SSangYong Korando - Čierny korzár

05.01.2025 18:21

 

SSangYong Korando je model, ktorého názov je zapísaný v Guinessovej knihe rekordov pre najdlhšie používané označenie. Tí, kto poznáte túto značku, si určite pamätáte na ten výstredný dizajn modelov, ktorý bol, ale spojený s kvalitou. Pri poslednej generácii SsangYong urobil krok smerom ku konzervativizmu. To znamená, že ponúka pohľad na dizajnovo decentné vozidlo, ktoré aj keď neohúri, na strane druhej pohľad naňho neomrzí ani časom. 

Naše konkrétne vo farbe Space /čierna/ poháňal 1,5 litrový benzínový prepĺňaný motor. Turbo nemalo takú variabilitu, tak nástup výkonu sa posunul do stredných otáčok, ale v spojení s automatickou Aisin prevodovkou prenášal výkon na cestu, na prednú nápravu cez 18-palcové disky. Nečakajte žiadny šok v podobe náhleho nástupu výkonu, nič také sa neudeje, za to sme mali lineárne zrýchlenie bez vedľajších efektovAuto si radí plynule a podvozok prekvapivo dobre hltal nerovnosti. So spotrebou je to trochu iné, tam sme sa pohybovali hodnote v rozmedzí 8-10,5 litra/100 km v závislosti od štýlu jazdy a prostredia. Posed na pohodlných sedadlách bol skôr rovný, čo mne osobne vyhovuje viac. Materiály boli príjemné na dotyk a interier bol elegantný. Aj cestujúci vzadu mali dosť priestoru. Vďaka svojej stavbe karosérie ponúka dostatok priestoru aj v oblasti hlavy všetkým pasažierom, čo oceníte pri dlhších trasách.

Vodičovi je k dispozícii 10,25” LCD virtuálny kokpit, v strede sa nachádza 8” dotykový LCD displej, v jednoduchosti je krása, čo sa ovládania týka. Zaujala ma uvítacia a rozlúčková melódia, ktoré nemali chybu, človek si pripadal ako v komixe alebo v herni. Tým, že značka pochádza z Južnej Kórey, tak podobne ako sme mali v značke Hyundai alebo Kia, tak auto s nami komunikovalo a to pípaním rôznych upozornení bezpečnostných asistentov a zásahmi do volantu pri vybočení z pruhu. Takže vodič, pokiaľ ich nevypol, tak mohol premýšľať, čo vyviedol. Korando nás zaujalo dobrou cenou, keďže sa tento akčný model predáva už od 21990,- eur. A to si myslím, že na tento typ SUV je dosť priaznivá cena. Vo výbave je sériovo k dispozícii 230 voltová zásuvka umiestnená na stredovej konzole. Menej je viac. Toto príslovie platí v tomto modeli doslova. Hoci batožinový priestor ponúka v základe objem 551 litrov, na druhej strane SSangyong ponúka možnosť dokúpiť si dojazdové koleso, takže, za mňa kľudne oželiem stratu pár litrov.

 

   

Zdvihový objem cm3

120/5000-5500

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

280/1500-4000

Objem batožinového priestoru dm³

551

Priemerná spotreba (l/100 km)

7,9

Zrýchlenie 0-100 km/h

14,6 s

Cena testovaného modelu

27000,- eur

Text: Martin Solár

Foto: Alena Chorvátová

Fotokoláž: Mário Chorvát
 

SSangYong Korando je model, ktorého názov je zapísaný v Guinessovej knihe rekordov pre najdlhšie používané označenie. Tí, kto poznáte túto značku, si určite pamätáte na ten výstredný dizajn modelov, ktorý bol, ale spojený s kvalitou. Pri poslednej generácii SsangYong urobil krok smerom ku konzervativizmu. To znamená, že ponúka pohľad na dizajnovo decentné vozidlo, ktoré aj keď neohúri, na strane druhej pohľad naňho neomrzí ani časom. 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode