Rekordný rok pre Hyundai na Slovensku: vyše 7 tisíc predaných áut a dominancia Tucsonu
23.01.2018 09:00
Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný, keďže sa po prvýkrát v histórii predalo na Slovensku viac ako 7.000 nových vozidiel značky Hyundai. Nových majiteľov si našlo presne 7.229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bola aj skutočnosť, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.
Pre značku Hyundai bol rok 2017 rekordným: po prvý raz sa predalo viac ako 7.000 ks nových áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%, Hyundai bol v uplynulom roku 3. najpredávanejšou značkou nových áut na Slovensku s trhovým podielom 7%, Najpredávanejším modelom Hyundai bola rada i30 s 2.610 predanými kusmi, Tucson sa stal najpredávanejším modelov kategórie SUV-C, V roku 2018 pokračuje Hyundai v produktovej ofenzíve s modelmi i30 Fastback, úplne novou generáciou Santa Fe a odvážnym počinom v podobe modelu KONA s čisto elektrickým pohonom. „Rok 2017 sa zapíše do histórie značky Hyundai na Slovensku veľkými písmenami – prvýkrát si naše vozidlá zakúpilo viac ako 7.000 slovenských zákazníkov. Nárast predaja o 8% a stabilné miesto . 3 robia z našej značky jedného z lídrov trhu. Našim klientom za túto dôveru srdečne ďakujeme“, hodnotí uplynulý rok Jaroslav Krajčír, sales manager značky Hyundai na Slovensku.
Úspešný nástup novej generácie i30 V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi a stal sa tak trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, ale pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.
Modelová rada IONIQ, ktorá ako prvá priniesla až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electric, hybrid a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov, z ktorých sa takmer polovica rozhodla pre čisto elektrický automobil.
Celkovo najpredávanejšou modelovou radou Hyundai za rok 2017 sa stala i30, ktorej sa predalo až 2.610 kusov, čo predstavuje trhový podiel v kategórii C1 na úrovni 12,5%. V marci bola na trh uvedená nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. SUV-čkam kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4x4
Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2.262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).
Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom KONA. Do konca roka slovenský importér značky Hyundai zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí KONA s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4x4.
Očakávané novinky roku 2018 Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý zaujme nielen technologickou vyspelosťou, ale aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka bude určite patriť príchod 4. generácie dlhodobo obľúbeného SUV Santa Fe a revolučným počinom bude model KONA s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho sa zákazníci a priaznivci značky Hyundai môžu tešiť aj na facelifty obľúbených modelov i20, i40 a Tucson.
Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:
Segment |
Hyundai model |
Predaných ks |
Trhový podiel |
A |
i10 |
113 |
6,8 % |
B |
i20 |
1 321 |
6,9 % |
C1 |
i30 |
2 610 |
12,5 % |
C1 |
Elantra |
103 |
0,5 % |
C2 |
IONIQ |
55 |
0,8 % |
D1 |
i40 |
192 |
8,1 % |
E1 |
Genesis |
5 |
0,4 % |
SUV-B |
Kona |
30 |
0,4 % |
SUV-C |
Tucson |
2 262 |
15,8 % |
SUV-D |
Santa Fe |
147 |
3,0 % |
MPV-B |
ix20 |
366 |
30,8 % |
MPV-D |
H1 Tour |
13 |
1,9 % |
N1 |
H350 |
12 |
0,2 % |
SPOLU |
Hyundai |
7.229 |
7,0 % |