S ako Superman

26.04.2015 19:13

Štyri prepojené kruhy, famózny športový dizajn, vypulírovaný ako na módnu prehliadku a obutý do dvadsať palcových nízkoprofilových gúm. Tak tento fešák už netrpezlivo čakal na parkovisku na náš príchod. Nádherný dvojtonový koráb Audi A6 triedy S-Line ma uchvátil na prvý pohľad. Vycibrený klenot z dielne Audi je pastvou pre oči vo všetkých smeroch. Dokonalé tvary, oblé sexy línie, mohutná chrómovaná maska chladiča a z brusu nová grafika svetiel dodáva autu punc luxusu. Už základná verzia dostala bixenóny a za príplatok sú k dispozícií LED-ky. Zaujímavosťou zadných svetiel je úzky prúžok diód, ktorý sa postupne rozsvecuje od stredu auta smerom von a pri spustení smeroviek vytvárajú príjemný efekt.

Je načase pozrieť sa do vnútra. Interiér ako vždy nesklame. Vďaka svojím rozmerom sa limuzína prezentuje veľkorysým priestorom s maximálnym komfortom, na aký sme u tejto značky zvyknutí. Pohodlné kožené sedadlá majú vynikajúcu ergonómiu a aj pri dlhšej jazde si váš chrbát sťažovať nebude.V prednej časti je priestoru na nohy a hlavu neúrekom a to sa týka aj pasažierov sediacich vzadu. Kožený trojramenný multifunkčný volant má primeranú veľkosť a svojou hrúbkou vám sadne do rúk ako uliaty. Ovládače sú kompaktne rozložené a pri manévrovaní volantu vôbec nezavadzajú. Pod volantom ľavej strany sa nachádza ovládač tempomatu s jednoduchou obsluhou. Veľmi sa mi páčili klasické budíky s analógovými ukazovateľmi. Jasne čitateľná grafika s potrebnými údajmi pre vodiča, žiadne zbytočnosti.

Ako som spomínal všetko je vyrobené z kvalitného materiálu, umiestnenie ovládačov a ich ovládanie je na špičkovej úrovni. Škoda len, že tlačítko na štartovanie auta musíte hľadať na strane spolujazdca. Perličkou je veľký dotykový 8-palcový farebný TFT displej, ktorý sa po naštartovaní pekne pred vami vysunie. Skúšal som aj MMI navigáciu s dotykovým displejom MMI touch a fungovala na jednotku. Veľkolepý priestor sa dá využiť aj na hudobný zážitok. Systém Bose Surrond Sound dodávaný so 14 reproduktormi s brilantnou zvukovou kulisou, tak to je naozaj peck! Čistý zvuk si vychutnáte do takej miery, že pri príchode do cieľa, sa vám nebude chcieť vystúpiť. Po otvorení piatych dverí batožinového priestoru som ocenil jeho veľkosť a 530 litrov je viac než dosť. V pohode tam vojde batožina na predĺžený víkend alebo dovolenku.

Trojlitrový naftový motor ma nadchol svojou dynamikou a výbornou akceleráciou. Kombinácia priameho vstrekovania s preplňovaným turbodúchadlom z neho robí priam formulu. Tomu aj napovedá zrýchlenie z 0/100 km/h za strhujúcich 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť 250 km/h. Paráda! Skvelo je odhlučnený a v kabíne ho takmer nepočuť. Motoru robí spoločnosť sedem stupňová automatická prevodovka S tronic. Prevodové stupňe plynulo a hladko zapadajú podľa otáčok motora a žiadne zadrhávanie ani hučanie nás počas jazdy nesprevádzalo.Podvozok zaručuje adekvátne pohodlie, plynulo tlmí nerovnosti našich ciest a aj pri rezaní ostrých zákrut výborne drží stopu.

Treba povedať, že nové Audi A6 vyzerá ako vždy skvelo a jazdí skvelo. Páťmetrová limuzína je stavaná na kvalitné cesty a dokáže vám spríjemniť chvíle za volantom. Stačí len vyraziť a množstvo upierajucich očí hľadiac na vás s obdivom vám potvrdí, že sedíte v tom správnom aute.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Audi A6 3,0 TDI Quattro  
 Zdvihový objem cm3     2967
Max. výkon v kW (k) pri 1/min  200/272/3500-4250
Max. krútiaci moment v Nm pri 1/min  580/1250-3250
Maximálna rýchlosť v km/h     250
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h  5,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)  5,9/4,6/5,1
Cena test. modelu s DPH  97 757 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode