Štandardné bezpečnostné technológie od spoločnosti Volvo Cars prispeli k zníženiu počtu nehôd o 28 percent

17.06.2015 10:45

Jedna z najkomplexnejších vedeckých štúdií zameraná na automobilové systémy na predchádzanie nehodám ukázala, že štandardná technológia City Safety spoločnosti Volvo Cars prispela k zníženiu počtu poistných udalostí pri nárazoch zozadu o 28 percent.
 Štúdia venovaná systému City Safety vychádza z údajov reálnych žiadostí o poskytnutie poistného plnenia od švédskych poisťovní If a Volvia. Presvedčivo sa ukázala skutočná hodnota systémov na predchádzanie nehodám s automatickým brzdením.
 

Hlavným prínosom systému City Safety je jeho schopnosť znižovať počet poranení krčnej chrbtice alebo iných zranení krku súvisiacich s dopravnými nehodami pri nízkej rýchlosti. Sekundárnym prínosom pre vodičov vozidiel značky Volvo je obmedzenie materiálnych škôd na vozidlách a náklady, ktoré takto vznikajú.
 
Významná štatistická vzorka
Štúdia vychádza z významného množstva údajov poisťovní, ktoré pokrývajú po prepočte viac ako 160 000 rokov prevádzky vozidiel, čím ju možno označiť za jedinečnú pri analýze systémov na predchádzania nehodám. Na rozdiel od údajov od polície alebo núdzových zložiek zohľadňujú údaje z poisťovní všetky nehody – bez ohľadu na možné zranenie ľudí, čím sa na prevádzku štandardnej technológie City Safety spoločnosti Volvo Cars v reálnej premávke nazerá ucelenejším pohľadom.
 
„Spoločnosť Volvo Cars uviedla svoju prvú technológiu na prechádzanie nehodám v roku 2006. Systém City Safety sa stal súčasťou štandardnej výbavy vo všetkých nových modeloch Volvo od roku 2008. Odvtedy v spoločnosti Volvo Cars sledujeme výkonnosť našich systémov na predchádzania nehodám v celom Švédsku, kde máme 20-percentný podiel na trhu. Ide o veľmi významnú štatistickú vzorku, na ktorej možno založiť hodnotenia, pretože každé piate vozidlo vo Švédsku nesie značku Volvo,“ povedala Magdalena Lindman, technická expertka analýzy údajov bezpečnosti cestnej premávky v spoločnosti Volvo Cars.
 
Údaje zo štúdie ukazujú, že vozidlá vybavené prvými dvomi generáciami systému City Safety (aktívne automatické brzdenie až do rýchlosti 30/50 km/h v určitých dopravných situáciách) mali o 28 percent menej nehôd a následných poistných udalostí.
 
Lacnejšie poistenie
Technológia City Safety od spoločnosti Volvo Cars prináša vodičom vozidiel značky Volvo viac okamžitých výhod – poisťovne v niektorých krajinách vďaka tejto inovatívnej technológii ponúkajú zľavy z poistného v rozmedzí od 20 do 25 percent.
 
Systémy na predchádzanie nehodám sú čoraz obľúbenejšie u motoristov, ktorí trávia veľa času za volantom v preplnenej premávke pri každodennom dochádzaní do práce, pri ktorom existuje pomerne vysoké riziko nehody pri nízkej rýchlosti. Spoločnosť Volvo Cars zaviedla systém City Safety do štandardnej výbavy nových modelov v roku 2008. Prvá generácia technológie pracovala pri rýchlostiach do 30 km/h a v roku 2013 sa rýchlosť zvýšila na 50 km/h. V roku 2015 bol systém City Safety v modeli XC90 prepracovaný a teraz funguje bez ohľadu na rýchlosť*.


 Krok bližšie k autonómnym vozidlám
„Náš neustály vývoj asistenčných systémov na prechádzanie nehodám a asistencie riadenia vnímame ako odrazový mostík k autonómnym vozidlám. Spoločnosť Volvo Cars stojí na čele vývoja autonómnych vozidiel a naša skvelá povesť v oblasti bezpečnosti automobilov je veľkou výhodou. Sme presvedčení, že systémy na predchádzanie nehodám sa stanú základom vozidiel, ktoré nebudú havarovať a zabezpečia ľuďom slobodu pri riadení alebo komfortnej jazde do cieľa,“ uzavrela Magdalena Lindman.
 
Vďaka svojmu dlhodobému plánu Vision 2020 sa švédska automobilka Volvo Cars snaží vyvíjať vozidlá, v ktorých sa do roku 2020 nikto vážne nezranení ani nezomrie. Dlhodobejším cieľom je vyrobiť vozidlá, ktoré nebudú havarovať.
 

Stručná história konferencie ESV
Ministerstvo dopravy Spojených štátov, Národná agentúra pre bezpečnosť diaľničnej dopravy (NHTSA) a Úrad pre bezpečnosť vozidiel sú oficiálnymi vládnymi agentúrami zodpovednými za uskutočnenie medzinárodnej technickej konferencie o pokročilej bezpečnosti vozidiel (ESV), ktorá sa koná každé dva roky. Miesto konania odsúhlasujú kontaktné miesta zúčastnených vlád (GFP).
 
Konferenciu usporiadala členská krajina ESV, ktorú vopred zvolí GFP zastupujúcej organizácie dopravy zúčastnených vlád. Medzi účastníkov konferencie ESV patria členovia vlád, výrobcovia automobilov a ich dodávatelia, výskumníci v oblasti bezpečnosti a ďalší profesionáli zaoberajúci sa bezpečnosťou motorových vozidiel, profesionáli z oblasti zdravotníctva, poistenia, práva a politiky, spotrebitelia, akademická obec, študenti a zástupcovia medzinárodných médií.



 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode