Stepway je skvelý tanečník

12.07.2011 15:31

Michal Svitok, bývalý sólista SĽUKU je momentálne úspešne tanečníkom v Nemecku. Po ukončení hosťovania sa však plánuje vrátiť na Slovensko, kde chce zúročiť svoje skúsenosti a schopnosti v pedagogike tanca.

 

Ešte predtým  než ste odišli do zahraničia ukázali úžasné kreácie v Slávnostnom galaprograme k 60. výročiu SĽUK-u. Vždy ste nabitý takou pozitívnou energiou?

 

 

 Samozrejme! Do všetkého sa snažím vložiť naplno a to platí aj pri tanci. Tanec je moje hobby a som rád, že sa ním môžem už aj uživiť. Taký folklór ako máme my na Slovensku, nemá nikto v Európe. SĽUK patrí medzi našu folklórnu špičku.

  

Sme hrdí na Slovákov pôsobiacich v zahraničí. Vy ste jeden z nich a našich čitateľov by zaujímalo, ako sa vám v nemeckom Bautzene darí?

Veľmi dobre. Nie som jediný tanečník, ktorý reprezentuje Slovensko. Začiatky neboli jednoduché, ale koncom februára sme vystupovali s tanečným súborom v Bratislave a mali sme úspech. 

 

Zostáva vám pri profesionálnom tancovaní vám čas aj na súkromný život?

Priznám sa, že na trvalý vzťah veľmi nie. Toho času na súkromie som mal málo aj na Slovensku. A taneččku by som za priateľku veľmi nechcel. Jeden tanečník v partnerstve stačí! 

 

Vašim relaxom okrem tanca je aj šoférovanie, bez ktorého si pravdepodobne svoj život neviete predstaviť...

Tých príchodov na Slovensko je zatiaľ málo, ale dúfam, že to bude častejšie. Bautzen od Bratislavy je vzdialený približne 500 km. Naposledy som túto cestu spravil za 4,5 hodiny. Šoférovanie je super, keďčlovek dobré auto a ja také mám. Je to Peugeot 206 CC. V lete často jazdím bez strechy, čo je veľmi príjemné.

 

Akí sú podľa vás nemeckí šoféri?

Nie moc dobrí. Prednosť dávajú ostatným šoférom kilometer pred sebou, pri každej odbočke dlho stoja, z hlavnej cesty opäť zastaví a čaká. Sú nepružní a spomalení. Väčšinou tam vidíte starších vodičov za volantom dobrých áut a mladých vodičov na starých a rozpadnutých autách. 

 

Mali ste už aj nejakú haváriu?

Áno. Raz som šoféroval chorý a mal som v sebe nejaké lieky. Pod ich vplyvom som spôsobil dopravnú nehodu, lebo som nedal prednosť v jazde. Našťastie sa nikomu nič nestalo. 

 

Kedy šoférujete nerád?

Za súmraku a pri rannom brieždení. Nosím okuliare a nemám vtedy ostrosť a som preto viac menej neistý. V noci sa mi jazdí lepšie a cez deň, keď mám slnko od chrbta. 

 

Spomeniete si aj na zážitky šoférske zážitky so SĽUKOM, keď ste nás reprezentovali v rôznych krajinách?

V Japonsku sa jazdí vľavo, tak ako v Anglicku. Vodiči sú pokojní, tolerantní a vôbec ich neznervózňuje hodinka v kolóne. Dopravné značenia sú nielen v ich jazyku, ale aj v anglickom, ale nájsť obchod s potravinami bol pre súbor chvíľu problém, ale nakoniec sme to zvládli... 

 

Boli už nejaké pokuty?

Dvakrát v živote som platil pokutu. Za rýchlosť a za nepripútanie bezpečnostným pásom. Nejaké zbytočné vykrúcanie sa nie je v mojom repertoári. Keď urobím priestupok tak zaplatím.

 

Ako sa vám „tancovalo“ s Daciou Sandero Stepway 1,5 Dci?

Stepway ma svojimi tvarmi príjemne prekvapil a „tancovalo“sa s ním výborne! Správal sa ako tereniak! Vyšší podvozok zaujal v náročnejšom kopcovitom teréne a vyššie obrubníky pri parkovaní nerobili žiadny problém. V zákrutách sa Stepway vôbec nenakláňal a nerovnosti na ceste pohlcoval s prehľadom. Hoci som zaťažený viac na benzínové motory, tak konkrétne tento jedna päťkový diesel reagoval veľmi dobre a bol aj úsporný. Interiér je prehľadný a jednoduchý, aj čo sa týka ovládania. Netradičným umiestnením je elektrické ovládanie okien na atypickom stredovom paneli, ale aj na to sa dá zvyknúť. Tento model je za veľmi slušné peniaze a jeho široké využitie by som viacerým odporučil, ale najviac asi mladým rodinám. 

 

Zaujalo nás....

Červená farba tomuto modelu pristala a rozšírenie blatníkov so zvýraznením predných nárazníkov dodalo autu ozajstný šmrnc. V interiéri je jednoduchá ale prehľadná palubná doska. Viac ako stredová konzola zaujali kvalitné detaily v podobe vnútorných kľučiek dverí a množstva odkladacích priečinkov, čo ženy vďačne vyžijú. To platí aj o veľkom vnútornom a batožinovom priestore. Pri štarte bolo zreteľne počuť zvuk diesela ako aj vo vyšších otáčkach. Nie diaľnice, ale skôr mestské kolóny a kratšie vzdialenosti sú pre Stepway ako stvorené. Vtedy má naftový štvorvalec menší apetít na pohonné hmoty. Spotreba sa pohybovala niečo vyše 5 l/100 km. Vyskúšali sme si aj ľahší terén s množstvom výtlkov a Stepway si poradil aj s nerovnou vozovkou. Svojimi priestorovými možnosťami a úspornosťou motora je Stepway určite dobrou voľbou rodinného auta.

 

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi

Technické paramere

Výkon (kW/ot.)                                                       50/4000

Maximálna rýhlosť(km/h)                                          150

Zrýhlenie ( 0 – 100 km/h)                                         16,7 s 

Objem motora (cm3)                                               1461

Priemerná spotreba (l /100 km)                                 5,2

Cena  test. modelu                                                10 890 EUR 

 

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Advertisement

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode