Pre mňa je to ON…

30.06.2018 09:05

Mentor a tréner v oblasti ľudského potenciálu a prosperity. Človek, ktorý vybudoval jednu z najuznávanejších značiek v oblasti vzdelávania v Česko - Slovensku.

Autor knižného bestselleru “Mysli, Konaj, Zbohatni” a online programu “Makač vs Boháč” zameraného na finančnú gramotnosť. Je uznávaným priekopníkom Neurolingvistického programovania na Slovensku a jediným licencovaným trénerom NLP New Code. Muž, ktorý dokazuje “Že limity máme len vo svojej mysli”.

Dámy a páni, nech sa páči, rozhovor s milovníkom značky Jaguar pre Vás...

 

Pomáhate ľuďom odomykať ich vnútorný potenciál už viac ako 20 rokov. Môže byť úspešný naozaj každý človek?

 

Môže, avšak nebude. Dôvod? Pretože veľa ľudí sa bojí ísť do AKCIE. Sťažujú si na život, no nie sú ochotní nič urobiť pre to, aby sa kvalita ich života zlepšila. Spolupracujem so športovcami, celebritami, manažérmi, avšak aj s ľuďmi z oblastí psychológie, či medicíny. Je úplne jedno, akú profesiu človek vykonáva. Na tom vôbec nezáleží. Dôležité je to, či chce na sebe cielene pracovať. Ak mi povie klient “Áno, Andy, poďme do toho ….” ak je pripravený prekročiť svoju komfortnú zónu, tak je to človek, ktorý môže byť úspešný. Dôkazom toho sú moji klienti a teraz už aj kamaráti, ktorí pracujú v tých najrozmanitejších profesiách.

 

Úspech ako taký vnímam v dvoch rovinách:

 

Vonkajší úspech je ten, ktorý môže vidieť vaše okolie - je to uznanie zvonku, majetky, sláva. Otázka znie, či toto je ten skutočný úspech, alebo iba úspech “na oko”. Potom je tu druhý, podľa mňa omnoho dôležitejší úspech: Takzvaný vnútorný. Ako ho spoznáte? Jeho ukazovateľom je vaše vnútorné šťastie. Ak sa cítite v harmónii a spokojní, tak ste vlastne úspešný a šťastný človek. A nemusíte mať pritom ani vilu na Ibize či 15 firiem na konte.

 

Každý má pod pojmom úspech niečo iné. Dôležité je to, aby sme sa neporovnávali neustále s inými. Jediný, s kým by sme sa mali porovnávať, sme my samy. Kde sme teraz...a kde sme boli pred rokom, dvomi, piatimi, desiatimi. To je ten najlepší ukazovateľ nášho osobného rastu a v konečnom dôsledku aj úspechu. Úspechy iných nech sú pre nás inšpiráciou. ale nie jediným merítkom úspechu.

 

Vaše transformačné tréningy navštevujú stovky a stovky ľudí a to aj zo zahraničia. Behom minút sa dokáže ich vnímanie na svet výrazne zmeniť. Ako to robíte?

 

Ľudia si budujú bloky vo svojom podvedomí už od útleho detstva. Ani o tom nemusia vedieť. Práve silný emocionálny zážitok, dokáže byť akýmsi resetom ich života. Nástroje Neurolingvistického programovania dokážu zatočiť so strachmi, fóbiami, či skresleným pohľadom na svet, či seba samého už v priebehu pár sekúnd. A preto to má takú veľkú silu. Pre mňa je cťou sledovať premeny ľudí na mojich tréningoch. Ich úžasné pokroky.  Práve ich spätná väzba a zlepšenie ich života mi dáva silnú energiu pokračovať v tom, čo robím. Mentoring a pomoc ľuďom vnímam ako svoje poslanie.

 

Spomínate si na nejaký konkrétny príklad, kde pomohol človeku práve silný zážitok mimo jeho komfortnej zóny?

 

Sú ich stovky, ale za všetky, môžem spomenúť napríklad tento: Bol som v televízii Markíza v relácii Teleráno, keď ma kontaktoval  pán z Lučenca, ktorý mal silnú fóbiu. Mal strach ísť za hranice svojho mesta v ktorom žil 20 rokov. Bál sa ísť do niečoho neznámeho. V jeho prípade - do iného mesta. Veľmi som mu chcel pomôcť skvalitniť jeho život. Pricestoval som za ním a ihneď sme začali pracovať. Skončili sme keď už bola tma. Sadli sme si do auta...A ani si neuvedomil... a boli sme za jeho mestom. Ešte teraz mám zimomriavky na tele, keď si na to spomeniem. Na jeho úsmev a slzy v očiach nikdy nezabudnem. Jeho veľkým snom bolo navštíviť syna, ktorý žil v Košiciach. Čo však bolo 160 km a neveril, že ho niekedy navštívi. Na druhý deň sme spoločne išli  do Košíc, prekvapiť jeho syna. Volal mu pred mestom a jeho syn tomu nechcel uveriť. Aj mne sa slzy kotúľali. Som šťastný, že môžem byť pri radosti iných, napĺňa ma to.

 

Poďme teraz k inej téme. Vy a autá. V aute ste strávili počas života dosť veľa hodín. Ročne ste najazdili aj 50 000 km. Ako je to teraz?

 

Šoférujem takmer 25 rokov. Priznám sa, už pár rokov sa snažím tráviť za volantom menej času. Veľa ľudí totiž cestuje za mnou. Ak musím, tak väčšie úseky lietam. Momentálne najazdím  v priemere okolo 30 tisíc kilometrov ročne. To mi úplne stačí.

 

Ktoré autá neodmysliteľne patria do vášho života?

 

Nikdy nezabudnem na športovú Hondu Civic. Mal som síce viac áut, ale vždy som sníval o Jaguari. Už ako malý chlapec. A keďže hovorím, že všetko sa dá, len treba chcieť….tak som si aj tento svoj chlapčenský sen splnil...

 

Takže ste sa nakoniec stali majiteľom Jaguaru?

 

Áno. Nebol sice nový, ale zánovný. Môj kolega kamarát si kúpil Jaguar XJ a samozrejme som bol z neho aj ja uveličený. Následne si ďalší kolega kúpil X-Type, čo bol prvý Jaguar, ktorý bol už cenovo dostupný a mne nebolo viac treba! Nakoniec som našiel môj X-Type, ktorý mal najazdených 33-tisíc km.  Bol však upravený so zníženým podvozkom a urobenou maskou vo výbave Executive, na 19 palcových diskoch, v podstate to bola zmenšenina modelu XJ. Na Slovensku v danom čase ešte nemal Jaguár zastúpenie, tak som na servis musel cestovať do Brna . V podstate zabehnuté auto, na ktorom jazdil starší pán a auto mal udržiavané “na cukrík”. Bol som z neho hneď v prvom momente nadšený. O päť rokov neskôr som od kolegu kúpil aj Jaguar X, ktorý ma stále fascinoval.

 

Ako dlho ste s nimi jazdili?

 

Veru dlho, nevedel som sa s nimi rozlúčiť a predal som  ich len pred rokom, keď som si kúpil k svojej 40-tke nový trojlitrový dieselový Jaguar XJ. Ten ma dostal úplne.  

Som z neho nadšený. Mám v ňom konečne aj masážne sedadlá, ktoré pomáhajú mojej chrbtici  pri dlhších trasách. Je tam všetko okrem DVD prehrávačov na zadných opierkach. Už teraz viem, že okrem tých troch Jaguarov, čo som mal bude ďalšie auto opäť Jaguar.

 

A čo vy a policajti? Aj oni totiž patria k moto téme. :)

 

Určite áno. Ja mám na slovenských policajtov len dobré skúsenosti. Keď však jazdievam do Čiech a všímam si jazdenie šoférov tam, tak je tam vidieť, že dopravné predpisy tam šoféri dodržiavajú viac. Pravdepodobne majú strach z bodového systému. Bodový systém mi pripomína známkovanie v škole, keď žiaci nechcú dostať zlú známku, tak vodiči nechcú prísť o body. Neohľaduplného českého vodiča som nezažil, ale poľského áno. Tolerantných vodičov som ešte zažil v Rakúsku a vo Švajčiarsku. Tam je až príliš pokoj na cestách a bezpečnosť na prvom mieste. A to je skvelé. Ale to je len môj pohľad.

 

Spomínate si predsa len na niečo nepríjemné, alebo nekompromisné zo strany policajtov?

 

Mal som skúsenosť v roku 2007, keď som išiel na letisko po starej ceste do Viedne. Zastavil ma rakúsky policajt, že som išiel príliš rýchlo. Išiel síce za mnou v služobnej dodávke bez radaru, ale skúste odporovať rakúskemu policajtovi. Tak som zaplatil 50 eur pokutu a ponáhľal som sa na letisko. V ďalšej dedine ma opäť dobehol a zastavil a už chcel odo mňa 150 eur. To už ma nahnevalo a volal som do poisťovne DAS, ktorú som mal uzavretú na právnu ochranu vodičov. Milý policajt však nelenil. Videl, že som mal pri riadiacej páke peňaženku vstúpil mi do auta, zobral peňaženku,vytiahol z nej 200 eur. 50 eur mi vrátil a išiel preč. Samozrejme nedal mi ani žiaden doklad. Cítil som sa ako okradnutý. To bola pre mňa nepríjemná skúsenosť. Možno to bolo aj na medializáciu, ale to bolo ešte v roku 2007, tak som si povedal, že to riešiť nebudem.

 

Vyskúšali ste si Jaguar XF 25d 2,0 AWD R-SPORT. Aký je váš názor na tento model z pohľadu fanúšika tejto značky?

 

Jaguar XF bude za mňa vždy štýlový a dynamický. Tento dvojlitrový diesel išiel ako nabitý nepopísateľnou energiou a na plné obrátky. Zvuk jeho motora mal grády a bolo cítiť dravca na každý pád. Svojím dizajnom bude pre mňa tento model osobitý, čo dáva na známosť aj predná maska s celkovým športovým espritom a xenónovými LED svetlami, ktoré vedeli zvýrazniť svoju dominanciu, či už na diaľnici alebo v meste. Dokonca pred ním uhýbali autá prémiových značiek, takže Jaguar dal hneď v prvom momente na známosť svetu pocítiť sebavedomie, ktoré bolo na mieste. Interiér bol prepracovaný dokonale v minimalistickom štýle a 8-stupňová automatická prevodovka ukázala, že pracuje tak ako má! Precízne dokonale... Priestrannosť v aute, na sedadlách, úložné priestory, kufor je presne taký, ako sa na limuzínu danej triedy patrí. Čiže dokonalý...Štýlovosť a individuálnosť tohto dravca sa dali vyniknúť na dlhých cestách, ale aj v meste, kde sa dokonale ukázala sila pre ľudí, ktorí majú radi dynamický život a chcú byť inými. Jednoducho sa odlišovať. Tento model je podľa mňa určený práve takýmto typom ľudí.

 

Text a foto: Alena Chorvátová

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode