Predaju jazdených áut ženám kraľuje Bratislavský a Trnavský kraj

28.08.2013 18:11

Ženy kupujú jazdené autá najčastejšie v Bratislave a v Trnavskom kraji. Predstavujú tretinu všetkých kupujúcich (33 %, resp. 30 %). Najmenej žien nakupuje jazdenky v Košickom a Prešovskom kraji (23 %). Vyplynulo to z aktuálnej štatistiky AAA AUTO, spracovanej podľa miesta bydliska kupujúcich.

 

 

Podiel predajov jazdených áut ženám

v sieti Autocentier AAA AUTO podľa krajov:

 

Banskobystrický

25 %

Bratislavský

33 %

Košický

23 %

Nitriansky

27 %

Prešovský

23 %

Trenčiansky

27 %

Trnavský

30 %

Žilinský

24 %

 

 

 

V ostatných troch rokoch sa vyvíja aj predaj väčších a výkonnejších vozidiel práve ženám. Hoci segmentu predajov jazdeniek ženám stabilne dominujú autá do 50 kW, mierne rastie aj podiel predaných áut v kategóriách 100 kW a viac. V roku 2010 dokonca celorepublikové nákupy jazdených vozidiel nad 200 kW realizovali z viac než 30 percent práve ženy. Z ôsmich výkonostných kategórií áut predstavujú tieto supersilné vozidlá tretiu najobľúbenejšiu kategóriu medzi ženami.

 

„Počas niekoľkých rokov definitívne prestalo platiť, že ženy kupujú malé vozidlá – výlučne ako druhé auto do rodiny určené na jazdenie po blízkom okolí. Ženy za volantom sa výrazne vyhranili vo svojich požiadavkách na komfort, robustnosť a výkon áut, ktoré kupujú,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. „Platí to najmä o západnej časti republiky, kde stále viac žien priamo kupuje alebo aspoň výrazne ovplyvňuje nákup auta,“ dodala Topolová.

 

Predaje SUV ženám v rokoch 2010 – 2012 predstavovali približne 23 % všetkých predajov SUV. Vozidlá kategórie MPV, teda viacúčelových áut, sa ženám v porovnaní s mužmi predalo dokonca o percento viac. Vozidlá kombi vykazovali stabilný podiel predajov ženám okolo 22 %.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode