celkový charakter štúdie Numéro 9: zlepšuje dynamické jazdné vlastnosti a trakciu, pritom však zaručuje veľmi dobré hodnoty spotreby a emisií.

Na pohon vozidla Numéro 9 môže, v závislosti od konkrétnych trhových požiadaviek, slúžiť benzínový alebo naftový motor, ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 51 kW (70 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Elektromotor čerpá energiu z lítiovo-iónových batérií, ktoré sa z bežnej domácej zásuvky nabijú iba za 3,5 hodiny. Model vystavený pri príležitosti pekinského autosalónu poháňa benzínový motor 1.6 THP s výkonom 165 kW (225 k) a krútiacim momentom 275 Nm.

Vďaka hybridnej technológii sa štúdii Numéro 9 podarilo dosiahnuť veľmi dobré výsledky v oblasti ochrany životného prostredia. Najviditeľnejšie sa to darí v mestskom prostredí, nakoľko na čisto elektrický pohon v režime ZEV (Zero Emission Vehicule) môže vozidlo prejsť do vzdialenosti až 50 km. Pri zrýchľovaní či spomaľovaní sa využívajú oba energetické zdroje, čo výrazne prispieva k znižovaniu spotreby a emisií. Počas jazdy na diaľnici pramení pohonná sila najmä zo spaľovacieho motora, ktorý dodáva dostatočný výkon.

Štúdia Numéro 9 využíva aj najaktuálnejšiu generáciu mikrohybridnej technológie schopnej zastaviť motor v momente, keď sa jeho energia nevyužíva.

Jazdné vlastnosti ani pohodlie na palube sa pritom nijak neobmedzujú. Naopak, v prípade výrazného stlačenia akceleračného pedála, sa aktivuje funkcia "boost", vďaka ktorej je k dispozícii naraz maximálny výkon spaľovacieho motora aj elektromotora. Vozidlo Numéro 9 tak môže ťažiť z vysokého výkonu 165 kW (295 k) bez toho, aby sa to výrazne prejavilo na spotrebe (1,7 l/100 km a 39 g CO2/km). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 5,4 sekundy a 1000 m s pevným štartom absolvuje iba za 25,3 sekundy.

Navyše v prípade potreby, prípadne pri horšej priľnavosti, sa vozidlo môže spoľahnúť na pohon všetkých kolies, pričom predné kolesá poháňa spaľovací motor a zadným kolesám dodáva energiu elektromotor. Pri sťažených podmienkach, napríklad počas výjazdu na zasnežený kopec, si môže vodič zvoliť pohon všetkých kolies. Zapojenie pohonu všetkých kolies, spojené s aktívnym hydraulickým podvozkom, zaručuje lepšie jazdné schopnosti, ktoré veľmi bezpečne naplno využijú výkonový potenciál vozidla Numéro 9.

Okrem dynamických jazdných vlastností a minimálnych negatívnych dopadov na životné prostredie netreba zabúdať ani na tretiu výraznú výhodu: interiér vozidla môže byť pred naštartovaním vychladený na prednastavenú teplotu. Rovnako tak môže byť aj vyhriaty na príjemnú teplotu ešte pred nastúpením samotnej posádky na palubu vozidla.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Rozmery

Dĺžka: 4,93 m

Šírka: 1,94 m

Výška: 1,27 m

Rázvor: 3 m

Hmotnosť

Pohotovostná hmotnosť: 1 500 kg

Súčasti pohonu plug-in hybrid

Benzínový motor 1.6 THP: výkon 165 kW (225 k)/krútiaci moment 275 Nm

Elektromotor v zadnej náprave: výkon 51 kW (70 k)/krútiaci moment 200 Nm

Režim ZEV: dojazd 50 km

Výkony a emisie

0 - 1 000 m: 25,3 s

0 -100 km/h: 5,4 s

Maximálna rýchlosť: 244km/h

Spotreba: 1,7 l/100 km v zmiešanom režime MVEG

Emisie CO2: 39 g/km

Aerodynamika

SCx: 0,61 m2

Podvozok

Pneumatiky MICHELIN 245/35 ZR21