Prichádza Black Friday, viacerí obchodníci už spustili výpredaje

22.11.2017 19:04

Posledný novembrový piatok, čiže Black Friday alebo Čierny piatok, ktorý tento rok pripadol na 
24.novembra, sa tradične považuje za pomyselný štart predvianočnej nákupnej horúčky. Black Friday 
využívajú obchodné reťazce či e-schopy na prilákanie miliónov zákazníkov po celom svete 
prostredníctvom vysokých zliav. Táto akcia sa stále viac rozširuje aj na Slovensku a to 
predovšetkým v online obchode. 
 

Každý Slovák ročne minie viac ako 5 tisíc eur  

Blížiaci sa koniec roka a Vianočné sviatky sú už tradične spojené s čoraz častejšími návštevami obchodov či nakupovaním na internete a  tým aj s rekordnými tržbami obchodníkov. Obdobie zliav sa už rozbehlo aj na Slovensku a akcie v štýle Black Friday viacerí obchodníci spustili už pred jeho oficiálnym termínom, ktorý pripadá na tento piatok. Ponúkajú zľavy na rôzny tovar v desiatkach percent, niekde sa už objavili dokonca aj  viac ako 80 percentné zľavy. „Nie je ničím výnimočným kúpiť si kvalitný tablet, ktorý v takejto akcii zoženiete aj so 150 eurovou zľavou, alebo práčku lacnejšiu o tretinu oproti bežným cenám. Pred samotnou kúpou takéhoto tovaru je však vhodné, ak si ceny pre istotu ešte porovnáte s konkurenciou na internete“, radí analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller.

Black Friday alebo Čierny piatok, ktorý štartuje predvianočnú nákupnú horúčku je paradoxne aj Medzinárodným dňom nenakupovania, teda snahou o pravý opak. Realita je taká, že z roka na rok  spotreba slovenských domácností rastie. Slováci si totiž vďaka zlepšujúcej sa ekonomickej situácii, vrátane klesajúcej nezamestnanosti a rastu platov, môžu dovoliť míňať v obchodoch viac. A koľko vlastne utrácame?

Každý člen slovenskej domácnosti v priemere minie ročne spolu 5131 eur, čo je na jednu osobu v prepočte asi 14 eur denne. „Samozrejme, ide o čiastku, ktorá je spriemerovaná na základe deklarovaných výdavkov slovenských domácností. Sami dobre vieme, že niekedy minieme v obchode len pár eur,  na druhý deň sú to desiatky, no občas zaplatíme naraz aj stovky eur,“ konštatuje analytik Home Creditu R. Müller. Približne tri štvrtiny z toho idú na spotrebné výdavky domácností, ktorým sa jednoducho nedá vyhnúť. Najväčšie sumy pritom míňame na potraviny, nasledujú výdavky spojené s bývaním, potom na dopravu, na rozličné tovary a služby, vybavenie domácností, dovolenky či na oblečenie a obuv.   

Čo najčastejšie kupujeme na splátky?  

Keď sa pozrieme na rebríček najpredávanejších tovarov na splátky, ktorý je zostavený z interných údajov spoločnosti Home Credit, dominujú v ňom mobilné telefóny a ich príslušenstvo. Potom najčastejšie Slováci nakupovali na splátky domáce doplnky, nesledovali rôzne vouchre, ďalej to bol nábytok a prvú päťku uzatvárajú televízory. „Koncom roka, pred Vianočnými sviatkami, míňame tradične viac peňazí ako kedykoľvek predtým. Znamená to aj väčší záujem o úvery a taktiež aj častejší nákup tovaru na splátky. Vo všeobecnosti  platí, že posledný kvartál roku tvorí približne tretinu celoročných objemov. Každý by si však mal vo vlastnom záujme prerátať, či bude schopný peniaze splácať, a taktiež by mal počítať aj s nejakou finančnou rezervou,“ uzatvára  Roman Müller.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode