Pôžitok na cestách

16.11.2014 21:22

Vedúca Komunikačnej agentúry v Slovenských elektrárňach, Lívia Nogová, si vyskúšala Hyundai Elantra s benzínovým motorom 1,6 

Ako dlho pracujete v energetickom priemysle?

Desať rokov. Predtým som mala skúsenosti s marketingom  v bankovom sektore a o energetike  a energetických podnikoch na Slovensku som  vedela asi len toľko, že platím účty za elektrinu. Až  po príchode do Slovenských  elektrární  som sa  tejto veľkej spoločnosti, ktorá je najväčším výrobcom elektriny v strednej Európe a účty za elektrinu platíme  distribučnej spoločnosti. Je mnoho ľudí, ktorí to doteraz  nevedia  a mnohokrát negatívnu rolu zohrávajú aj samotné mediá,  keď ľudí napr. informujú, že elektrárne vypli prúd a pri tom sú to distribučné spoločnosti. My s tým máme potom problém, aby sme nielen médiam, ale hlavne občanom poskytli pravdivé informácie o procese výroby elektriny na Slovensku. Kedysi sme boli spojení, ale teraz sme už rozdelení a majoritný podiel v spoločnosti má taliansky Enel.

Má to výhodu alebo skôr nevýhodu, že Taliani vlastnia väčší podiel na Slovensku?

Každá minca má dve strany. Enel je multikultúrna spoločnosť a z tohto pohľadu  výmena a zbližovanie kultúr určite  obohacuje našu spoločnosť. Vstupom Enelu získali elektrárne aj širší medzinárodný rozmer a budujú spoločenskú zodpovednosť voči krajine, v ktorej pôsobia. Máme veľa zaujímavých spoločných projektov, navzájom sa spoznávame  cez  umenie a tradície , nové technológie  ako aj prostredníctvom  zaujímavých osobností.

Aký má podiel vaša spoločnosť na trhu s elektromobilmi?

Spoločnosť ENEL rozvíja  inovatívne riešenia  elektrickej mobility  v krajinách, v ktorých pôsobia, Slovensko nevynímajúc. Už dnes môžu mnohí majitelia elektromobilov využívať nabíjacie stanice v Bratislave (pred budovou Slovenských elektrární v Apolle ), Trenčíne, Mochovciach, Jaslovských Bohuniciach  a najnovšie aj v Trebišove.  Dobitie batérie trvá približne 6 hodín, pri modernejších a výkonnejších staniciach je to pol hodina. V súčasnosti pripravujeme  pre zákazníkov personalizovanú kartu, pomocou ktorej systém identifikuje  zákazníka a umožní mu aktivovať a ukončiť proces nabíjania. Aj v budúcnosti to bude určite TOP téma, ktorej sa chceme naďalej venovať.

Výhodou na rozdiel od áut na plyn je, že môžu elektromobily v pokoji parkovať v podzemných garážach a v niektorých sa môžu nabíjať, tak ako je to napríklad v Apollo biznis centre...

A nielen tam. Ako som už povedala nabíjacie stanice máme vo vybraných miestach po Slovensku, od západu po východ, aby sa skvalitnil komfort jazdy a dostupnosť služby aj vo vzdialenejších mestách.

Ktoré z elektromobilov majú najväčší dojazd, ktoré poznáte?

Určite Tesla, BMW i3 sme mali zapožičané a myslím, že tam je dojazd od 130 do 200 km, čo je úžasné. Z tých ostatných značiek sú to Smarty, Opel Ampera, Nissan Leaf, Renault a tak ďalej. Značiek neustále pribúda a technológie sa posúvajú dopredu. Dnes je ten čas kratší a vzdialenosť kilometrov je oveľa vyššia.

Lívia, povedzme si niečo o vás. Prezradíte, aká ste za volantom?

Veľmi rada šoférujem, môžem povedať, že jazda autom je pre mňa relax. Patrím k tým razantnejším a dravšia vodičom, ale rešpektujem všetkých účastníkov premávky, aj keď sa niekedy chytám za hlavu.  Možno sa ale  niekto chytá za hlavu pri  mojej jazde. Každý sme nejaký.

Tak už tuším, že pomalí šoféri vás asi znervózňujú?

Tí príliš pomalí šoféri, ktorí veľakrát blokujú ľavý jazdný pruh. Vtedy si v duchu poviem, choď si ty radšej sadnúť na bicykel a nezavadzaj na ceste. Obmedzuje to a brzdí premávku. V podstate som, ale  tolerantný vodič, ale rozpoznám aj podľa štýlu jazdy, kto sedí za volantom. Vždy, keď takého vodiča predbehnem, tak zistím, že som sa nemýlila. Skoro vždy.

Vaša práca vyžaduje neustále cestovanie do zahraničia, hlavne Talianska. Akí sú tí Taliani vodiči?

Temperamentní! Ja tam síce nejazdím, som  ako spolujazdec v taxíku, sledujem premávku a to je dobrá televízia... Hlavne, že všetci tam vedia kam majú ísť, pritom nemajú vyznačené ani stredové čiary, ale všetci vedia, čo majú robiť a všade sa dostanú skoro  na čas. Tak po taliansky. Obrovské kolóny, hlavne v Ríme, ktoré ale idú a nečakáte, aj keď si sem tam zatrúbia, nie je to z agresivity, len sa  upozorňujú  navzájom. To obdivujem. U nás by to určite nefungovalo.

V Taliansku sa vám podarila nejaká pokuta alebo u nás?

V zahraničí som nedostala pokutu, ale u nás sa mi pošťastilo, že som neplatila pokutu vďaka herečke Hanke Gregorovej, ktorá ma ukecávaním policajtov šokla a zároveň pobavila. Pamätám sa,  ako sme rýchlo išli ulicou SNP a predbiehali cez dve plné čiary. Zastavili nás policajti, skontrolovali doklady a pýtali sa na nás priestupok, či sme si toho vedomé. Hanka herecky rozohrala dramatickú situáciu ako, že som dostala menzes a ponáhľame sa domov, pretože by som jej mohla ušpiniť sedadlo. Policajt po uši červený, ja štyrikrát viac, len mávol  a pustil nás preč.

A s vašim bývalým manželom nemáte vtipnú príhodu,veď patril medzi populárnych humoristov?

Pamätám si, že, v období,  keď tvorili populárnu dvojicu so Štefanom Skrúcaným mali v kufri „po ruke“ v prípade hrozby pokuty veľa podpisových kariet a CD-čiek a veru keď bolo treba,  policajtov pozvali aj na nejaké predstavenie, ale určite to zabralo hlavne v tej dobe, keď sa im darilo. Poznali ich od Bratislavy až po Prahu. Vtedy neplatili žiadne pokuty.

Výskúšali ste si benzínový model Hyundai Elantra 1,6 MPI. Aké boli vaše dojmy?

Krásny dizajn s čokoládovou farbou auta a s peknými líniami ma naozaj zaujala na prvý pohľad. Sú tri farby, ktoré sa mi na autách páčia a to v poradí čierna, biela  a táto tmavohnedá. Exteriér aj interiér je vkusný a elegantný, aj praktický, hlavne kamera s parkovaním, čo ja v aute nemám, preto  môžem povedať, že ženám určite pasuje. S pokojom môže byť nielen rodinným, ale aj manažérskym autom. Vnútri je s citom riešená palubovka s patričnou eleganciou. Sedenie pohodlné, priestor dostatočne veľký, to platí aj pre kufor. Najviac ma zaujal tichý, ale živý benzínový motor. Na dlhé trate, či už pracovne alebo na dovolenky je Elantra určite vhodná. Super auto určite pre ženy aj pre mužov. Ako firemné auto by som ho určite uvítala J

 

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode