Prémiové kombi na dlhé trate

15.09.2018 11:00

Spevák Tomáš Šedivý /Lasky/ z kapely Para najazdil vyše milióna kilometrov a otestoval dieselové dvojlitrové kombi - Opel Insignia Country Tourer

 

Lasky, odohrali ste stovky koncertov a stále ste populárni. Koľko rokov už vaša hudobná kapela funguje a koľký album v poradí ste vydali?

 

Naša kapela má vyše 22 rokov a koncom mája tohto roku sme vydali siedmy album s názvom Našou Krajinou. Začiatkom budúceho roka budeme mať k nemu koncertnú šnúru. Čaká nás nahrávanie videoklipu k jednej piesni, ktorá sa volá Svadobná. Mám takú story z detstva, že keď som mal asi 10 rokov, tak som sa stavil o 100 Kčs, že sa nikdy neožením. Vyhrám a možno prehrám a získam viac, ak nájdem celoživotnú lásku, to dúfam ako Lasky...

Jeseň, vinobranie a koncerty, na ktorých vám kedysi dievčatá hádzali podprsenky. :) Dúfam, že tam nebudete chýbať a nejaké piesne z nového albumu si snáď vypočujeme?

 

Neustále hráme po Slovensku a bude tomu tak aj teraz na jeseň, keď začne vinobranie a my tam samozrejme nemôžeme chýbať. Je pravda, že niekedy som mal zbierku dámskych podprseniek, ale ako starnem, tak ich už hádžu pomenej...asi dievčatá starnú s nami a súčasné sa viac hanbia. :)

 

Vodičák, prvé auto na ktorom ste naberali jazdné skúsenosti bolo aké?

 

Vodičák som robil až na 3x, lebo som sa nemal čas učiť testy. Potom som ho už naozaj potreboval, tak som ho urobil. Od 14 rokov som jazdil na všetkých možných aj nemožných poľných cestách. Rodičia ma zaúčali a neskôr požičali Peugeot 306 sedan na ktorom som jazdil, za čo som im vďačný. Potom prišli dodávky...Iveco, Nissan X-trail. Tieto autá máme doma.

 

Jazdili ste často do zahraničia, tak dlhé trasy sú pre viacmenej prirodzené..

 

Kedysi som často jazdil do Holandska, ale už 4-5 rokov tam nejazdím, lebo už máme špedičnú firmu, ktorá nám dovezie kvety a sadenice pre pestovateľov až domov. Niekedy zažijem za volantom rôzne príbehy, ale to patrí k životu.

 

Čo také ste zažili v Belgicku, keď ste tam boli?

 

Stalo sa mi, že mi cestou kamión utrhol ľavý späťák. Inokedy ma v Belgicku prevážili a mal som cez povolené množstvo navyše asi 50 kg. Našťastie prižmúrili oči a pustili ma bez pokuty, lebo som im povedal, že to musím doviezť domov. Vtipné bolo, že ani jazykovo sme sa veľmi nedohodli, ale rukami – nohami to išlo. Po anglicky oni nevedeli a po francúzsky neviem vôbec nič.

 

Najazdíte okolo stotisíc kilometrov ročne a nejaká nehoda sa vám pritrafila, či sa vám vyhýbajú?

 

Nehodu som mal len jednu, keď som chcel prejsť na oranžovú a v mini rýchlosti som sa ťukol s iným autom, fakt iba trošku. Nič vážne som na aute nemal. Stotisíc ročne už teraz toľko nenajazdím, určite je to už o niečo menej.

 

Každý z nás za volantom nadával. Čo vás vie na cestách najviac rozčúliť?

 

Neznášam „stredopruhárov“ na našej vtipnej diaľnici hlavne na trnavský smer. Vtedy niekedy predbieham sprava, lebo inak sa nedá. Je to nebezpečné, ale čo mám robiť, vtedy si aj ponadávam. Nevedia pochopiť, že treba ísť do tretieho pruhu. Možno niektorí to robia schválne alebo sa im nepáči, že sú tam vyjazdené koľajnice. Ešte nemám rád charakter vodičov značky BMW, pretože im by vôbec nemali smerovky montovať do áut, oni ich totiž vôbec nepoužívajú.

 

Došiel vám niekedy benzín na diaľnici, že ste nestihli prísť na čerpaciu stanicu?

 

Na diaľnici v Nemecku ma predbiehali kamióny a presne toto sa mi stalo. Prišli policajti a povedal som im, že sa mi pokazilo auto. Zavolal som odťahovku a odtiahli ma našťastie do servisu a hneď za rohom bola pumpa, tak som išiel načapovať do bandasky.

 

Pribúdajúce kolóny robia vodičom starosti. Zvykli ste si na tento novodobý trend?

 

My nevieme, čo sú kolóny...tie sú v Prahe, vo Viedni a Budapešti. Škoda, že nemáme v Bratislave vybudované záchytné parkoviská, to by určite odľahčilo našu dopravu. MHD je stagnujúca a cyklotrasy nie sú vybudované tam, kde sú potrebné. Ísť po Bajkalskej je samovražda, tam cyklisti dú po chodníkoch, ale náš basgitarista Matúš Vallo, to má všetko zmapované, tak sa mu to snáď podarí zrealizovať, ak ho ľudia zvolia za primátora Bratislavy.

Testovaný Opel Insignia Country Tourer ST Innovation je pohodlné kombi na dlhé trasy a určite by ste ho uvítali na cestách do Holandska kvôli komfortu a veľkému priestoru. Zvykli by ste si?

 

Určite áno, pretože je to nielen praktické auto, ale aj elegantné. Značku Opel mám rád a je vidieť, že majú veľa modelov a idú neustále dopredu vo všetkých triedach. Pre mňa je dôležité, keď sa posadím do auta, aby som mal komfort a dobrý výhľad. Priestranné kombi je naozaj vyhovujúce, príjemná prístrojová palubovka, 6-stupňový manuál bol v poriadku v spolupráci so spojkovým pedálom, išlo to ako po masle. Sedadlá boli dobre tvarované aj na moju postavu a po sklopení zadných sedadiel by som sa v Insignii pohodlne vyspal ak by ma náhodou navštívil mikrospánok. Trebárs aj vo dvojici. :) Kufor ozaj veľký. Insignia spĺňala všetko čo od auta vyžadujem, ale najviac ma dostal výborný podvozok, jazdné vlastnosti a tlmiče. Veľmi dobrý odpich to malo v športovom režime a na tak veľké auto to bolo dosť dynamické a dobre odhlučnené, že som si myslel, že je to benzín. Tento bohato vybavený naftový štvorvalec s pohonom všetkých kolies by vyhovoval všetkým, čo jazdia dlhšie trasy ako ja a chcú si užiť komfort a pohodlie. Určite aj my s kapelou by sme vedeli využiť Insigniu Country Tourer hlavne na diaľnici BA – Praha. To by bola lahôdka...

 

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode