Predstavenie Suzuki S-Cross

25.11.2021 10:02

Populárny cross-over japonskej automobilky Suzuki vstupuje do svojej druhej generácie. Má lepšiu výbavu a prepracovanejší dizajn. 

Suzuki predstavilo svoj nový model S-Cross. Auto na prvý pohľad zaujme svojim dizajnom a taktiež ponúknutou technológiou hybridného ústrojenstva a vyššou základnou výbavou vozidla. Novinka vo svojej druhej generácií pôsobí robustnejšie, no jeho línie sú o to prepracovanejšie. Musíme skonštatovať, že konečne vyzerá k svetu.

Samotná automobilka o tomto modeli hovorí, že je viac sofistikovanejší a odvážnejší ako kedykoľvek predtým. S-Cross má spĺňať všetky požiadavky aj toho najnáročnejšieho klienta. Prioritou je predná maska chladiča, ktorá dodáva potrebnú silu a dynamiku vozidlu. Štýlové LED predné a zadné svetlá poukazujú na aktuálny dizajnový jazyk automobilky. Nemôžeme si pomôcť, no z boku novinka pripomína dosluhujúcu generáciu Kia Niro, naopak z čisto zadného pohľadu ide skôr o VW T-Cross.

O objeme 1,4-litra (129koní), dosahuje najvyšší krútiaci moment 235 Nm a nesie označenie BoosterJet. Ide tak o preplňovaný motor s priamym vstrekovaním s doplnkovou 48V batériou. Vozidlá v najvyšších výbavách budú štandardne dodávané s pohonom všetkých štyroch kolies Allgrip so štyrmi voliteľnými režimami. K dispozícií taktiež bude možnosť voľby prevodovky medzi šesťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou.

Interiérová časť je charakteristická svojim trojrozmerným dizajnom, ktorý zachováva koncept tohto SUV. Do vozidla sa má zmestiť pohodlne päť dospelých osôb. Kufor nijak neochabol a ponúka príjemných 430 litrov. Vychytávkou bude možnosť voľby panoramatického strešného okna. Chýbať samozrejme nebude zábavný multifunkčný systém s 9“ dotykovým displejom, kde nájdeme množstvo pokročilých bezpečnostných technológií. Systémy ako Apple car play/ Android auto sú samozrejmosťou.

Nový hybridný pohon

Novinka bude disponovať novým hybridným systém označeným ako Strong Hybrid. Ide o spojenie novo-vyvinutého palivového agregátu so samostatnou motorgenerátorovou jednotkou (MGU) a automatickou prevodovkou (AGS). Vďaka hybridnému ústrojenstvu v hybridnom režime a čistou elektrickou bude auto atakovať tie najnižšie možné spotreby paliva. Výrobca udáva priemernú spotrebu podľa WLTP od 5,3 litra do 6,6 litra. Na bližšie špecifikácie si budeme musieť ešte počkať.

Jednotka MGU bude mať veľký vplyv na výstupnej strane prevodovky AGS, ktorá bude preraďovať prevody manuálne a taktiež bude ovládať spojku. Prispieva však aj k plynulejšiemu radeniu a preraďovaniu, čím bude jazda príjemnejšia a samozrejme bude zvyšovať dojazd na čisto elektrický pohon. Na výber pri jazde bude možnosť režimov Eco a Standard. Pri režime Eco sa bude primárne využívať elektromotor a bude tak šetriť palivo. Režim Standard ponúkne živšiu a dynamickejšiu jazdu. V základe bude S-cross obutý na 17´kolesách. Cena novinky by mala začínať vo výbave Comfort na 19 290 eurách.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode