Rodinná pohoda
07.07.2024 16:57
V minulom roku Renault predstavil už šiestu generáciu modelu Espace. Pôvodne by sme ho mohli zaškatuľkovať s čistým svedomím do kategórie rodinného MPV. Osobne som mal kvôli všestrannosti a využiteľnosti tento segment rád, ale najnovšia generácia modelu Espace narástla natoľko, až sa prehupla do kategórie SUV. Už prvý pohľad nám pripomína Renault Austral, z ktorého vychádza, ale je podstatne dlhší.
Vďaka vyvýšenému posedu a dostatočnému priestoru na nohy a v oblasti hlavy sa pohodlne odvezú piati dospelí ľudia. Vzadu, v kufri sú síce dve výklopné sedadlá, ale tie sú skôr núdzové. Ak sú vyklopené, batožinový priestor je obmedzený na 159 litrov, no po ich sklopení sa razom zmení na 581 – 677 litrov v závislosti od polohy sedadiel v druhom rade, ktoré sú dĺžkovo nastaviteľné. Cestujúci sa môžu počas jazdy pokochať výhľadom cez pevnú panoramatickú strechu, akurát tu by mohol Renault zapracovať na detailoch, lebo pri jazde po diaľnici je počuť trochu aerodynamický hluk, čo by mohlo niektorých trošku rušiť.
O pohon sa stará trojvalcový benzínový motor, čo sa môže zdať nedostatočné vzhľadom na veľkosť a hmotnosť (1773/2360 kg), ale v spolupráci s elektromotormi je dostatočne dynamický. O prenos sily sa starala plne automatická prevodovka. Pri spolupráci všetkých troch častí som cítil, že pri prepínaní režimov z elektriky na benzín, tak autom občas mierne trhlo, a keď motor pracoval v režime, že dobíjal batériu, tak sa prenášali vibrácie do celého auta.
Na druhej strane systém natáčania zadných kolies 4CONTROL zabezpečoval prekvapivo dobrú stabilitu v zákrutách a aj ľahké manévrovanie v uličkách. Vodičovi je k dispozícii veľký stredový displej s multimediálnym systémom open Rlink, ktorý funguje na báze Googlu a má nainštalovaných až 50 aplikácií. Ovládanie je intuitívne a nerozptyľuje počas šoférovania. O kvalitné počúvanie počas jazdy sa postarala kvalitná súprava harman kardon s 12 reproduktormi. Inak Espace je elegán a pre každú rodinu je využiteľný hlavne priestorovo, variabilne, ale aj dynamicky vzhladom na objem motora a vyššiu hmotnosť. Naozaj sme boli milo prekvapení.
Renault Espace E-TECH full hybrid |
|
Zdvihový objem cm3 |
1199 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
96 / 4500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
205/1750 |
Objem batožinového priestoru dm³ |
159/677/1714 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
8,8 s |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
5,9 |
Cena testovaného modelu |
48950,- |
Text: Martin Solár
Foto: Alena Chorvátová
Text: Martin Solár
Foto: Alena Chorvátová