Prvá flotila automobilov SEAT Leon TGI opustila Martorell

  • Multinacionálna spoločnosť HAM kúpila prvú flotilu automobilov SEAT poháňaných stlačeným zemným plynom (CNG) v Španielsku
  • Leon TGI jazdí na stlačený zemný plyn a benzín
  • Z Madridu do Barcelony za 20 eur  

 

 Prvá firemná flotila automobilov Leon TGI včera ráno zišla z výrobnej linky závodu SEAT Martorell.  Ramón Paredes, viceprezident SEAT a Volkswagen Group v Španielsku pre vzťahy so štátnymi inštitúciami, odovzdal šesť automobilov SEAT Leon TGI – jazdiacich na stlačený zemný plyn (CNG) a benzín. Vozidlá prevzal Antonio Murugó, prezident koncernu HAM.

 

Prezident koncernu HAM zdôraznil, že: “Po získaní týchto automobilov SEAT Leon poháňaných stlačeným zemným plynom môžem s radosťou oznámiť, že sa stali ďalším prvkom, ktorý nám pomôže splniť náš záväzok – prijatý pred štyrmi rokmi – využívať výlučne vozidlá poháňané alternatívnymi palivami, ktoré sú čistejšie a ekologickejšie ako benzín a nafta.  Je ešte potešiteľnejšie, že môžeme pri tom využívať vozidlá vyrobené našim susedom SEAT v jeho výrobnom závode Martorell”.

 

Pre SEAT “je dnes dôležitý deň z hľadiska prínosu pre zákazníkov a životné prostredie. Prvá firemná flotila automobilov Leon CNG v Španielsku sa dnes stala realitou vďaka HAM. Koncern HAM je nielen vzorom kvality v priemysle plynov ale – rovnako ako SEAT – bude v pokračovať v rozširovaní mobility s využitím CNG v období najbližších mesiacov”, komentoval Ramón Paredes.

 

Z Madridu do Barcelony za 20 eur

SEAT Leon 1.4 TGI  je najnovším príkladom využívania CNG. Je jedným z najúspornejších automobilov na trhu a má maximálny dojazd 1.360 kilometrov na náplň obidvoch palivových nádrží. V režime prevádzky na plyn, čo je najekonomickejšia a najekologickejšia alternatíva, je dojazd 420 kilometrov; benzínová nádrž s objemom 50 litrov umožňuje dojazd ďalších 940 kilometrov, čím sa dosahuje najväčší dojazd v danom  segmente.

 

Leon TGI má pri aktuálnej cene stlačeného zemného plynu náklady na palivo iba 3,50 € na 100 kilometrov. To znamená, že jazda z Barcelony do Madridu stojí približne 20 € –

čo predstavuje úsporu 30 % oproti nafte a 50 % oproti benzínu. Technológia CNG okrem toho redukuje emisie CO2 o 25 % v porovnaní s benzínom. Pri prevádzke na CNG dosahuje Leon TGI hodnotu emisií CO2 iba 94 g/km.

 

SEAT predáva modely poháňané CNG na trhoch ako Nemecko, Taliansko, Švédsko, Rakúsko, Švajčiarsko a Holandsko, kde existuje adekvátna infraštruktúra čerpacích staníc na stlačený zemný plyn.

 

CNG: (Compressed Natural Gas) – stlačený zemný plyn ako automobilové palivo.

TGI: Komerčné označenie motorov TSI značky SEAT poháňaných zemným plynom.

 

HAM Group, (centrála spoločnosti Abrera, Barcelona), založená v roku 1986 a zastúpená v 11  štátoch, predstavuje skupinu dodávateľských spoločností z oblasti technických plynov. Jednou z ťažiskových činností je konštrukcia a výroba plničiek plynu ako aj marketing a preprava skvapalneného zemného plynu. Spoločnosť prevádzkuje sieť verejných čerpacích staníc na území celého Španielska – z ktorých vyše 30 bolo vybudovaných v ostatných rokoch. Spoločnosť realizuje všetky svoje aktivity podľa najvyšších štandardov kvality, bezpečnosti a ochrany životného prostredia.

 

Jedným z hlavných cieľov HAM Group je vytvorenie trhu zemného plynu ako ekonomickejšieho alternatívneho paliva, ktoré menej zaťažuje životné prostredie.

 

Plne v súlade so svojou politikou ochrany životného prostredia produkty HAM prepravuje flotila 160 ťažkých nákladných vozidiel, z ktorých 90 je poháňaných stlačeným zemným plynom; všetky osobné a ľahké úžitkové automobily spoločnosti využívajú ako palivo stlačený zemný plyn, prispievajúci k výrazným finančným a energetickým úsporám.