Pokročilé technológie a konštrukčné inovácie zaistili pre zákazníkov úplne nového modelu Ford Focus bezpečnosť na úrovni 5 hviezdičiek

22.11.2018 10:30

S úplne novým modelom Ford Focus si zákazníci vychutnajú dôveru a pokoj pri každej jazde, a to vďaka komplexnej sérii sofistikovaných technológií asistencie vodičovi a konštrukčným inováciám.

  • Od automatickej aktivácie bŕzd na zabránenie zrážky s chodcami až po karosériu, ktorá obsahuje 33-percentný podiel vysoko pevnej ocele – úplne nový Ford Focus ponúka najvyššiu mieru bezpečnosti.

 

  • Focus získal v hodnotení bezpečnosti Euro NCAP podľa nových, prísnejších testovacích protokolov maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek. Organizácia vyzdvihla aj technológie, s ktorými je jazda menej náročná.

 

  • Nové sánkové testovacie zariadenie umožnilo rýchlejšie a účinnejšie zdokonalenie bezpečnostného systému modelu Focus a v budúcnosti pomôže optimalizovať bezpečnosť pre všetky vozidlá Ford vyvinuté v Európe.

Model Focus už skôr v tomto roku získal maximálne ocenenie 5 hviezdičiek pri hodnotení bezpečnosti od nezávislej organizácie Euro NCAP – ako jedno z prvých vozidiel so ziskom najvyššieho hodnotenia podľa nových, prísnejších testovacích protokolov.

 

Okrem toho, technológie navrhnuté tak, aby bola jazda komfortnejšia, menej náročná a pomohla vodičom vyhnúť sa zrážke alebo zmierniť jej následky, nedávno pochválila aj organizácia Euro NCAP.

 

Pri vývoji modelu Focus spoločnosť Ford využila nové testovacie zariadenie na vykonávanie nárazových testov v hodnote 15,5 milióna eur v nemeckom Kolíne nad Rýnom, aby sa ešte viac zvýšila bezpečnosť.

 

Nič nie je pre nás dôležitejšie ako bezpečnosť našich zákazníkov. Spoločnosť Ford verí, že výroba inteligentných vozidiel s technológiami, ktoré pomáhajú vodičom vyhnúť sa nebezpečným situáciám, je rovnako dôležitá ako vývoj odolných áut, ktoré v prípade nehody bezpečne ochránia cestujúcich“, povedal Helmut Reder, globálny riaditeľ vozidiel segmentu B a C spoločnosti Ford of Europe.

 

Prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti

Úplne nový Focus má vo výbave širšie spektrum funkcií asistencie vodičovi než akékoľvek vozidlo značky Ford v minulosti. Vo vozidle sú tri radary, dve kamery a 12 ultrazvukových snímačov, aby bola jazda pohodlnejšia, menej náročná a bezpečnejšia. Okrem toho, zdokonalená štruktúra karosérie a bezpečnostná klietka z ultra vysokopevnej ocele sú navrhnuté tak, aby v prípade nehody ochránili cestujúcich.

 

  • Adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu pre jednoduchšiu jazdu v hustej premávke.

  • Systém adaptívneho predného osvetlenia Ford s novým systémom prediktívneho osvetlenia zákrut s kamerou a osvetlenia podľa značiek, ktorý vopred nastavuje svetelný lúč, aby zaistil lepšiu viditeľnosť v tme, pričom sleduje zákruty a po prvýkrát v odvetví aj dopravné značky.

  • V ponuke pre Európu bude po prvýkrát aj projekčný displej, vďaka ktorému môže vodič neustále sledovať cestu vpredu, pretože užitočné informácie sa premietajú do zorného poľa.

 

Organizácia Euro NCAP tento rok na prvom hodnotení autonómnej jazdy v Nemecku vyhlásila, že technológie v novom modeli Ford Focus ponúkajú dobrú rovnováhu medzi podporou vodiča a zachovaním plnej kontroly nad vozidlom, pričom zároveň vzniká malé riziko, že sa vodič bude nadmerne spoliehať na technológie. Tieto technológie sú pritom jednoduché a intuitívne.

 

  • Systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a cyklistov, ktorý dokáže zaznamenať ľudí a cyklistov na ceste alebo v jej blízkosti, prípadne chodcov, ktorí by mohli križovať dráhu vozidla. Ak systém zaznamená možné riziko kolízie a vodič nereaguje na varovania, vozidlo začne automaticky brzdiť.

  • Asistent riadenia pri úhybnom manévri, ktorý pomocou radaru a kamery zaznamenáva pomalšie sa pohybujúce a stojace vozidlá vpredu a poskytuje podporu riadenia, aby vodič dokázal manévrovať okolo prekážky pri hroziacej zrážke.

  • Systém výstrahy pred jazdou v protismere – najprv k dispozícii pre zákazníkov v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku – využíva kameru namontovanú na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla. Pri jazde okolo dvoch značiek „Zákaz vjazdu“ pri vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.

  • Systém monitorovania mŕtveho uhla so systémom upozornenia na križujúce vozidlá, ktorý upozorňuje vodiča pri cúvaní z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré môžu o chvíľu križovať dráhu. Ak vodič nereaguje na upozornenia, dokáže aktivovať brzdy, aby zabránil nehode alebo zmiernil jej následky.

Nový sánkový test zdokonaľuje bezpečnosť pri náraze

Úplne nový Focus je prvým vozidlom Ford, pri ktorom sa využila optimalizácia využitím nového skúšobného zariadenia na testovanie nárazov v technickom centre spoločnosti v meste Merkenich.

 

Zariadenie v hodnote 15,5 milióna eur bolo dokončené na začiatku roka 2018 a umožňuje konštruktérom spoločnosti Ford do detailov vyladiť zadržiavacie systémy vozidla s väčšou presnosťou a flexibilitou, čím sa zdokonalí bezpečnosť pre cestujúcich.

 

V zariadení možno vykonať až štyri nárazové testy denne, pri ktorých sa pomocou hydraulického pohonného systému akceleruje karoséria vozidla silou zodpovedajúcou 250 tonám, čo znamená zrýchlenie až 80 g, ktoré vzniká pri reálnych dopravných nehodách.

 

Kamery, ktoré dokážu zaznamenať až 1 000 snímok za sekundu, umožňujú konštruktérom preskúmať načasovanie aktivácie airbagov a zadržiavacích systémov sedadiel. Najnovšia generácia figurín pre nárazové testy poskytuje údaje zo 70 mimoriadne citlivých snímačov, ktoré sú z hľadiska anatómie umiestnené na kľúčových miestach. V samotnej hlave je až 15 akcelerometrov.

 

Pri nárazových testoch s reálnym vozidlom získame veľa informácií, ale proces trvá dlhšie. Virtuálne nárazové testy sú rýchle, ale ešte nie sú také spoľahlivé ako reálne testy. Náš nový sánkový test spája skutočný a virtuálny svet, aby sme mohli vylepšenia implementovať rýchlejšie, a vyrábať tak bezpečnejšie vozidlá,“ povedal Stephan Knack, vedúci zariadenia na vykonávanie nárazových testov Ford v nemeckom Kolíne nad Rýnom. „Sánkový test bude odteraz zohrávať rozhodujúcu úlohu pri zdokonaľovaní bezpečnosti každého osobného a úžitkového vozidla Ford vyvinutého v Európe.“

 

Nový Focus sa v celej Európe predáva ako päťdverový hatchback, kombi a vo vybraných krajinách ako štvordverový sedan. V ponuke je komplexná modelová zostava, ktorá obsahuje štýlový Focus Trend a Titanium, športový Focus ST-Line a luxusný Focus Vignale. Prvý crossover Focus Active bude k dispozícii neskôr počas tohto roka.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode