Rodinné eso

25.12.2012 10:46

 

Berco Balogh si vyskúsšal nový model Kie´ceed a podelil sa s nami o motoristické zážitky

Aké nové hudobné projekty vám momentálne vyšli?

V novembri nám spolu s Lubošom Šramkom vyšiel v hudobnom Fonde album Jazzonance – savoy stories. Verím, že bude pre fanúšikov jazzu prínosom.

Čo si myslíte o legendách POPU a jeho význame?

V prvom rade je to poučný a informačný význam pre tie skôr narodené generácie! Dobrá muzika a kvalitný interpret prežíva dlhé obdobie. Prvé diely boli celkom fajn, ale tie ďaľšie sa už potom preklopili skôr na českú scénu, čo je trošku mimo, keďže je to slovenská relácia a mnoho slovenských spevákov ostalo opomenutých, ale to už nechám na čitateľa nech si to zhodnotí sám.

Aký je Berco za volantom a koľko má najazdenych kilometrov?

Za volantom som dosť impulzívny a v premávke hneď hodnotím čo sa deje. Snažím sa jazdiť ohľaduplne a dodržiavam zásadu, že netreba sa až tak ponáhľať, lebo na prvom semafore sa všetci aj tak stretneme. Myslím na mnohé „myšičky“. Najazdených mám 600000 km.

Aké bolo vaše prvé a posledné auto?

Moje prvé auto bol Favorit 136 GLS a teraz mám Hyundai Santa Fe.

Čo by ste zmenili na našich cestách?

Na našich cestách je toho veľa čo sa dá zmeniť. To mi dá za pravdu mnoho vodičov, ale problémom zostáva diaľnica. Už 20 rokov to kompetentní nedokázali dotiahnuť. Narážam na problém s diaľnicou BA-Košice alebo problém neprejazdnosti úseku Šamorín-BA, či tri pruhy na úseku diaľnice BA-Trnava. K tomu nebezpečná jazda bez odstavného pruhu, tak to ste nikde nevideli v rámci ciest EU! A tak by som mohol ďalej pokračovať...

...a čo nemáte rád na vodičoch?

Nemám rád, keď niektorí vodiči ukazujú silu a svoju „zručnosť“ na prepchatej ceste v meste. Auto je auto a nie detská hračka! Denne všetci čítame tie smutné správy o vyhasnutých životoch na cestách.

Za volantom dlhej trasy zvyknete si urobiť pauzu?

Na cestách zvyknem po dvoch hodinách jazdy zastať a ísť na kávičku alebo sa len tak „popreťahovať“, či som unavený alebo nie! Počúvam v rádiu stanice, ktoré informujú o dopravnej situácii, prípadne kde merajú. 

Máte nejaké špeciálne motoristické zážitky na cestách vášho života? 

Zaujímavou skúsenosťou z jazdenia po Škandinávii som mal neúrekom, pretože som tam pôsobil 4 roky. V prvom rade to boli nervy, kým som si zvykol na naloďovanie áut na trajekt. U nich bežný jav, ktorý je aj časť výučby v tamojších autoškolách. Prvé otázky domorodcov boli, ako som to zvládol. Taký ujo vás naviguje posunkami a vôbec ho nezaujíma či tomu rozumiete alebo nie. Treba sledovať situáciu, ktorá je pred ním, aby nezahatal plynulosť, lebo utŕži hneď hanbu vytrubovaním za ním stojacou kolónou.

Jazdí sa v Škandinávii väčšinou na snehu. Na čo netreba zabudnúť?

Nezabudnúť na používanie reťazí a samozrejme špeciálnych slnečných okuliarov. Bežné nestačia, preto ak tam na snehu dlhšie jazdíte a vidíte samé biele plochy a slnko svieti tak silno, že bežné okuliare nepomáhajú a dochádza k tzv. bielej tme. Na ilustráciu, keď idete po ceste tak dve hodiny a z každej strany vidíte 3-metrový snehový val a slnko vám neustále svieti, tak zaručene si musíte dať pauzu, lebo môžu vzniknúť klaustrofobické situácie.

Kde sa vám páčilo tak, že by ste tam radi jazdili na cestách?

Vo Švajčiarsku je to ako v rozprávke. Cesty majú označené a na každom rohu je pumpa a reštaurácia! Vodiči dodržiavajú predpisy. Ich policajti aj diaľniční sú totiž chlapci neoblomní, takže treba rešpekt. U nás mám skúsenosť, že sú policajti slušní, ak je spätná väzba. Pokuty za rýchlosť som platil v minulosti, ak som sa ponáhľal z jednej akcie na druhú. Dnes to už nepreferujem, lebo pre mňa je dôležité prísť v poriadku domov.

Dúfam, že vážne nehody vás obchádzali?

Za 25 rokov ma vážne nehody obchádzali, ale nedá mi nespomenúť jednu kurióznu situáciu. Jazdil som na Škode Favorit a v roku 1995 som spolupracoval s Freddys dance groupe. Boli sme na pracovnom výjazde v Tatrách a keď sme sa vracali naspäť do Bratislavy, tak sme sa na ceste stratili. Mne sa ukázala tankovacia kontrolka, že treba ísť na pumpu, ale peňaženku som nemal. Nejaké peniaze sme s posádkou auta nazbierali a niečo dotankovali. Nakoniec mi odišlo auto inak! Freddy ma ťahal na lane, ktoré povolilo a hák mi rozbil čelné sklo a bolo! V Bratislave však stopovala policajná hliadka a Freddy ju neskoro zaregistroval a nabúral do nich. Nakoniec autá išli do servisu a my sme dostali len pokutu. Koniec príbehu bol, keď som si auto zo servisu doviezol, tak mi ho na druhý deň ukradli!

Nová Kia´ceed vás zaujala?

Kiu´ceed sme testovali s dieselovým a benzínovým motorom, ktorý bol tichý pri oboch objemoch. Ak bolo treba zrýchliť, tak kone zaúradovali. Zvonku aj zvnútra pôsobila elegantne a dá sa povedať, že už tieto nové modely začínajú konkurovať prémiovým značkám. Nový ceed je rodinné autičko vhodné aj pre muzikantov, ktorí často vozia rozmerné naklady. Vo vnútri je úplne prehladné a vypracovanie je z dobrých materiálov. Čo mne občas vadí, tak je priveľa budíkov a ovládačov elektroniky, pretože niekedy som už dezorientovaný, kde čo je a na čo. Verím, že je to len cvik, kým si vodič zvykne. Nová Kia´ceed je vo svojej triede  nielen pekná, pohodlná, ale aj za primeranú cenu. Určite tí, ktorí sa nad týmto modelom zamýšľajú, tak kúpu vôbec neoľutujú. Takým esom by som ani ja nepohrdol.

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

 

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode