Štramák z pod Eifelovky

12.10.2014 19:01

 

Prepracovaný dizajn a nádherné tvary francúzskych áut každý dobre pozná a súboj o najdokonalejší a najkrajší imidž auta neustále trvá. Už to nie je len bitka o vizáž, ale reč je o kvalitnom dielenskom spracovaní, komforte, spoľahlivosti a cene. Mýtus auto z pod Eifelovky nikdy, je dávno preč a posledné prieskumy ukazujú veľký záujem o tieto značky. Automobilový koncern Renault je jedným z nich a tak si poďme predstaviť nový omladený Mégane 1,2 TCe. Už prvý pohľad naznačuje nielen športovejší charakter auta, ale disponuje aj elegantnými krivkami s patričnou noblesou. Úplne prepracovaná predná časť dostala nový imidž masky s výrazným štýlovým logom. Mohutné predné svetlomety zmenili svoju tvár a vytvárajú efekt nebojácnej, ale ostražitej šelmy. V dolnej časti nárazníka vedľa hmloviek s chrómovaným lemovaním lícujú efekné LED pásiky s denným svietením, posadené do čierneho pozadia.

Vnutrajšok auta dýcha typickou francúzskou eleganciou príjemnou na pohľad. Je vidieť, že na materiáloch sa nešetrilo čomu dávame veľké plus. Hlavným atribútom sú pohodlné oku lahodiace sedačky s bielym prešívaním. Sú potiahnuté kvalitnou tkaninou a vďaka dobrej ergonómií s bočným vedením, sa vaš chrbát na nič sťažovať nebude. Dostatok priestoru vpredu vám dovolí poriadne si natiahnuť nohy a v pohode si vystrieť chrbát. Vzadu je to klasika, nič pre dlháňov ako som ja. Kožený trojramenný volant má ideálnu hrúbku venca, veľkosť je optimálna a je na ňom minimum tlačidiel. Jednotlivé ovládače sú šikovne usporiadané, všetko je na správnom mieste a intuitívne zladené. Spestrením je široká lišta vo farbe lešteného chrómu, ktorá príjemne oživila interiér.

Po otvorení piatych dverí sa nám naskytol pohľad na veľkoleposť batožinového priestoru. Objem 320 litrov je nadpriemerný a pod podlahov nájdete ďalšie odkládacie miesta na rôzne maličkosti. Sklopením zadných sedadiel získate o 809 litrov viac, čo bohato stačí aj na rodinné dovolenky. Posvietili sme si aj na nenápadný benzínový štvorválec s turbom. Tichý a výborne odhlučnený motor sa vyznačuje úžasnou dynamikou, kultivovaným chodom a sympatickou spotrebou.Tých 130 koní pod kapotou je poriadne citiť a pri ráznom zošliapnutí plynového pedála v otáčkackach nad 3000/min si vychutnáte svižnú jazdu, čo sa samozrejme odrazí aj na spotrebe. Sprevodovanie šestupňovej prevodovky je famózne. Rýchle, presné dráhy radenia, žiadne náznaky zadrhovania. Podvozok patrí k tým komfortnejším. Je excelentne vyladený a hravo zvláda všetky možné povrchy. Aj na vyjazdených a hrboľatých cestách je ako doma, vďaka výbornému odpruženiu. S ľahkosťou sa prenáša v zákrutách, statočne drži stopu a nakláňanie mu je cudzie.

Na záver musíme skonštatovať, že vynovený Renaul Mégane nás nesklamal.

Ak máte radi pohodlie za volantom a hľadáte spoľahlivé autíčko do mesta alebo dovolenku nie je čo riešiť. Určite vás nesklame a rýchlo si ho obľúbite.

 

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Renault Mégane 1,2 TCE  
Zdvihový objem cm3          1197
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 97/132/5500
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min   205/2000
Maximálna rýchlosť v km/h        184
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h      9,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 6,7/4,6/5,6
Základná cena od   14 190 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode