RENAULT RAFALE E-TECH 4X4 300 K: KNOW-HOW RENAULT S ODBORNÝMI ZNALOSŤAMI SPOLOČNOSTI ALPINE

17.05.2024 22:01

  • Rafale E-Tech 4x4 300 k je nová plug-in hybridná pohonná jednotka s výkonom 300 koní.

  • Trakčná batéria motora E-Tech 4x4 s výkonom 300 k disponuje značnou kapacitu 22 kWh 
    a ponúka dojazd až 100 km (WLTP*) v 100 % elektrickom režime.

  • Elektromotor na zadnej náprave poskytuje dodatočný výkon. V spojení s pokročilým systémom 4Control má Rafale E-Tech 4x4 300 k schopnosť riadiť a poháňať zadné kolesá.

  • Verzia Atelier Alpine sa odlišuje od zvyšku ponuky farbou karosérie Bleu Sommet Satin, plávajúcim spojlerom vo farbe Etoilé Black, špeciálnymi 21-palcovými diskami kolies "Chicane" a podvozkom so špecifickými nastaveniami vyvinutým v spolupráci s Alpine 

  • Verzia Atelier Alpine predstavuje nové inteligentné adaptívne tlmiče spolupracujúce s novou prediktívnou kamerou.

  • Rafale E-Tech 4x4 300 k bude k dispozícii v dvoch verziách, Esprit Alpine a Atelier Alpine, a do predaja sa dostane na jeseň 2024.

Renault odhaľuje najvýkonnejšiu verziu Rafale: Renault Rafale E-Tech 4x4 s výkonom 300 koní. Nová plug-in hybridná motorizácia, ktorá je výsledkom všetkých skúseností značky a vášne jej tímov, ponúka to najlepšie z oboch svetov, spaľovací aj elektrický, s preferenciou každodennej elektrickej jazdy. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je viac než len vysoko výkonná motorizácia. Je dokonale v súlade s dobou a je mimoriadne úsporná s dojazdom až 1 000 km (WLTP*). Pridaním elektromotora na zadnú nápravu získa vlajková loď značky trvalo aktívny pohon všetkých kolies. Rafale E-Tech 4x4 300 k sa môže pochváliť vynikajúcimi technologickými a bezpečnostnými prvkami, ako aj optimálnou trakciou a priľnavosťou na ceste za každých okolností.

Verzia Atelier Alpine posúva hranice dokonalosti z radosti z jazdy ešte ďalej vďaka spolupráci so špecialistami Alpine. Vyladenie podvozka inžiniermi Alpine a inteligentné aktívne tlmiče zabezpečujú, že Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k Atelier Alpine má prvotriedne jazdné vlastnosti a ponúkne radosť z jazdy.

 

  1. Prvotriedna pohonná jednotka

 

Nekompromisný výber technológií 

 

Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4x4 s výkonom 300 koní bola navrhnutá na technickom základe plne hybridného pohonného ústrojenstva E-Tech s výkonom 200 koní, doplneného elektromotorom na zadnej náprave a trakčnou batériou s kapacitou 22 kWh. Vďaka tomu má Rafale 100 % elektrický dojazd až 100 km (WLTP*).

 

Kombinácia spaľovacieho motora, troch elektromotorov a batérie, riadená technológiou E-Tech, ponúka výkon až 300 koní a neustále optimalizovanú účinnosť, čím poskytuje najlepší pomer výkonu a účinnosti na trhu. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je stanovená na 0,7 l/100 km a vďaka účinnosti spaľovacieho motora a vysokej kapacite batérie zostáva po vybití akumulátora na hodnote 5,8 l/100 km (čaká sa na certifikáciu WLTP). 

 

Plug-in hybridná motorizácia

Pod kapotou sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvýšilo výkon na 110 kW alebo 150 k (v porovnaní s 96 kW alebo 130 k vo verzii E-Tech na 200 k) a krútiaci moment na 230 Nm (v porovnaní s 205 Nm). Týmto zmenám je prispôsobená aj multimód

ová bezspojková prevodovka.

 

K tomuto spaľovaciemu motoru sú pripojené tri elektromotory (2 hlavné a 1 vedľajší) s kombinovaným maximálnym výkonom 300 koní:

 

- hlavný elektromotor na prednej náprave s výkonom 50 kW (70 k) a krútiacim momentom 205 Nm.

- druhý hlavný elektromotor trvalo spojený so zadnou nápravou s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm. 

- Sekundárny elektromotor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm.

Pri dynamickej jazde využíva kombinácia motorov svoj plný potenciál a dosahuje nasledujúce výkonnostné hodnoty: 

 

  • z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (v porovnaní s 8,9 sekundy v prípade plne hybridného modelu E-Tech s výkonom 200 k).

  • z 80 na 120 km/h za 4,0 sekundy (v porovnaní s 5,6 sekundy v prípade plne hybridného modelu E-Tech s výkonom 200 k).

  • 1 000 metrov z miesta za 26,9 sekundy

Elektrický pohon zabezpečujú dva hlavné motory poháňané lítium-iónovou batériou s kapacitou 
22 kWh/400 V. Sekundárny elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) spúšťa spaľovací motor, zabezpečuje radenie automatickej multimódovej prevodovky a pomáha dobíjať batériu.

 

Pri maximálnom nabíjacom výkone 7,4 kW (32 A) trvá úplné nabitie batérie: 

  • 2H10 od 0 do 80%.

  • 2H55 z 0 na 100%

 

"Rafale stojí na križovatke dvoch historických línií Renault. Na jednej strane zahŕňa svoje športové dedičstvo s vysoko výkonnými modelmi, ako sú R21 Turbo a Safrane Baccara Biturbo, a na druhej strane svoje dedičstvo inovácií s konceptmi, ako sú MPV, turbo a hybridné motory E-Tech. »

 

Grégory Launay, vedúci predaja Renault Rafale

 

  1. Atelier Alpine: koncentrácia technológií Alpine a Renault

 

Všetky skúsenosti Alpine v jedinečnom podvozku

Okrem výbavy Esprit Alpine, ktorá je spoločná aj pre plne hybridný model E-Tech s výkonom 200 koní, je Rafale E-Tech 4x4 300 k ponúkaný v novom variante výbavy Atelier Alpine. Tento výstižný názov zdôrazňuje špičkový zážitok, ktorý Renault prináša do Alpine. 

Výsledkom tejto fúzie je stupeň výbavy "Atelier Alpine", ktorý je k dispozícii za volantom Renault Rafale. Podvozok verzie Atelier Alpine optimalizovalo viac ako tucet špecializovaných inžinierov Alpine na: 

  • vývoj špecifických dielov: tlmiče, pružiny, dorazy, predné a zadné stabilizátory a 21-palcové kolesá.

  • technický vývoj adaptívnych tlmičov (aktívne odpruženie s prediktívnou kamerou).

  • vývoj špecifických režimov systému Agility Control (pozri samostatný odsek).

  • kalibrácia riadiacich jednotiek ovládajúcich brzdenie, rekuperáciu brzdnej sily, kontrolu stability a trajektórie a posilňovač riadenia.

  • odborná podpora prepojenia medzi hnacím ústrojenstvom s podvozkom a športovými pneumatikami Continental

 

Špecifické štylistické atribúty 

Rafale E-Tech 4x4 300 k vo verzii Atelier Alpine sa odlišuje od zvyšku ponuky exkluzívnou farbou karosérie Bleu Sommet Satin, plávajúcim spojlerom vo farbe čierna Etoilé a špeciálnymi 21-palcovými diskami kolies Chicane obutými pneumatikami Continental (20-palcové kolesá pre stupeň výbavy Esprit Alpine). Ako športová poklona značke Alpine je interiér vozidiel E-Tech 4x4 Esprit Alpine a Atelier Alpine s výkonom 300 koní obsahuje koberčeky v ikonickej modrej farbe loga šípu A.

 

Prvé aktívne odpruženie Renault 

Rafale E-Tech 4x4 300 k vo verzii Atelier Alpine sa líši od verzie Esprit Alpine inovatívnym inteligentným systémom adaptívneho odpruženie využívajúce kameru umiestnenej v hornej časti čelného skla. Tento systém sa nazýva Active Suspension with Predictive Camera (aktívne odpruženie s prediktívnou kamerou) a zohľadňuje rýchlosť a činnosť vodiča, aby neustále prispôsoboval tlmenie blížiacim sa prekážkam, ako sú spomaľovače alebo zlý povrch vozovky. 

 

Inovatívny systém Agility Control 

Na multimediálnej obrazovke sa nachádza ponuka "Chassis Control", špecifická pre Rafale Atelier Alpine, ktorá umožňuje vodičovi nastaviť parametre pokročilého systému 4Control advanced, pravidlá tlmenia a uhly natáčania zadných kolies v nasledujúcich troch stupňoch:

 

  • Comfort, ideálny pre každodenné cesty, najmä v meste. 

  • Dynamic kompromis medzi agilitou a dobrou úrovňou filtrácie. 

  • Sport pre vynikajúce jazdné vlastnosti a radosť z jazdy.

Tieto nastavenia systému Agility Control sú k dispozícii vo všetkých jazdných režimoch (Eco, Comfort, Sport a Perso).

 

Vďaka širokej škále nastaviteľných technológií, ktoré sú k dispozícii vo verzii Atelier Alpine (4 motory, pohon všetkých kolies, riadenie všetkých kolies, rekuperačné brzdenie a riadené odpruženie), umožňuje voľba 3 režimov jednoducho prispôsobiť model Rafale želaniam vodiča.

Nastavenia jednotlivých režimov, vyvinuté inžiniermi Alpine, zabezpečuje, že Rafale vo verzii Atelier Alpine bude riadený v optimálnej konfigurácii. 

 

 

  1.  Všetky vlastnosti hybridného a elektrického pohonu

 

100% elektromobil pre každodenné použitie

 

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je vybavený batériou s kapacitou 22 kWh, ktorá pracuje pri 400 V. Pri plnom nabití ponúka dojazd až 100 km (cyklus WLTP*) v 100 % elektrickom režime. Dojazd, ktorý podporuje pravidelné nabíjanie z externého zdroja.

Ak to úroveň nabitia batérie umožňuje, v režimoch Comfort a Eco sa štandardne aktivuje 100 % elektrická jazda, ktorá sa udržiava podľa požiadaviek vodiča. Dá sa tiež "vynútiť" výberom režimu "Electric" pomocou tlačidla EV MODE na stredovej lakťovej opierke. Táto možnosť elektrického pohonu je zachovaná s požiadavkami na výkon až 160 k a maximálnou rýchlosťou 135 km/h. 

Tlačidlo EV MODE slúži na aktiváciu jedného z nasledujúcich 3 režimov:

 

  • hybridné (aktivované v základnom nastavení)

  • elektrický aktivuje "nútenú" jazdu v 100 % elektrickom režime 

  • E-save, ktorý využíva spaľovací motor od začiatku jazdy na nabitie batérie až do výšky 25 %, napríklad pri príprave na príchod do mestskej oblasti.

Pri každodennej jazde sa Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k správa ako 100 % elektrické vozidlo a poskytuje rovnaké pocity z jazdy, najmä pokiaľ ide o tichú prevádzku a pohotovú akceleráciu. Za volantom je tento pôžitok umocnený nastaviteľným rekuperačným brzdením pomocou pádiel za volantom.

 

Dojazd až 1 000 km

Vďaka optimalizovanému hospodáreniu s energiou medzi jednotlivými motormi je štandardná spotreba podľa WLTP* 0,7 l/100 km (15 g CO2/km) s plnou batériou a 5,8 l/100 km (132 g CO2/km) s vybitou batériou. Táto účinnosť stavia Rafale E-Tech 4x4 300 k na vrchol trhu vysoko výkonných SUV v segmente D.

 

Všetky vynálezy a efektívnosť technológie E-Tech ponúkajú nasledujúce možnosti:

 

  • až 100 km pri 100 % elektrickom pohone (WLTP*)

  • Až 1 000 km s plnou nádržou benzínu (55-litrová nádrž) s plnou batériou (WLTP*)

* podlieha homologizácii

 

Inteligentná trakcia pre bezpečnosť a dynamiku

Vďaka novému elektromotoru umiestnenému na zadnej náprave má Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k trvalo aktívny pohon všetkých kolies. Pohon jednotlivých náprav je automaticky riadený technológiou E-Tech v závislosti od jazdných podmienok a jazdného režimu zvoleného prostredníctvom nastavenia MULTI-SENSE. Rozdelenie krútiaceho momentu sa môže okamžite meniť od 100 % na predných kolesách (pohon predných kolies) až do 100% na zadných kolesách (pohon zadných kolies). Vo všeobecnosti sa do rýchlosti 70 km/h uprednostňuje pohon predných kolies, nad touto rýchlosťou pohon zadných kolies.

 

Hybridná prediktívna jazda 

Táto funkcia maximalizuje využitie elektrickej energie počas jazdy. Údaje z pripojených máp Google, ako napríklad topografia cesty v nasledujúcich siedmich kilometroch (alebo najpravdepodobnejšia trasa, ak nie je zaznamenaný žiadny cieľ), poskytujú systému správy batérie predbežné informácie, aby sa energia elektromotora využila čo najviac.

Správa o jazde je k dispozícii v podobe histogramu s podrobnosťami o spotrebe a prejdenej vzdialenosti v 100 % elektrickom režime.

 

Späť

 

 


 

 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode