Sympatizantka hybridných technológii

04.05.2013 08:35

Generálna riaditeľka spoločnosti AAA Auto Karolína Topolová pre internetový časopis otestovala hybridnú Toyotu Auris 1,8 vo výbave Style

Pracujete ako generálna riaditeľka v spoločnosti, ktorá patrí k najväčším predajcom jazdených áut v strednej Európe. Čo bol hnací motor, ktorý vás do firmy pritiahol?

Spoznala som sa pri svojej práci v hoteli Hilton v Prahe s väčšinovým vlastníkom AAA AUTO pánom Dennym, keď ho člen môjho teamu kontaktoval ako VIP zákazníka v rámci call centra Hilton Diamond Clubu. Jemu se zaľúbila koncepcia predaja tohto produktu po telefóne, takže ma vyzval, aby som založila call centrum pre AAA AUTO.

 

U vašich predajcov AAA Auto majú kúpené autá doživotnú záruku pôvodu vozidla. Nie je to riziko?

Naopak, je to potvrdenie istoty, že sa zákazník nemusí ničoho obávať. Všetky autá zodpovedne preverujeme. Stáva sa naozaj iba vynímočne, že by bol s autom pri kúpe nejaký právny problém. A preto sa túto doživotnú záruku nebojíme poskytovať. Ak by nastal nejaký problém, tak zákazníkovi vrátime všetky jeho peniaze, ktoré zaplatil za auto.Proto se tuto doživotní záruku nebojíme poskytovat. Takže pre neho je to úplne bez rizika.

 

P. Topolová, našich čitateľov www.autoazena.sk by zaujímalo, aká ste vy osobne za volantom a akého auta?

V súčasnosti jazdím už jeden rok so starším Mercedesom GL 500, ktorý sme vykúpili ako mierne ojazdený u nás v AAA AUTO. Ako vodička sa snažím maximálne dodržiavať dopravné predpisy. Inak mám radšej svižnejšiu jazdu, ale bohužiaľ mám pocit, že „brzdou“ na cestách sú skôr ženy ako muži.

 

Koľko máte najazdených kilometrov?

Jazdím pomerne dosť veľa kilometrov, ale na dlhšie trasy mám vodiča alebo manžela. Ten čas potrebujem pracovať, takže musím si to zariadiť, aby som ten čas mala. Ak by som to mala odhadnúť, tak asi 20 000 km ročne určite najazdím.

 

Ste so svojím autom spokojná? Mali ste doteraz veľa áut? Ktoré bolo najlepšie?

Som ortodoxná „mercedesářka“. Neviem si predstaviť, čo by mi mohlo v súčasnom aute chýbať. Pred týmto autom som mala Mercedes ML 500 a historické BMW. Prvé auto, ktoré som si v živote kúpila, bolo úplne nové. Po pár týždňoch mi ho ale ukradli a na aute som prerobila dosť veľa peňazí. Od tej doby jazdím len zánovnými autami, obvykle sú dvoj až trojročné. Zánovné autá bývajú v dobrom stave a pritom vyjdú za polovicu pôvodnej ceny. U týchto áut oceňujem pomer ich ceny a úžitkovú hodnotu.

 

Aké kritéria podľa vás musí spĺňať auto?

Musí byť bezpečné, spoľahlivé úžitkovou hodnotou odpovedajúcou požiadavkám majiteľa.

Sú ženy lepšie vodičky ako muži?

Ženy sú skôr opatrnejšie vodičky, čo je paradoxné tým spôsobia viac dopravných nehôd. Občas z opatrnosti zastavia alebo spomalia tam, kde to nikto nečaká a vtedy vznikne prúser na svete. Muži sú za volantom viac sebavedomejší, čím naopak veľakrát spôsobia viac nehôd.

 

Mali ste nejakú zaujímavú motoristickú príhodu počas vašich dlhších ciest?

Kolega, s ktorým sa často jazdila na služobné cesty na Slovensko, pri riadení permanentne telefonoval a to tak náruživo, že si ani nevšimol signalizáciu prázdnej nádrže. Potom musel niekoľkokrát ísť s kanistrom po diaľnici peši k benzínovej pumpe. Toto sa stávalo pravidelne, že už som si pomaly začala zvykať na tento  veľmi výstredný spôsob jazdy na Slovensko.

 

Je bodový systém v Čechách prospešný a lepší ako platenie pokút na Slovensku?

Veľa ľudí na začiatku fungovania bodového systému prišlo o veľa bodov naraz a myslím si, že až    potom sa snažili jazdiť podľa pravidiel, aby neprišli o vodičský preukaz. V konečnom dôsledku má bodový systém za následok, že niekoľko rokov dramaticky klesá počet usmrtených osôb pri dopravných nehodách. A to je pozitívny dôsledok.

 

Bola ste účastníkom dopravnej nehody?

Áno. 2x ma nabúrali zozadu, našťastie som tieto nehody nezavinila ja.

 

Čo by ste odkázali našim vodičkám, aby bolo menej nehôd na cestách?  Čoho sa majú  vyvarovať a naopak, čoho by sa mali držať vždy, keď si sadnú za volant?

Už som spomínala, vodičky by nemali byť preopatrné a viac si za volantom veriť. Nerozhodná vodička, ktoré je v premávke nerozhodná, tak je častou príčinou nehôd. Ženy môžu mať pocit, že zvýšená opatrnosť je znakom zodpovednosti, ale ako sa hovorí, všetkého veľa škodí. Platí to aj pri riadení auta.

Jazdila som na hybride Lexus RX, je to super na kratšie vzdialenosti, pre tieto účely sú autá elektrickým alternatívnym pohonom je priaznivejší než na dlhšie trasy.

Mali ste možnosť otestovať hybridnúToyotu Auris 1,8 VVT-i?

Čo sa týka dizajnu, tak novej generácii Toyoty Auris nemôžem nič vytknúť. Malo príjemné, zároveň športovejšie a agresívnejšie tvary. Zadné okno bolo trošku užšie, ale so spätnými zrkadlami som videla ako aj cúvacia kamera bola dobrým doplnkom, ktorú pri parkovaní využije každá žena. Farebne zaujímavé bolo logo s efektným čierno modrým podkladom. Pri kúpe hybrida je otázkou priorit pre každého zákazníka, ktorý chce šetriť naše životné prostredie, tak si musí priplatiť, ale určite sa to oplatí. Hlavne čo sa týka spotreby, ktorá je u hybridov vždy o niečo úspornejšia ako u bežných áut. Každý vodič si však musí spočítať či sa mu to oplatí. Osobne by som volila hybrid na jazdenie v meste  na kratšie vzdialenosti. Podvozok bol tak stabilný, že mnohé výtlky nebolo vôbec cítiť. Následne ma prekvapil v Aurise úložný priestor, ktorý býva na úkor batérii menší, ale nie je tomu tak. Tu je kufor taký istý ako v iných modeloch tejto triedy. Naopak, zdá sa mi naozaj priestrannejší aj po sklopení zadných sedadiel. Aj panoramatickou strechou, ktorá interiér dostatočne presvietila. To platí i pre celý interiér, ktorý bol zaujímavo riešený. Dokonca som zvyknutá  v mojom aute na automat, takže mne to v tomto modeli vyhovovalo. Na každodenné jazdenie do práce by som hybridný Auris preferovala. A možno nielen ja, ale aj mnohí iní vodiči, ktorí vedia, čo hybridné  technológie ponúkajú.

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka