Skutočné hot-SUV: Hyundai Motor predstavuje nový model KONA N

27.04.2021 17:00

Nový model KONA N bude prvým SUV v rodine Hyundai N

Výkonné SUV poskytne pocit zábavy z jazdy charakteristický pre modely Hyundai N spojený so všestrannosťou SUV

KONA N je druhý model Hyundai N v Európe vybavený 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou N DCT

KONA N obsahuje viacero vysoko výkonných špeciálnych prvkov vyhradených pre modely Hyundai N vrátane systémov Launch Control a N Grin Control

 

Hyundai Motor predstavuje nový model KONA N, kompaktné mestské vysoko výkonné hot SUV, v ktorom sa snúbi vzrušujúci výkon s vyváženým každodenným jazdením. Hyundai v modeli KONA N po prvýkrát spája výkonné jazdné vlastnosti typické pre značku N s karosériou typu SUV. Nový model KONA N spája zážitok z potešenia z jazdy s výkonným vozidlom typu hot hatch so všestrannosťou SUV: vodiči ocenia jeho výkonný motor a emotívny zvukový prejav, pričom ťaží aj z veľmi dobrej veľkosti a praktického využitia v mestskom prostredí vrátane širokého zoznamu bezpečnostných prvkov. Nový model KONA N sa zameria na aktívnych zákazníkov, ktorí hľadajú vysoko výkonné vozidlo vyhovujúce rôznym požiadavkám ich životného štýlu vrátane vzrušujúcich zážitkov na pretekárskych okruhoch.

Nové ostré SUV vzniklo tak, aby poskytlo zákazníkom nekompromisný výkon spolu s filozofiou potešenia z jazdy značky N a zároveň aj hlavné výhody vozidla s karosériou typu SUV, ako sú komfort, pohodlie a bezpečnosť. Najmladší člen značky N prichádza so 4-valcovým motorom 2.0 T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) s plochou krivkou priebehu a s výrazným športovým vzhľadom. K celkovému dynamickému jazdnému zážitku prispieva viacero prvkov inšpirovaných motoršportom. Patria medzi ne 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin, špeciálne športové sedadlá a emotívny zvukový sprievod. Osemstupňová dvojspojková prevodovka Dual-Clutch Transmission (N DCT) dodáva vozidlu ešte športovejší a vysoko výkonný charakter.

„KONA N je čistokrvné hot SUV s výkonom na úrovni hot hatchov. Ruší tak predstavu, že jazdiť s SUV nemôže byť zábava. Keďže ide o model N, tak ide za limity bežných SUV,” vraví Albert Biermann, prezident a riaditeľ divízie výskumu a vývoja v Hyundai Motor Group. „Model KONA N dokáže vyrezávať oblúky na okruhoch a zároveň okoreniť každodenné jazdenie o nové vzrušenie.”

Filozofia produktov N stojí na troch pilieroch, ktorými sú: zábava v zákrutách, každodenne využiteľné športové vozidlo a schopnosť jazdiť na okruhoch. Nový model Hyundai KONA N ich obohacuje o viacero vysoko výkonných prvkov ako elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD) a viacero režimov elektronickej stabilizácie (ESC), ktoré zlepšujú prejazd zákrutami. Režimy trakcie možno prispôsobiť širokému spektru jazdných podmienok, zatiaľ čo systém N Grin Control ponúka päť režimov dostupných pre všetky modely N (Eco, Normal, Sport, N a Custom), ktoré prispievajú ku každodenne využiteľnému charakteru športového vozidla. Okrem toho sú k dispozícii aj prvky ako Launch Control či vypnutie pomalého rozbiehania Creep Off, ktoré zaručujú vynikajúce schopnosti na okruhoch.

Dizajn modelu KONA N vytvorený tak, aby zaujal na cestách

Úplne nový Hyundai KONA N je hot SUV s výrazným vzhľadom, ktoré prinesie potešenie z jazdy. Spája moderný dizajn vychádzajúci z nového základného modelu KONA s výrazným a dynamickým jazykom modelov N. S dĺžkou 4 215 mm, šírkou 1 800 mm a výškou 1 565 mm je nový model KONA N o 10 mm dlhší ako tradičný Hyundai KONA a rovnako dlhý ako nová KONA v športovej verzii N Line. Jazdí na podvozku s rázvorom dlhým 2 600 mm, ktorý zostal, v porovnaní so základným modelom, nezmenený. Batožinový priestor s objemom 361 litrov poskytuje priestor na mnoho rôznych aktivít. Športový vzhľad, redukciu hmotnosti a vysoký výkon podporujú aj ľahké 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin.

Dizajn exteriéru

Dizajn exteriéru dopĺňajú červené prvky vyhradené pre verzie N. Spojenie obkladov karosérie v rovnakej farbe a 19-palcových diskov kolies dodáva modelu KONA N široký a sebavedomý postoj. Nárazníky vo farbe karosérie umocňujú bohaté objemy svalnatej karosérie veľkosti B-SUV, vďaka čomu KONA N vyzerá, že stojí nízko nad vozovkou. Exkluzívna maska chladiča so špeciálnou vypletanou výplňou, zabudovaným logom N a agresívnym svetelným podpisom nového modelu KONA, uzatvára výrazný vzhľad prednej časti. Znak Hyundai tmavosivej farby sa presunul z kapoty nižšie, čím sa vizuálne znížilo ťažisko.

 

Pohon: 205 kW (280 k) s plochým priebehom spojených s prevodovkou N DCT

Nový model Hyundai KONA N poháňa prepĺňaný 2,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) a maximálnym krútiacim momentom 392 Nm. Dostal plochý priebeh, čo znamená viac krútiaceho momentu a výkonu v strednom a vyššom pásme otáčok. Nová vyššia hodnota krútiaceho momentu využíva pri bežných jazdných situáciách viac potenciálu motora. Nová charakteristika motora zároveň zlepšuje zrýchľovanie v stredných a vyšších otáčkach a dodáva vysoký výkon konzistentne bez ohľadu na vonkajšie poveternostné podmienky.

 

Súčasťou výbavy nového modelu Hyundai KONA N je 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT s dvoma samostatnými spojkami v olejovom kúpeli, čo prispieva k lepšiemu zrýchľovaniu a rýchlejšiemu preraďovaniu smerom nahor. Spojky v olejovom kúpeli majú aj lepšie chladenie. Automobilka Hyundai prvý raz predstavila technológiu N DCT v modeli VELOSTER N dostupnom na trhoch v Severnej Amerike a v Kórei a dostala sa aj do nového modelu i30 N. V tomto prípade išlo o výsledok dôležitej spätnej väzby od komunity Hyundai N. Prevodovku N DCT dostanú aj všetky verzie modelu KONA N.

 

Prevodovka N DCT prináša exkluzívne funkcie zamerané na vysoký výkon, ktoré vyčaria vodičom úsmev na tvári: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift. Tieto prvky zlepšujú schopnosti vozidla tým, že na radenie prevodových stupňov používajú špeciálny softvér.

 

N Power Shift (NPS) sa spúšťa v momente, keď vozidlo zrýchľuje s viac ako 90 percentami výkonu. Obmedzuje sa zníženie krútiaceho momentu pri radení smerom nahor, aby sa na kolesá dostalo čo najviac výkonu. Zvyšuje sa radosť z jazdy a pridáva sa pocit zatlačenia pri radení vyšších stupňov. Športový výkon podčiarkuje sprievodný strieľajúci zvuk z výfukového potrubia. Pokiaľ sa NPS používa spolu so systémom Launch Control dokáže nový model KONA N zrýchliť z 0 na 100 km/h za iba 5,5 sekundy. NPS sa aktivuje iba v režimoch N alebo Custom.

 

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd zvýši výkon motora a prevodovky DCT. Pre maximálne zrýchľovanie dokáže vozidlo podradiť priamo až na najvhodnejší rýchlostný stupeň. Na aktiváciu musí vodič stlačiť špeciálne tlačidlo na volante. Na prístrojovej doske sa následne rozbehne odpočítavanie, ktoré zobrazuje, koľko sekúnd bude táto funkcia k dispozícii. Po skončení prísunu zvýšeného výkonu musí vodič na opätovné použitie funkcie počkať aspoň 40 sekúnd. Funkcia umožňuje vodičovi po stlačení jedného tlačidla využiť plný potenciál vozidla – napríklad keď sa snaží o dosiahnutie najlepšieho času na okruhu. Taktiež ju môže využiť pri predbiehaní či počas pripájania sa do jazdného pruhu na diaľnici.

 

N Track Sense Shift (NTS) upravuje adaptívne radenie prevodových stupňov pre jazdu na okruhu a umožňuje, aby sa vodič viac sústredil na riadenie. Rozpoznáva, keď sú podmienky ideálne na dynamickú jazdu na okruhu a aktivuje sa automaticky. Vozidlo dokáže na základe údajov z motoršportu spojených s prejavmi vodiča zaradiť ideálny stupeň a v športových podmienkach nastaviť momenty preradenia tak, aby vodič podal optimálny výkon ako profesionálny pretekár.

 

Na rozdiel od vozidiel s tradičnými automatickými prevodovkami, vo vozidlách Hyundai s N DCT si vodič môže vypnúť funkciu pomalého rozjazdu Creep off. Po vypnutí tejto funkcie a zaradení voliča prevodovky do polohy D, sa vozidlo po pustení pedála brzdy nezačne pomaly samovoľne rozbiehať. V závislosti od vodiča sa táto funkcia určená na okruhy môže používať aj na zvýšenie komfortu a

pohodlia. Funkcia sa zapína a vypína cez individuálne nastavenia N.

 

Nový model KONA N s prevodovkou N DCT umožňuje vodičovi prepnúť do manuálneho režimu a meniť prevody pomocou radiacich páčok alebo voliča prevodovky. Radiaci softvér nepoužíva možnosť automatického preradenia rýchlostného stupňa po dosiahnutí obmedzovača otáčok. Vodič tak môže v prípade potreby a pre svoj športový zážitok dlhšie využívať pásmo maximálnych otáčok.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode