Sympatizant Nissanu
13.11.2012 18:47
Gratulujem! Je o vás známe, že ste veľký športovec a zhodili ste 20 kg aj tým, že často používate bicykel. Je to pravda?
Ak počasie dovolí a nie je poľadovica či sneh tak jednoznačne je to bicykel. Z garáže to mám presne 18 km na vrátnicu SND. Niekedy to absolvujem 4x denne, keď idem na skúšanie do divadla. Večer po predstavení mi to tiež nerobí problém.
Okrem bicykla, motorky máte aj štvorkolesového tátoša, ktorý vám tiež pomáha na vašich cestách?
V sedemnástich rokoch som robil vodičák. S celou triedou sme dostali ponuku v treťom ročníku. Chodili sme poza školu na pivo desiatku a po dvoch pivách som išiel na autoškolu. Bola to prvá jazda so žuvačkou. K tomu sme viezli dvoch príslušníkov polície a vedľa mňa inštruktor. Lepilo mi riadne, ale po tých rokoch vám to už môžem prezradiť. Bola to taká skúsenosť, ktorú som si už nikdy nezopakoval. Vtedy to nebolo až tak prísne, ale aj tak som mal výčitky svedomia. Niekedy to bola dokonca poľahčujúca okolnosť, bralo sa to, že chudák bol opitý, tak ho sprostili viny. Nebolo však toľko nehôd ako dnes.
Na akom aute ste sa učili šoférovať?
Raz ma zastavil veriaci policajt a snažil som sa pokutu doriešiť dohovorom. Povedal som mu, že mu aj otčenáš poviem, a veru som ho odmodlil a pustil ma.
Čo si myslíte o dnešných vodičoch na našich cestách?
Ponáhľajú sa a neviem kam, lebo zem je guľatá a nemajú kam odísť. Aj Felix Baumgartner skočil a vrátil sa na zem, tak neviem čo tí vodiči vymýšľajú. Trúbiť, predbiehať, riskovať cudzí život....a potom sa niekde stretneme, kde stojí na križovatke, ide vlak, križovatka...
Čo všetko robíte počas jazdy vy?
Snažím sa sústrediť na jazdu. Telefonujem len cez bluetooth. Odvádza to síce pozornosť, ale aj keď to pri automate neprekáža, tak je dôležitý obsah telefonátu. Často krát vie odpútať od premávky. Ja by som skôr urobil takú rušičku na telefonovanie keď sa jazdí. Rušička mobilov, nebol by signál pokiaľ je auto naštartované. Ak zastaví nech si telefonuje.
Je veľké množstvo áut na cestách a vznikajú často kolóny. Ako by ste to riešili, keby ste mali tú moc?
U náš sú kolóny preto, lebo každý sa chce dostať do centra autom. V aute vidíte sedieť jedného človeka. Z desiatich sú deviati samy v aute. Každý chce parkovať zadarmo. Prímestská doprava je nijaká. Čiňania dali dopravu na pylóny a je to geniálny nápad. Aj u nás by sa mali kompetentní nad týmto nápadom zamyslieť.
Prvé, cvtečkové, úsporné vozidlo s vynoveným dizajnom sa mi páčilo, tak som si ho kúpil a neľutujem. Dobre sa z neho vystupuje, pretože z limuzín sa mi veru ťažko aj nastupuje. Qashqai mám roky a nemal som s ním žiadnu búračku, ani pokutu. Možno aj preto, lebo mám tempomat, ktorý často využívam. Nikdy som s ním nemal problémy , len na pravidelné servisné prehliadky som chodil. Manželke som kúpil Nissan Micra, lebo jej už dosluhovala desaťročná Honda CRV. Sme taká nissanovská rodinka.
Ako sa vám páčil testovaný Crossover s pohonom predných kolies Nissan Qashqai 1,6 v dieselovej verzii
Je pekný aj v bordovej farbe s 18 palcovými hliníkovými kolesami. Má iné zapaľovanie, nie je to s kľúčom, ale ten môžete mať v bunde, stačí len otočiť gombíkom a máte naštartované. Praktické. Interiér je podobný môjmu, len navigáciu má na veľkom strednom displeji, ktorý ja nemám. Plasty na palubovke sú mäkké a príjemné na pohmat ako aj čalúnenie lakťovej opierky na dverách. Praktická je aj panoramatická presklenená strecha, ktorá presvieti a opticky rozšíri interiér kabíny. Už som si odvykol od manuálnej prevodovky, ktorá je tu šesťstupňová. Pri automate som už viac spohodlnel, keď sa nemusím toľko namáhať. Turbodieselový motor sa zahrial dosť rýchlo a dobre reagoval aj na nerovnostiach na ceste. Úspornosť, výkon a výbava tohto auta je na jednotku s hviezdičkou. Aj preto viem, že ak príde koncom roku 2013 nový Qashqai a mne skončí leasing, tak si ho určite kúpim, lebo som ho videl ako bude vyzerať. Je naozaj veľmi pekný....a sympatizantom tejto značky ostávam aj v budúcnosti.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka