Šikovné na parkovanie

03.11.2012 20:44

 

Tanečníčka, trénerka, choreografka a rozhodkyňa Katarína Štumpfová si zajazdila mestské vozidielko Peugeot 208 a podelila sa so svojimi motoristickými skúsenosťami

Venujete sa Katka ešte profesionálnym tanečným súťažiam?

 Súťaže už netancujem, ale profesionálnemu tancovaniu áno. Samozrejme ak tanec berieme ako profesiu, tak sa tým živím.V divadle Nová scéna sme rozbehli tanečnú šou Just Dance- Dobrý večer, Broadway!, ktorej som autorkou.  Okrem toho máme s Matejom Chrenom tanečnú školu DanceCool.

Aký cieľ máte vytýčený v blízkej budúcnosti?

Chcela by som s mojou show účinkovať aj v zahraničí. To je cieľom do najbližších rokov. Rozbehli sme s Matejom tanečnú školu a budúci rok ma čakajú štátnice na univerzite. Študujem masmediálnu komunikáciu. Štúdium beriem ako hobby a pritom rozvíjam mozgové závity. Predtým som študovala na Ekonomickej univerzite, ale kvôli tancu som ju nedokončila.

Aká ste vlastne šoférka?

Som dobrá šoférka, pretože nejazdím rýchlo a neporušujem dopravné predpisy.  Zdá sa mi, že sú to zbytočne vyhodené peniaze za pokuty. Dostala som dohromady tri pokuty v živote. Dve za telefonovanie a jednu za rýchlosť. V správach veľakrát vidím, aké bizarné nehody sa stávajú kvôli rýchlosti a preto sa radšej neponáhľam.

Na akom autíčku jazdí sympatická tanečnica?

Jazdím na Renaulte Clio, ktorý mám už dva roky. Prišlo mi tak pod ruku, nie som veľmi typ, ktorý sa vyzná v autách. Moje prvé auto bol maminin Peugeot 207. Mám radšej také menšie autá ako je 207 a 208 aj kvôli ľahšiemu parkovaniu.

Takže máte citový vzťah k svojmu autu alebo?

Mám rada svoje auto, ale bližší vzťah k autám nemám. Videla som raz obrázok, že uprataná izba u ženy a bordel v izbe u muža. A  naopak - bordel v aute u ženy a upratané auto u muža. Toto určite platí vo všeobecnosti. S tým sa stotožňujem, lebo to platí aj pre mňa. Ráno sa balím na tri miesta a veľakrát môj kufor vyzerá tak, že tam mám veci do fitka, na tanečný tréning, vystúpenie. Vyzerá to ako keby som cestovala na dva týždne. To som ja.

Dážď, poľadovica, sneh...So zlými  poveternostnými podmienkami nemáte problém?

Minulý rok sme s Maťom havarovali, keď sme išli z jedného vystúpenia z Tatier. Vtedy v ten deň začala zima. Neodhrnuté cesty, hotové klzisko a dostali sme sa do šmyku. Mali sme však šťastie v nešťastí a nikomu sa nič nestalo.

Čo tma? Niektorí vodiči radi jazdia v noci?

 Po tme rada jazdím, ale dávam väčší pozor ako cez deň.  Zo súťaží som často jazdila v noci a neprekážalo mi to. Sú prázdnejšie cesty a môžete rozmýšľať alebo si naopak vyčistíte hlavu.

S dopravnými značkami sa kamarátite?

Zákaz zastavenia a zákaz státia si stále mýlim. To sú dve značky, ktoré sa mi pletú a neviem si ich zapamätať, ale inak v pohode.

Ste muzikálna v aute?

Spievam v aute, počúvam rádio a hudbu po celý deň. Aj hovorené slovo na staniciach, kde sú vtipní moderátori.

Kde najďalej ste šoférovali a v ktorej krajine máte najviac motoristických zážitkov?

Najďalej som odšoférovala do Srbska a dva roky som žila na juhu Talianska. Oni sú tam ako z iného sveta a musíte tam byť ostražití. Nedodržujú predpisy, a ich temperamentná jazda tomu nasvedčuje. Kto sa prvý natlačí, toho musia pustiť. Tam som sa vycvičila, ale v centre mesta sa ide pomaly a vodiči rešpektujú chodcov.

Čo ste sa tam naučili z bežnej premávky?

Na kruhovom objazde Taliani dávali prednosť zprava a v kruhu stáli autá. Keď som sa po dlhom čase vrátila na Slovensko, stávalo sa mi, že som sa vrhla do kruhu bez toho aby som dala prednosť a ledva som to ubrzdila. Sila zvyku.

Talianski policajti vás niekedy pokutovali?

Zastavili ma iba raz a chceli vidieť môj občiansky preukaz, lebo som vyzerala v ich očiach príliš mlado. Dievčatko s copíkmi. Chceli si len overiť moju totožnosť, a či mám 18 rokov.

Je nejaké auto, ktoré si vás svojím dizajnom získalo?

 Mini Cooper sa mi páči. Nesnívam o ňom, ale keď si budem chcieť kúpiť auto tak to bude práve toto.

Ako sa vám páčil benzínový Peugeotík  208 1,2 VTi?

Malé športové vozidielko do mesta! Modrá farba s bielymi diskami sa mi páčila a na aute naozaj podčiarkla francúzsky šarm. Vonkajšok auta upúta modernosťou, ale typickým espritom tejto značky. Pripadá mi menšie ako predchádzajúci model dvestosedmičky. Cítiť z neho takú ľahkosť aj v interiéri a pri šoférovaní. Elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá mi zabezpečovali dobrý výhľad z auta. Malý volant sa dobre držal a 5-stupňová manuálna prevodovka sa dobre preraďovala, aj keď sa mi zdali dlhšie dráhy radenia. Benzínový trojvalcový motor na jednadvojku veľmi dobre reagoval, aj pri zrýchľovaní ma prekvapil výbornou akceleráciou a v zákrutách som sedela dobre a nevykláňalo ma. Vtedy som mala takú istotu v riadení a dôvere tomuto modelu. Interiér bol vo vnútri auta jednoduchý, ale prehľadný. Priestoru na sedadlách bolo dostatok a kufor (285 l) je naozaj dostačujúci nielen na nákupy, ale aj na vystúpenia a výlety by mi postačoval. Dokonca sklopením zadných sedadiel sa objem kufra zväčší. Naozaj zvonku male auto, ale vo vnútri priestranné  aj pre zadných pasažierov, ktorí sa pohodlne usadia pri dlhšej jazde. Dvestoosmičku okrem seba by som odporučila aj mužom, ktorí majú radi túto značku a často parkujú v meste. V tom je dvestoosmička jednoznačne vyhovujúca menej zdatným  cúvajúcim vodičom. A ak je pravda, že priemerná spotreba je niečo cez 4,5 l/100 km, tak úspornosť tohto modelu je dobrým faktom pri jeho kúpe aj z ekonomického hľadiska.

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode