Sajfa spolu s ďalšími influencermi a O2 odkazuje Slovákom: “Nebuďte piráti!“

10.04.2019 13:25

Sajfa išiel s kožou na trh

Sajfov livestream za volantom spustil dôležitú kampaň, ktorá u mnohých Slovákov vyvolala spočiatku negatívne emócie. Povedzme si však úprimne, koľkí z nás telefón za volantom používajú tiež? Štatistiky a prieskumy jasne poukazujú na to, že väčšina z nás sa pomerne často počas jazdy s telefónom „hrá“. Sajfa, ako budúci otec, si plne uvedomuje svoju zodpovednosť a  išiel doslova s kožou na trh, aby upozornil na tento nebezpečný problém dnešnej doby.

Táto téma sa týka 99 % z nás, ľudí, ktorí denne šoférujeme a žiaľ, až príliš veľa svojej pozornosti venujeme displeju telefónu a nie priamo šoférovaniu. Pozor, nejde len o telefonovanie , ale ide predovšetkým o písanie a sledovanie sociálnych sietí priamo za volantom. Je to nebezpečné a ja sám som si uvedomil, že s tým musím skoncovať, aby sa náhodu nestalo ešte niečo horšie,“ hovorí Sajfa.

Vedeli sme, že na to, aby sme vyvolali diskusiu medzi ľuďmi, ich potrebujeme naozaj zaujať. Ľudia si, prirodzene, viac všímajú “prešľapy“ známych ľudí a majú väčšiu tendenciu na ne priamo reagovať a diskutovať o nich. Keďže je telefón za volantom čoraz častejšou príčinou vážnych dopravných nehôd, chceli sme túto tému medzi ľuďmi otvoriť . Sme radi, že s nami Sajfa do kampane išiel ako hlavný ambasádor a ustál všetky tie negatívne komentáre a mediálny tlak,“ hovorí Lucia Petrášová, vedúca marketingovej komunikácie O2 Slovakia.

Nebuď pirát

Úvodná časť kampane bola zakrytá rúškom tajomstva a vedelo o nej iba zopár ľudí. Do poslednej chvíle nikto nevedel, či kampaň niekto odhalí.

Do kampane O2 boli zapojení viacerí poprední influenceri. Tých sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu, ktorý si pred kampaňou nechala vypracovať spoločnosť O2, vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil popri šoférovaní oveľa častejšie ako starší šoféri (46 a viac rokov).

Každý influencer zohrával v kampani svoju úlohu. Mohli by sme povedať, že boli rozdelení na dva tábory. Jedni poukazovali na nebezpečné telefonovanie za volantom všeobecne, ďalší sa vyjadrovali priamo k Sajfovmu livestreamu a pokute, čím burcovali ľudí k ďalšej diskusii o tejto problematike. Medzi komentármi môžeme nájsť rôzne vyjadrenia, ktoré poukazujú napríklad na nízku výšku pokuty, správny prístup Polície Slovenskej republiky a, samozrejme, najmä na nezodpovedné šoférovanie.

Dôležitá je motivácia

O2 sa rozhodlo na problém nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádzajú preto s rozšírením aplikácie O2 Extra výhody o navigáciu Sygic, ktorá je zadarmo dostupná pre všetkých O2 zákazníkov. Okrem navigovania aplikácia sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom. Dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.

Aplikácia podľa týchto kritérií vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 metrov zobrazí skóre od 0 do 100. Pokiaľ vodič bude jazdiť celý mesiac zodpovedne, so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať mesačne 1 GB dát. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu alebo použije takzvaný free ride mode, kde cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 kilometrov, získa 1GB dát zadarmo.

O2 odstráni bill- a bigboardy popri cestách

O2 chce ísť ešte ďalej a od februára tohto roka neobsadzuje veľké reklamné plochy popri cestách.  Rozhodli sme sa v rámci zodpovedného prístupu neumiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, pretože taktiež môžu významným spôsobom vplývať na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dodáva Lucia Petrášová z O2.

Viac informácií o iniciatíve Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode