Pulzujúci tanec

12.12.2015 19:48

Tanečník Matej Chren si zatancoval s novým Nissanom Pulsar a porovnal rovnakú motorizáciu so svojím autom

Matej, váš život sa neustále prelína s tancom. Pre vás sú to asi najviac pracovné povinnosti, ktoré sú vašim koníčkom?

Pre mňa je tanec celý život, aj preto som študoval na FTVŠ, odbor tanec. Teraz sa snažím svoje vedomosti využiť pri práci na docentúre. Presnejšie sa zaoberám výskumom ohľadom tanca, konkrétne tanečného športu. Všetko, čo viem odovzdávam svojim študentom na Fakulte, kde učím. Popri tom trénujem na voľnej nohe a učím v rôznych tanečných kluboch na Slovensku, aj u manželov Paškovcov v Trenčíne, ktorí ma tanečne vychovali. No a blíži sa plesová sezóna, tak nacvičujeme s mojou tanečnou partnerkou Natáliou Glocíkovou rôzne nové choreografie.

Veľa najazdených kilometrov... potom poznáte slovenské cesty lepšie ako profesionálni vodiči a vodiči kamiónov?

To neviem, ale ročne urobím okolo 30 000 km. Mám rozhodcovskú medzinárodnú licenciu, tak veľa jazdím nielen po Slovensku, ale i do zahraničia. No a na diaľnici si to občas švihnem na mojom Peugeote RCZ a prevetrám kone pod kapotou. Už som si aj zaplatil za rýchlosť, dokonca mám v kastlíku odožené peniaze na pokuty, pretože som si vedomý, že občas tú rýchlosť nedodržím. Ak veziem spolujazdcov, tak vždy jazdím podľa pravidiel.

Predsa len sa stane, že už niet pomoci, keď vás zastavia, či zaberie, že vás aj policajti poznajú z televíznej obrazovky?

Poznávajú ma a raz mi dokonca jeden povedal, že keď pôjdem tak rýchlo, tak sa ďaleko nedotancujem... Občas je to aj výhoda, že dostanem menšiu pokutu.

Asi pred mesiacom ste sa so svojou partnerkou zasnúbili v Dubaji. Prezradíte čitateľom, ako sa vám páčil dopravný systém, kde ropa tečie potokom?

Tam majú až 5-prúdové diaľnice a cesty sú dokonale upravené. Taký tam je asfalt, že necítite jamy, ani ich nevidíte ako u nás. A pri tom je tam veľmi teplo, autá stoja v kolónach a vôbec sa nevytvárajú na asfalte jazyky či vyjazdené pruhy. Možno používajú špeciálny asfalt..Značky áut typické pre Dubaj sú luxusné a športové autá typu Lamborghini, Maseratti.

Zažívate veľa príhod, ktoré sú veľakrát vtipné a inokedy na zamyslenie...?

Vidím ako sa v autách rozčuľujú vodiči a sledujem pohľady ľudí, keď sa niečo stane, ako sa tvária. Príde mi to vtipné ako jedna príhoda, keď som zastavil pred prechodom prechodcov na križovatke, zrazu mi len cez kapotu preletel cyklista. Nechápal som, veď som stál, nohu som mal na brzde. Vystúpil som a opýtal som sa, či mu nič nie je, ale nevedel som riešiť situáciu s autom, ktoré bolo poškriabané od bicykla... čo ďalej?! Ako si uplatniť od neho spôsobenú škodu, ktorá nemohla ísť cez moju poistku. Tento problém vznikol, ospravedlnili sme sa navzájom, ale nevedeli sme riešiť, ako tú škodu nahradiť. Opravil som to na vlastné náklady.

Motorky, bicykle a iné dvojkolesové prostriedky sú vám tiež spoločníkom?

V lete jazdím na skútri Vespa. Mne sa veľmi páči životný štýl v Paríži a v Ríme. V Taliansku na skútri jazdí veľa ľudí, jednak, aby šetrili životné prostredie a jednak je to oveľa rýchlejší dopravný prostriedok v kolónach, ktoré zažívame aj v Bratislave. Zatiaľ som na skútri nemal žiadnu nehodu, nemyšičkujem medzi autami, ale mám určite rešpekt k tomu, že jazdím na dvoch kolesách.

Zimná poľadovica, sneh,  šmyky. Čo z toho vás na cestách prekvapilo?

V zime sa mi podaril šmyk, že som trošku rozbil auto, lebo mi vyletelo auto z protismeru a strhol som volant v poslednej chvíli. Odparkoval som a bol som vystrašený, keď som si predstavil, že sa mohlo stať ešte niečo horšie. Druhý šmyk som mal, keď sme išli na vystúpenie a dostali sme defekt. Vymenili sme koleso a cestou naspäť napriek tomu, že som išiel opatrne s vystražnými svetlami, tak som dostal šmyk. Našťastie to odniesli len plechy.

Sú kategórie mužov a žien za volantom. Ak by sme sa venovali ženám vodičkám, tak by to bola pochvala?

Do pochvalnej kategórii by som povedal viacero zvučných ženským mien, napr. Karin Haydu, ktorá to na ceste natre hocijakému mužovi. Ďaľšou z nich je aj moja priateľka, ktorá, trúfam si povedať, cúva lepšie ako ja! Zlú skúsenosť mám s vodičkami, ktoré jazdia na veľkých autách a neovládajú ich. Jazdenie ako také, určite závisí skôr od povahy a charekteru človeka.

Športové autá, radosť z adrenalínovej jazdy a všeličo iné ako aj tie zradné šmyky sa dajú natrénovať na škole šmyku, ktoré máme u nás. Podarilo sa vám ju absolvovať?

Bol som na škole šmyku pri Piešťanoch a páčilo sa mi. Mohol som si ich auto požičať, ale povedal som si, že chcem svoje, aby som vedel ako sa moje auto správa v nečakaných podmienkach. Jazdil som asi hodinu a pól a zistil som, že som tak zjazdil nové pneumatiky, že som ich po škole šmyku musel meniť.

Tanec s benzínovým turbom štvorvalca Nissana Pulsar 1,6 DIG-T 190 vám zvýšil pulz alebo ani nie?

Naprv tiché, ale keď som dupol na plyn, tak výkonné ako môj Peugeot RCZ s tým istým motorom.  Mám rád športevejšie autá a Pulsar tu má miesto. Aj rýchle prejazdy zákrut zvládal  dobre a šesťstupňová manuálna prevodovka bola presná. Interiér vcelku pekný, jednoduchý, ale dobrá výbava. Navigácia, cúvacia kamera, ktorú síce nepotrebujem, ale ženy by sa potešili. V mojom aute sedím ako vo vajíčku, ale tu sa sedí pohodlne. Je tu systém štart-stop, ktorý je už rozšírený a úsporou šetrí životné prostredie, ale ja ho v aute nemám, lebo ma to rušilo a nezvykol som si. Priestor v celom aute vrátane kufra je dostatočný a preto može byť autom pre mladých, ale v bielej farbe sa skôr hodí ženám ako mužom. Určite by som zvolil tmavšiu farbu. Či sa mi pri tanci zvýšil pulz? Adrenalín sa zvyšoval a pulz veru nezaostával.

 

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode