Škoda Octavia Combi RS získala prestížne ocenenie Golden Steering Wheel 2024 v kategórii automobilov strednej triedy. Čitatelia odborného nemeckého časopisu Auto Bild a najpredávanejšieho nemeckého týždenníka Bild am Sonntag najskôr vybrali športový vrcholný model najpredávanejšieho modelového radu značky Škoda ako jedného z troch finalistov spomedzi 16 vozidiel v tejto kategórii. Odborná porota týchto troch finalistov podrobila náročnej testovacej jazde na nemeckom pretekárskom okruhu Lausitzring. Toto víťazstvo znamená pre značku Škoda už deviaty titul Golden Steering Wheel. Ocenenie na slávnostnom ceremoniáli v Berlíne prevzal predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.
Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, hovorí: „Škoda sa vždy snaží dať svojim zákazníkom viac, než očakávajú, a toto významné ocenenie od čitateľov časopisov Auto Bild a Bild am Sonntag, ako aj odbornej poroty, je odrazom týchto ambícií. Som za to vďačný. Náš bestseller Octavia je skutočnou ikonou našej značky a trvalo boduje vďaka typickým prednostiam značky Škoda: sú to priestrannosť, praktickosť a vynikajúci pomer ceny a výkonu. Vďaka týmto vlastnostiam sa Octavia Combi stala v minulom roku a v prvej polovici roku 2024 najpredávanejším kombi v Európe. Štvrtá generácia modelu pokračuje v tejto ceste, pričom Octavia Combi RS je najšportovejšou verziou. Je mi cťou, že som s ňou mohol prísť na pódium pre udeľovanie cien!“
Octavia Combi RS zvíťazila nad 15 konkurentmi
Tento rok sa o jedno z prestížnych ocenení Golden Steering Wheel uchádzalo 78 nových vozidiel. Každá automobilka mohla nominovať až tri modely. Čitatelia časopisov Auto Bild a Bild am Sonntag potom rozhodli, ktoré z nich sa napokon dostanú do finále a postúpia do testovacích jázd odbornej poroty na okruhu Lausitzring. Vozidlá súťažili v siedmich rôznych kategóriách. V kategórii automobilov strednej triedy bolo 16 nových modelov. Škoda Octavia Combi RS čitateľov oslovila svojou dobre vyladenou celkovou koncepciou vozidla a postúpila tak do finále na okruhu Lausitzring. Počas náročných testovacích jázd zaujala športová vrcholná verzia najpredávanejšieho modelového radu svojimi jazdnými vlastnosťami aj 21-člennú porotu zloženú z pretekárov, novinárov a známych osobností. V porote boli napríklad majster sveta v rallye Sébastien Ogier a legenda motoristického športu, bývalý jazdec formuly 1 a víťaz Le Mans Hans-Joachim Stuck. Vozidlá získavali body v mnohých kategóriách, ako je napríklad účinnosť bŕzd, zrýchlenie, agilita, riadenie a mnohé ďalšie.
Škoda Octavia Combi RS: Úspešný celkový koncept vozidla potešil čitateľov i zákazníkov
Octavia Combi RS ponúka výkon 195 kW (265 k). Je vybavená sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h. Preplňovaný benzínový štvorvalec pochádza z generácie EA 888. Vrcholná verzia bestselleru značky Škoda, ktorého sa doposiaľ predalo viac ako 7 miliónov kusov, sa vyznačuje čiernymi dizajnovými prvkami karosérie a špecifickým interiérom RS. Výbava zahŕňa Matrix-LED predné svetlomety, vyhrievané športové sedadlá a moderný infotainment systém vrátane chatbota ChatGPT, ktorý rozširuje funkcie hlasovej asistentky. Octavia Combi RS ponúka vynikajúci pomer ceny a úžitkovej hodnoty a je vhodná ako komfortné fleetové vozidlo i ako všestranný rodinný automobil.
Deviate ocenenie Golden Steering Wheel pre značku Škoda
Prvé ocenenie Zlatý volant udelil Bild am Sonntag v roku 1976. Od roku 2009 udeľuje toto ocenenie nemecký týždenník spolu s automobilovým časopisom Auto Bild. Pre spoločnosť Škoda Auto je tohtoročný úspech vozidla Octavia Combi RS už deviatym ocenením v tejto automobilovej súťaži. Prvé ocenenie Golden Steering Wheel pre značku Škoda získala prvá generácia modelu Fabia v roku 1999 a jej nástupca tento úspech zopakoval v roku 2007. Druhá generácia modelu Octavia zvíťazila v roku 2004 a druhá generácia modelu Superb získala toto ocenenie v roku 2008. V roku 2017 porazil konkurenciu model Karoq a v roku 2019 získal prestížne ocenenie Kamiq. V roku 2021 získal cenu Golden Steering Wheel model Enyaq a o rok neskôr aj jeho kupé verzia Enyaq Coupé RS.